Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bygge Allegro Lite

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Bygge Allegro Lite

    Tenkte jeg ville bruke vinteren og pappaperm tid på å bygge meg en motorseiler basert på Allegro Lite.
    Blir gjerne til at jeg laget en ren seilfly kropp etter en stund, men først en med hjelpemotor.

    Noen andre her som har erfaring med å bygge Allegro Lite eller Bubble Dancer?

    Gledet meg veldig til både å bygge og fly igjen! Lenge siden sist nå
    Last edited by f100-220e; 05-12-13, 14:32.

  • #2
    Velkommen til et hyggelig forum. Fint om du fører inn hvor i landet du bor. Byggebilder venter vi på.

    Orginalen ser ut til å fly bra:
    Bfight 210
    De Havilland DH 5 skala 1/5 med SC 91
    De Havilland DH 2 skala 1/5,3
    Phoenix RC Club

    Comment


    • #3
      Takkk!
      Bor i oslo, nærmere bestemt Ulsrud.

      Skal få lagt ut bilder når byggingen kommer i gang.
      Foreløpig venter jeg på laserkutta ribber og en halebom fra USA.
      Anders
      Last edited by f100-220e; 05-12-13, 14:50.

      Comment


      • #4
        Tror det kan bli et veldig gøy fly å både bygge og å fly.
        Det er karbon og kevlar-forsterket tre-konstruksjon som er konstruert for å tåle full pedal på vinsj, så vinen skal i alle fall ikke knekke i lufta.

        Comment


        • #5
          Er det mange som fremdeles bygger i balsa her eller er det mest ferdigbygd og kompositt det går i for tida?

          Sist jeg dreiv på (for 15 år siden) så fikk jeg i veldig sansen for å bygge i tre, så valget var lett denne gangen også.
          Det jeg er mest spent på et Hvordan det kommer til å bli å lage kropp i kevlar og epoxy ikke veldig vant til å drive med kompositt, men tror det skal gå fint

          Comment


          • #6
            Gøy å lese at det er noen som bygger fly å ikkje bare monterer.
            Jeg bygger en 1/4 krick SG38. Gleder meg til å se fortsettelsen.

            CubRune

            Comment


            • #7
              Da var vekta kommet I posten, så nå er det bare å gå i butikken og finne seg den letteste balsaen

              Comment


              • #8
                Og nå var balsaen til haleflatene i boks:thumbup:
                Er veldig interessant oppbygging av den halen, forskjellige vekter og retninger på "grainen" for å få det stivt og lett

                Bilder kommer når byggingen begynner
                Last edited by f100-220e; 10-12-13, 09:36.

                Comment


                • #9
                  Her er de siste par dagenes fremdrift
                  Attached Files

                  Comment


                  • #10
                    Nå har jeg fått laser-kutta ribber og lignende i et"short kit" til jul, dette blir bra!

                    Comment


                    • #11
                      Hei,

                      Morro og se at det er fler som bygger, så ditt innleg på rcgroups.

                      Da jeg måtte legge bort Petrel bygget litt, pga plassmangel, begynte jeg på en Bubble Dancer. my way, dvs uten D-box, old school vinge.
                      Click image for larger version

Name:	20131226_183041.jpg
Views:	1
Size:	27.6 KB
ID:	605461

                      Blir forsterket med et lag karbon på topp av ribber og "spar" kommer ikke på norske ordet her
                      Skal utstyres med el motor i nesa.
                      Da jeg venter på isopor kjerner fra USA, bygger jeg denne for morro skyld, rett og slett for og se om dette er sterkt nok på en 3m

                      Håper du får like mye morro med bygget so meg.

                      Frode
                      __________________________________________________ _______________________________________
                      Frode Andersen
                      www.haldenmodellflyklubb.no
                      www.rcwings.no
                      Sarpsborg Modellflyklubb
                      _____________________________________________

                      Comment


                      • #12
                        Det ser gøy ut med den bubble danseren!
                        Her kommer det nok til å gå tregt ei stund, girkassa på bilen har havarert, så det blir endel skruing på bil nå

                        Comment


                        • #13
                          Vær ikke girkassa, men clutchen. Fremdeles endel arbeid, men ikke så ille som frykta.

                          I will be back

                          Comment


                          • #14
                            Nå begynner det å gå litt framover her, blei ikke noe av det ribbe-settet fra usa, så håndkutter ribbene, egentlig nokså trivelig aktivitet.

                            Jeg kommer til å bruke en kveld på å bygge en vinge-jig, så det et mulig å bygge hele vingen med perfekt alignment i en del på en dag senere. Litt arbeid for å spare mye arbeid. Aviator Studio - Wing Jig

                            Har fått et godt tilbud på epoxy fra et kjemi-firma på Lillestrøm, så det passer godt

                            Karene på komposittverkstedet på jobb skal la meg bruke vakuum oppsettet der med både vakuum og varme, så dette kan bli bra.
                            Nå må jeg bare dreie og kutte til en plugg.
                            Last edited by f100-220e; 12-03-14, 15:19.

                            Comment

                            Working...
                            X