Announcement

Collapse
No announcement yet.

Rc-butikker

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Den lokale butikken (rc-service) var åpen i dag. Fikk det jeg trengte.
    Kjetil
    oops: . . ! . .

    http://www.vingmfk.com

    Comment


    • #17
      Takker for svar.
      Måtte ut med litt frustrasjon Det er kanskje ikke helt fair å sammenligne med andre bransjer. Og har snakket litt med folk som driver butikk, at det ikke er helt lett. Ting er som det er, fordi ting er som det er.... En lekse jeg lærer om og om igjen
      Men jeg er fortsatt hard på meg selv når det kommer til å prøve så godt som mulig å handle i Norge. Og ettersom jeg fortsatt er litt fersk i denne hobbyen, så er det bra å kunne snakke med folk på andre siden av disken.

      Comment


      • #18
        Originally posted by Sundtair View Post
        Jeg handeler fra de fleste i RC butikker Norge, litt her og der. Prioritet 1 er å handle fra Europa. Eller der jeg er på besøk. Da ser jeg etter proudly made in… en av grunnene til at jeg liker stevensaero . mulig jeg må kjøpe meg en EEO model igjen også, når hobbyrommet blir klart neste år
        Andre ting vil jeg helst kjøpe i en lokal butikk og ikke inne på noen hel.. kjøpesentre. T-skjorter og slikt fra Janus osv.
        Totto, veldig enig med deg. Problemet vårt er at det snart ikke finnes noe fagkunnskap igjen. Det blir jo moro når forsvaret ikke får klær,pga krig. Vi mangler mat pga vulkaner o.l. (kornlagrene er i andre land)
        Slakter er det ikke i Sandefjord, men PÅ BRANDBU. Med noen tusen innbyggere har de (håper jeg fremdeles) den beste kjøttbutikken på østlandet. Det lukter godt, hyggelig betjening, fine priser og ikke minst ikke noe juks i maten.
        Ligger vel en kjøttbutikk i sf gjør det ikke. eller har den også lagt ned i det siste
        syntes det er like gøy å se på som det er å fly
        carl goldberg ultimate
        DJI S900
        piper pawnie el kjærre


        Futaba 14SG
        diverse epp tjafs
        Per-Egil Furuseth

        Comment


        • #19
          En virkelig revolusjon skjer i det stille, uten at noen merker det.

          Sånn var det med Internett, og sånn var det med IC'en. Plutselig oppdager du at, jøss,verden er forandret.

          Og man tenker tilbake, og sier; Det var bedre før. Men da husker man bare de gode sidene av "før".

          Endringen skjer fordi man vil gjøre noe "bedre".

          Mange vil tibake til steinalderen.Fordi livet var så mye bedre da.Men gjennomsnitts-alderen var bare ca 35 år.Man døde av de latterligste ting.En liten infeksjon var nok.

          Jeg husker godt for mange år siden, da jeg skulle ha en ny Robart legg. Måtte ringe til en kjent butikk.De skulle bestille. 4 måneder etterpå var leggen her. Flyet (det eneste jeg hadde) stod på bakken i mellomtiden. Det ble lite flytrening.

          Nå går jeg rett til Robart, og har leggen 2-3 uker senere. Eller Tower Hobbies. Det er revolusjon, det.

          Jeg er glad for at jeg ikke lengre er offer for en lokal butikks nåde, men kan ordne meg sjøl.
          Dont expect, inspect.
          Fun Police everywhere!

          Comment


          • #20
            Skulle man bare forholdt seg til norske butikker så hadde det ikke blitt mye tid i lufta. Når jeg stikker innom butikker i Oslo får å kjøpe "brød og melke produkter" så går jeg som regel slukøret ut igjen. Nå bestiller jeg stort sett hos elefun.no Har de det ikke der så blir det utlandet.

            Comment


            • #21
              Håpløst, skal ha nytt maingear til 130X'en, frakt i norge ligger mellom 60 og 95,-, og delen på 39. Samme greia koster rundt 25 kroner fra england, og frakten halvparten av den norske frakten. Faktisk koster delen med frakt fra england under kun fraktkostnaden her til lands.

              Comment


              • #22
                Originally posted by Hanzo View Post
                Håpløst, skal ha nytt maingear til 130X'en, frakt i norge ligger mellom 60 og 95,-, og delen på 39. Samme greia koster rundt 25 kroner fra england, og frakten halvparten av den norske frakten. Faktisk koster delen med frakt fra england under kun fraktkostnaden her til lands.
                Det er vel få andre enn statsbedrifter med monopol som kan tillate seg å skru opp prisene med opptil 22%

                Click image for larger version

Name:	posten2.jpg
Views:	1
Size:	69.1 KB
ID:	605642

                Comment


                • #23
                  Jeg fikk et godt eksempel på at det lønner seg å støtte (gode) norske butikker også.

                  Jeg bygger en Goblin 700. Det manglet en del i pakka. Sendte mail til RCPro, og fikk svar etter 10 minutter kl 22:15 på kvelden. De sender en ny.

                  Det finnes sikkert utenlandske butikker som hadde gjort det samme, men jeg hadde neppe hatt den etter like kort tid
                  Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

                  Anything worth doing is worth overdoing!

                  Comment


                  • #24
                    Mange norske operer ofte med fast pris opp til 35kg
                    Kjøp mer, spar mer (i frakt)
                    Tom I. Arntsen

                    Comment

                    Working...
                    X