Announcement

Collapse
No announcement yet.

Moro på hanget på Haramsøya

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Moro på hanget på Haramsøya

    Mer moro fra hangkanten på Haramsøya


  • #2
    Kjempefint!!! Det er godt å se at noen kan more seg på hangkanten "vinterstid". Det er jo fantastisk etter årstiden.
    Synd det er så langt fra Telemark. Kos dekkan!!
    Fly well-make my day!

    Comment


    • #3
      Det er mitt store ønske å en gang få flydd på denne måten, og denne filmen gjorde ikke det ønske noe mindre. Dette hadde jo vært et supert siste innslag i Norge Rundt.

      Comment


      • #4
        Filmen er også i god kvalitet. Kan du/dere fortelle oss hvilket kamera som er brukt?
        Fly well-make my day!

        Comment


        • #5
          Haramsøya er absolutt et sted jeg kunne tenke meg og prøve. Er det ds muligheter der? Camping/overnatting i nærheten?
          Yngve Sekkenes

          http://www.artistic3d.net/index.php/...ne/97-bellanca

          Comment


          • #6
            For et nydelig hang!

            Både løftet og naturen ser jo helt fantastisk ut!
            Hangflyving er ekstremt avslappende, naturopplevelsen samt en avslappende aktivitet.
            Man kaster alt av hverdagsstress osv. og bare nyter øyeblikkene.

            Flott film!!

            Comment


            • #7
              Nydelig! - får meg til å glemme vi er i den mørkeste tiden på året.

              Comment


              • #8
                Originally posted by spacewalker View Post
                Filmen er også i god kvalitet. Kan du/dere fortelle oss hvilket kamera som er brukt?
                Kameraet jeg bruker er et tre år gammelt Panasonic TM700. Det er ikke siste skrik, men duger fremdeles. Den gangen jeg skaffet kameraet, var egenskaper som god optikk, full hd i 50p, og viewfinder viktig. Dessverre er det færre og færre kamera idag med viewfinder. Min erfaring er at det er fryktelig vanskelig å filme modellfly uten viewfinder.

                Om du likte kvaliteten fra youtube, så blir det uendelig mye bedre på din egen tv Youtube komprimerer klippene ganske brutalt. Flyten i bildene er også vesentlig bedre på tv, da bildefrekvensen reduseres fra 50fps til 30fps på youtube.
                Last edited by morsan; 28-11-13, 23:28.

                Comment


                • #9
                  Originally posted by morsan View Post
                  ..Om du likte kvaliteten fra youtube, så blir det uendelig mye bedre på din egen tv Youtube komprimerer klippene ganske brutalt. Flyten i bildene er også vesentlig bedre på tv, da bildefrekvensen reduseres fra 50fps til 30fps på youtube.
                  Har du prøvd å legge ut filmer på Viemo - helt annen kvalitet!

                  Comment


                  • #10
                    Koster det ikke cash å poste hd-video på vimeo?

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by sekkenes View Post
                      Haramsøya er absolutt et sted jeg kunne tenke meg og prøve. Er det ds muligheter der? Camping/overnatting i nærheten?
                      Sørvest-veggen av Haramsøya ser ut som om den er skapt for ds, uten at jeg vet om noen som har prøvd seg på den. Ingen av de jeg flyr med holder på med ds, men det står på agendaen Kart med inntegnede hang finner du her.

                      Ja, det finnes flere overnattingsmuligheter der ute, inklusive et par campingplasser. Litt info om Haramsøya her.
                      Last edited by morsan; 29-11-13, 09:34. Reason: Link til hang-info

                      Comment


                      • #12
                        Henger meg på Kyrre

                        Hva gjør dere hvis det oppstår radiokutt og denslags? Kryssa ror?
                        Hvordan har det gått de gangene det ikke har gått, for å si det på den måten?
                        Tom I. Arntsen

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by xilian View Post
                          Hva gjør dere hvis det oppstår radiokutt og denslags? Kryssa ror?
                          Hvordan har det gått de gangene det ikke har gått, for å si det på den måten?
                          .....Ut å handler nytt fly

                          Comment


                          • #14
                            He, he, ja det er bestandig en risiko forbundet med å lempe et fly ut fra hanget! Men slik er det vel enten en flyr motorisert eller ei. Det eneste som er sikkert er at det kommer ned igjen, men hvor det lander (evt treffer bakken) og i hvilken forfatning er ikke bestandig gitt!

                            Comment

                            Working...
                            X