Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pica fw 190 d9

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by Jamie View Post
    Nye Lady Supreme Finish er i stor grad fuelproof forutsatt at den får noen uker på seg til å tørke og herde skikkelig.
    Og dette fra en helt objektiv Jotun mann
    Tåler den bensin og rødsprit også? Sånn helt objektivt?
    Dont expect, inspect.
    Fun Police everywhere!

    Comment


    • #17
      Se der ja, da kan jeg fortsette å male med Jotun.
      Det er jo lettvint å bare kunne gå til den lokale fargehandelen å få blandet seg maling. Da spesielt warbird farger som ikke er så enkle oppdrive ellers.

      Comment


      • #18
        Hverken bensin eller rødsprit er vel så sterkt som glow guffe, så uten at jeg har sjekket med O Store Orakel hos en ikke ubetydelig malingsprodusent tror jeg det.

        O Store kan vel avkrefte eller bekrefte min påstand.
        __________________________________________________ ___
        Jørn Kaasbøll
        Scale Warbirds of Norway

        Comment


        • #19
          Jeg syntes jamie har gitt en bra bekreftelse i post #15

          Comment


          • #20
            Originally posted by Jan E View Post
            Se der ja, da kan jeg fortsette å male med Jotun.
            Det er jo lettvint å bare kunne gå til den lokale fargehandelen å få blandet seg maling. Da spesielt warbird farger som ikke er så enkle oppdrive ellers.
            Bare husk at det er forskjell på disse malingene i Lady serien, det MÅ være Supreme Finish. Og som sagt så er den ikke 100% fuelproof men holder ganske bra til enkomponent maling å være.


            Når det gjelder bensin så vet jeg ikke, har aldri hatt noe behov for å teste det
            Rødsprit vil sammen med mekanisk påvirkning ta malingfilmen på litt sikt, det å gni med fille med rødsprit er ganske brutalt mot de aller fleste malingfilmer. Så det så

            Comment


            • #21
              Jeg har brukt Lady supreme finish på det som jeg har malt.
              Men jeg kommer til å utføre div. tester med klarlakk/gulvlakk for å se om det er mulig få den mer fuelproof. også for å se om malingen reagerer på div. klar/gulvlakk

              RLM 02.
              Jeg var innom luftfartsmuseet i bodø i høst og tok bilder av FW 190 "svart 3" som kommer til å bli mitt neste prosjekt.
              Der er understellet lakket med RLM 02 og den fargen virker mye lysere enn den som er på Home eller den jeg har brukt i lady serien.
              RLM 02
              Base: B-BASE
              Resept :OK095.5 RB000.5 SS068.5

              Click image for larger version

Name:	IMG_2497.jpg
Views:	1
Size:	46.7 KB
ID:	605239Click image for larger version

Name:	28.2013-03-26 21.38.56.jpg
Views:	2
Size:	85.4 KB
ID:	605240

              Comment


              • #22
                Da er det Jul folkens men jeg har da fått gjordt litt i disse førjulstider, har holdt på med vinger i det siste bla. tilpasset balanseror med hengsler, har også satt inn servoer til balanseror og flaps. Har også ordnet klar halevinge med høyderor samt halefinnen med ror, dette er ikke satt på flyet enda. Men nå må jeg nok ta en liten pause mens julefeiringa pågår.
                Måtte også prøve cowling og spinner på flyet, for å se om det blir nok lufting inn til og rundt motor, og det ser ut til at det skal gå bra.

                GOD JUL.

                Click image for larger version

Name:	30.2013-10-30 22.39.47.jpg
Views:	1
Size:	66.8 KB
ID:	605425
                Click image for larger version

Name:	32.2013-11-16 14.55.33.jpg
Views:	1
Size:	68.2 KB
ID:	605426
                Click image for larger version

Name:	33.2013-11-18 20.52.15.jpg
Views:	1
Size:	64.0 KB
ID:	605427
                Click image for larger version

Name:	34.2013-11-18 20.52.31.jpg
Views:	1
Size:	62.1 KB
ID:	605428
                Attached Files
                Last edited by Jan E; 24-12-13, 10:33.

                Comment

                Working...
                X