Announcement

Collapse
No announcement yet.

RCF Crack Yak indoor - Hvilket lim og evt. kicker?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • RCF Crack Yak indoor - Hvilket lim og evt. kicker?

    Hallo!

    Da har jeg endelig fått bestilt meg mitt første 3d fly, og endte da opp med en RCF Crack Yak indoor (RCF Lite Crack Yak ARF EPP Blue/Yellow)
    Spørsmålet er hvordan lim trenger jeg? Og eventuelt kicker?

    Bor/jobber i Oslo, så Smallsize Oslo eller Strømmen, eventuelt Hobbymix på Kløfta er vel utsalgsstedene jeg ser for meg å dra innom!


    Fred-Stian

  • #2
    Bra modell du har kjøpt

    Jeg har hatt flere modeller av Rc factory, og jeg har kun benyttet dette limet: http://shop.smallsize.no/product_inf...c1ef7b44097593

    Ved skade på fly i felten har jeg brukt vanlig medium CA.. Lykke til
    ---
    Mvh
    Hasse Andre Ruud
    Vingtor Rc Club - www.vingtor.org

    Gratis annonseplass for Rc utstyr - www.rcsalg.no

    Comment


    • #3
      UHU-por er bra. Jeg bruker det også i felten fordi det gir en flexibel fuge. CA blir hard, som gir ofte brudd rett ved siden av limfugen.

      Comment


      • #4
        Støtter de andre her angående UHU POR. Jeg satte sammen en RCF Crack Beaver utelukkende med dette limet og det er kongen av EPP lim, uten tvil. Det tar litt tid siden det må ha litt tørketid men du verden for noen limfuger det ble. Lynlim er altfor hardt og gjør at det revner mye lettere. Med UHU POR kan du smelle rett i veggen og fly videre.
        Mvh
        Morten Aase

        Comment


        • #5
          med uhu-por kan du også fly rett igjennom alle andre, uten skade

          Comment


          • #6
            Aha! Da var det som jeg mistenkte, Uhu por er veien å gå!
            Finnes det noen kicker som gjør så jeg slipper tørketiden da? Ser for meg det kan være kjekt ute i felten kanskje?

            Comment


            • #7
              Det finnes ikke kicker, men lar du limet lufttørke i ca fem min så sitter delene nærmest umiddelbart. For kjappere reparasjoner kan man bruke CA og kicker eller limpistol.

              Comment


              • #8
                Ah, så kicker er for CA lim ja, okey!
                5 min har man nok tid til uansett!

                Comment


                • #9
                  du rekker lime, og tørke mellom flytidene mens du lader pakken med uhu... I do it all the time

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by andersand View Post
                    med uhu-por kan du også fly rett igjennom alle andre, uten skade
                    Confimed. . . .
                    Kjetil
                    oops: . . ! . .

                    http://www.vingmfk.com

                    Comment


                    • #11
                      Ikke vent fullt 10 til 15 min som det står på tuben. Dette er kontaktlim, så når du legger flatene mot hverandre, så kan du ikke justere i etterkant. Som nevnt over så fant jeg ut at 5 min holdt masse, gav litt tid til å bevege på ting...

                      Ellers er det et annet veldig bra lim som heter Beli-zell, og selges her : Rc-seilfly.no - Modellflysport
                      Et ekspanderende lim, som er veldig bra, og blir ikke så hardt. Det er nok litt mer flex i uhu-por. Begge deler fungerer ypperlig!
                      Men du trenger også litt CA til RCF (pushrods osv).

                      Ellers gratulerer, jeg har RCF crack yak lite, og RCF Crack wing, uten tvil det morsomste jeg har flydd til nå.

                      Comment


                      • #12
                        hvis du trenger lynlim så har biltema lynlim med kicker som er veldig bra. den spiser også vesentlig mindre depron enn det såkalte foamsafe lynlim gjør. billig er det også.

                        Comment


                        • #13
                          Har nå kjøpt inn Uhu Por, og bygget deler av flyet, har vel igjen noe støttegreier og elektronikk sånn omtrent!

                          Comment

                          Working...
                          X