Announcement

Collapse
No announcement yet.

Imac 2014

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Med mye vind så vil jo alt av linjer og sirkler med røyk bare forverre dommerens inntrykk. Selv med 1 - 2 s/m vind så ser modellen ut som den går skakt i vertikalen. Magne H har skjønt poenget.
    Espen Kvien
    Gruppeleder F3A
    Vingtor RC Club
    f3a.norge@gmail.com

    Mange fly og mye moro

    Comment


    • Originally posted by Superstar40 View Post
      Med mye vind så vil jo alt av linjer og sirkler med røyk bare forverre dommerens inntrykk. Selv med 1 - 2 s/m vind så ser modellen ut som den går skakt i vertikalen. Magne H har skjønt poenget.
      Bare så vi er sikre - det var en spøk fra min side Røyk får man leke seg med i Freestyle programmet!
      Rune Haugen
      // Asker Modellklubb // IMAC Norge //
      // Jeti DS-16 // Futaba 7C // 3W Votec 322 - 2,7m// EF Laser 60" // EF Extra 300 78" //
      // Dji Naza F550 // 2 stk Pilot Extra 330 2,7m // Krill Sukhoi 29 2,6m (R.I.P) //
      // http://www.youtube.com/user/gnistjeger //

      " It's all 100% electric ! "


      Comment


      • Det som er fint med IMAC er at reglene bare sier at modellen må ha en propell. Hva som driver propellen er fullstendig likegyldig, og en kan velge motortype helt etter eget forgodtbefinnende. Liker man lyden av motorsager så kan man bruke en totaktsmotor. Liker en skalalyd kan en bruke en firetaktsmotor. Foretrekker man (eller omgivelsene, naboer f. eks.) minst mulig lyd kan elektro være et alternativ.
        Personlig tror jeg at elektromotorer vil bli mer og mer vanlig også for store fly. Men om det vil ta over og dominere på samme måten som det har gjort i F3A i løpet av bare ti år er kanskje tvilsomt.
        Selv har jeg hatt, og fløyet, IMAC med ensylindret totakt, tosylindret totakt, tosylindret firetakt og diverse elektrooppsett.
        Det eneste som kom noe steds i nærheten av å gi "skalalyd" var Valach 210cc firetakt. For meg fungerer Elektro helt greit.

        Men det som egentlig var interessant med den statistikken som Rune presenterte, var sammensetningen av flyene som ble brukt.
        Av 60 fly i Advanced og Unlimited klassene var 9 stk. "ARF-er" (trebygd), 5 stk. var kompositt (Krill og C-ARF) mens hele 46 fly var "scratch"-bygget fra byggesett. Og nesten alle var 3 meter eller mer.

        Magne

        Comment


        • Originally posted by gnistjeger View Post

          Den 2,7'n med Hacker Q80-6L (max 7000W) kunne sikkert ha hatt godt av en Plettenberg Predator 30-8 i stedet
          Jeg ser nå at jeg tok Greg Marsdans plassering ut i fra en foreløbig resultatliste, før alle omgangene var fløyet.
          Han endte faktisk på 2. plass. Så motorvalget kan vel ikke ha vært så galt allikevel.

          Magne

          Comment


          • Originally posted by gnistjeger View Post
            Hehe...men den Freestylen til Cody Vojcik var helt rå spør du meg. Noe av det skarpeste og presise jeg her sett!
            Det er bare å øve skjønner jeg....

            Når er neste VM...?
            Synes denne karen gjorde det bra og! Likte stilen hans bedre jeg.
            Tror jeg kan trene 8t pr dag uten noen gang å komme på dette nivået.

            Ola G Bråten -77
            Sunndal flyklubb avd. Modellfly
            Extreme Flight Yak 91" Q80-8M
            3DHS Slick 89" Q80-8m
            Jeti DS-16

            Comment


            • Det vil bli lagt ut sammenlagt resultater for 2014 innen kort tid. Her vil også kandidatene for neste års landslag komme frem.

              ...to be continued....
              Rune Haugen
              // Asker Modellklubb // IMAC Norge //
              // Jeti DS-16 // Futaba 7C // 3W Votec 322 - 2,7m// EF Laser 60" // EF Extra 300 78" //
              // Dji Naza F550 // 2 stk Pilot Extra 330 2,7m // Krill Sukhoi 29 2,6m (R.I.P) //
              // http://www.youtube.com/user/gnistjeger //

              " It's all 100% electric ! "


              Comment


              • Sammenlagt resultater for 2014 er lagt ut!

                Sammenlagt resultater – IMAC Cup 2014 | IMAC Norge
                Rune Haugen
                // Asker Modellklubb // IMAC Norge //
                // Jeti DS-16 // Futaba 7C // 3W Votec 322 - 2,7m// EF Laser 60" // EF Extra 300 78" //
                // Dji Naza F550 // 2 stk Pilot Extra 330 2,7m // Krill Sukhoi 29 2,6m (R.I.P) //
                // http://www.youtube.com/user/gnistjeger //

                " It's all 100% electric ! "


                Comment

                Working...
                X