Announcement

Collapse
No announcement yet.

Airworld Gee Bee R3 snart ferdig.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Rå flymaskin. Motor og lyden av denne er et kapitel for seg. Hvis jeg skal ha stor propell maskin igjen er det helt klart Moki stjerne eller en stor Kolm inline som gjelder. Håper jeg får mulighet til å se denne G3 live etter hvert

    / Thomas
    Hangar:
    Diverse F5B og F5D modeller + et par turbinkjerrer & et knippe hangseilere.

    "In thrust I believe"

    Comment


    • #17
      woooo! Litt misunnelig på lokalene =)

      Børsta alu-look med sølv?? ser veldig bra ut!

      Ellers thumbs up for sykt bra sølv og orange-farge
      Tom I. Arntsen

      Comment


      • #18
        Originally posted by voltz View Post
        Rå flymaskin. Motor og lyden av denne er et kapitel for seg. Hvis jeg skal ha stor propell maskin igjen er det helt klart Moki stjerne eller en stor Kolm inline som gjelder. Håper jeg får mulighet til å se denne G3 live etter hvert

        / Thomas
        Takker har også sansen for kolm motor,skal ikke se bort ifra at det blir en sånn på sikt

        Comment


        • #19
          Originally posted by anders e View Post
          Ho ho...........grisetøft. Skal du selge en gang må det bli til meg.......host.....billig.......
          Har nok ingen plan om å selge men gir deg en lyd om det blir sånn

          Comment


          • #20
            Originally posted by xilian View Post
            woooo! Litt misunnelig på lokalene =)

            Børsta alu-look med sølv?? ser veldig bra ut!

            Ellers thumbs up for sykt bra sølv og orange-farge
            Takker Det med alu looken har jeg stjålet fra Trond Hammerstad han hadde samme finish på sin Elektric Lightning,egentlig en ganske enkel metode.

            Comment


            • #21
              Veeeeldig fett mr.Salte - ser fremt til å se / høre denne!
              ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

              Comment


              • #22
                Utrolig bra finish!
                Både den børsta alu-look'n, den Orange med høy glans og ikke minst bra kontur på naglene.
                Blir spennende å se den montert, håper du får lagt ut en filmsnutt etter hvert også.

                Comment


                • #23
                  hei geir har du vraket geebeen siden mokien er komt for salg ?elles venter jeg på fin vidio med den nye lakering

                  Comment


                  • #24
                    Originally posted by geebee View Post
                    hei geir har du vraket geebeen siden mokien er komt for salg ?elles venter jeg på fin vidio med den nye lakering
                    Hei

                    Beklager sent svar.Nei Gee bee lever og går i beste velgående og har nå tre turer på den,skal få samlet litt bilder og info etter hvert men har lite film ennå.

                    Jeg har to moki 400 men nå vurderer jeg å selge den ene som jeg hadde planer om å bruke i en Yak 11 fra Airworld,det prosjektet har jeg lagt på is.Jeg har nå tre fly med moki stjerne og fikk lyst til å prøve noe annet så jeg kjøpte en brukt ny i eske carf spitfire på rc marked og en ny Kolm 150cc 3syl rekkemotor som jeg såvit har kommet i gang med(skal lage en egen tråd om den).Spennende med noe nytt

                    Geir

                    Comment


                    • #25
                      Mmmmm...............Smakelig sak det også

                      Comment


                      • #26
                        det høres helt konge ut salte dette gleder jeg meg til
                        mvh bo

                        Comment


                        • #27
                          Hei!

                          Er lit nyskjerrig på fremgangs metoden på denne børsteteknikken, hvordan gjør du det..
                          Inge Brautaset
                          EMHW Christen Eagle II (Red Eagle II) Valach 120
                          T-rex 600 med skalakropp Funkey AS 350
                          ESM F8F Bearcat med DLE 30cc
                          ESM FW190 Saito FA-170R3
                          Peakmodel Edge 540 med DLE 30cc
                          Graupner Piper Cherokee med Os 10cc
                          Aviomodelli VOR 250
                          Carf Spitfire med 75cc 3W
                          Phoenix Modell Ka8 3,5m
                          Simprop Speedcobra

                          Comment


                          • #28
                            Originally posted by ingeb View Post
                            Hei!

                            Er lit nyskjerrig på fremgangs metoden på denne børsteteknikken, hvordan gjør du det..
                            Hei

                            Det er ganske enkelt Du må legge en sort fuller/primer for eksempel Lesonal 540 sort.Så må du finslipe hele flaten men ikke gjennomsliping med P500 når dette er gjort bruker du en rød scotch brite og lager børstingen.Da bruker du maskeringstape og taper inn de forskjellige paneler/panellinjer og drar den røde raggefilla i en retning på det ene panelet og en annen retning på de andre til ønsket effekt.Når dette er gjort er det bare å rengjøre og sprøyte på en spesial alu effekt som heter Lesonal Platinum,dette er en base lakk som kommer ferdig til bruk og kan kjøpes hos Ralle.Det skal i utgangspunktet være klarlakk oppå denne men da mister du den spesielle alueffekten.

                            Håper du forstår min forklaringellers er det bare å spørre igjen!

                            Geir

                            Comment


                            • #29
                              Da er nok Gee Bee å rekne som ferdig kommer nok til å legge på noen dekor/skrift etter hvert men ikke mye da jeg vil ha denne rein og fin.Den flyr veldig bra(må bare få kontroll på nervene mine) Motor trenger nok litt finjustering som jeg tar etter hvert som jeg får flydd den.Ellers ser det ut som resten av oppsettet funker bra,har nå endt opp med ca100gr bly i halen som jeg må si meg veldig fornøyd med Har fått hjelp av Erik Jensen med å diskutere løsninger underveis med bygginga og prima oppsett av radio og igyro som han har stålkontroll på

                              Geir
                              Attached Files

                              Comment


                              • #30
                                ser sykt bra ut!
                                Tom I. Arntsen

                                Comment

                                Working...
                                X