Announcement

Collapse
No announcement yet.

Phoenix 4

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Phoenix 4

    Jeg har gått til annskaffelse av Phoenix 4 i håp om å lære å fly min mCP X BL bedre. Ble litt skuffet over at modellen blir så småstilt i simulatoren, får nesten fnatt av hvordan simulatorens omgivelser nesten ødelegger sikten til helikopteret. Har en ganske så oppdatert PC, selv med alle instillingene på maks er modellen "uklar" på medium og lang avstand. Trøtt etter å stirre i skjermen på noen få minutter.

    Er det verdt å velge en annen simulator? Hva erfaringer har dere?

  • #2
    Phoenix fungerer fint, men fly heller en modell som er så stor att du ser den B-)
    ---------------------------------------------
    Spektrum DX8 UTEN PROBLEMER
    Align T-Rex 450 pro BeastX + RJX - 6S
    Align T-Rex 600Efl Pro Vbar
    Mikado logo 600 3D Vbar
    Align T-Rex 700N DFC Vbar - Nitro rules

    Comment


    • #3
      Er ikke litt av hensikten med simulator at helikopteret i simulatoren er mest lik orginalen? Hvilken modell bør gi tilsvarende læring? Vil skalering av modellen i Phoenix 4 være en løsning?

      Comment


      • #4
        Det du lærer best i en simulator er stikkebevegelser. Hvilken vei går heliet når jeg gjør stikke-input.
        Genialt for å lære hovring, og da særlig nose-in og denslags.
        Samtidig er simulator et genialt verktøy for å teste ut nye ting. Skal du begynne med loop og rolll
        kan det være greit å ha prøvd det i sim først, for heliene der er jo billige og svært enkle å "reparere".

        Men ta gjerne et større heli. 450-size f.eks vil gi deg en litt bedre pekepinn på hvordan ting
        fungerer i virkeligheten. I mine øyne funker simulering av micro-heli svært dårlig i sim...
        450 eller mer er det som gjelder
        Tom I. Arntsen

        Comment


        • #5
          Er det anbefalt å sette opp radioen lik de instillingene man har på modellen eller skal en bruke en tom slot på radio og gjøre innstillingene i P4?

          Comment


          • #6
            Tom slot, også bruker jeg dr, expo, pitch og throttlecurve i radio. sjekk innstillinger på Phoenixmodell isåfall for expo.
            ---------------------------------------------
            Spektrum DX8 UTEN PROBLEMER
            Align T-Rex 450 pro BeastX + RJX - 6S
            Align T-Rex 600Efl Pro Vbar
            Mikado logo 600 3D Vbar
            Align T-Rex 700N DFC Vbar - Nitro rules

            Comment


            • #7
              Har akkurat byttet pc, og fant fram esken med Phoenix 4 og dette ble installert.

              Fikk oppdatert antallet modeller osv, og har nå versjon 4.0.S men hver gang jeg prøver å gjennomføre oppgradering til v5.0 feiler den med påstand om at ingen av server resursene hos produsenten er tilgjengelige.

              * noen hint ?
              Audun Johnsrud
              Nittedal - HMFK

              * Flyr divserse planker og noen visper.
              En vellykket flytur er alltid en flytur nærmere neste kræsj.

              Comment


              • #8
                Et hint er å ikke oppgradere i det hele tatt. Leste at mange var ekstremt missfornøyd med ver 5 og kalte den en nedgradering. Bla føles visst mange fly nesetunge, og det er flere andre feil. Her er en post fra rcgroup datert 18.03.15
                I started this thread back in 01/14 & have monitored the results with Version 5 by those who upgraded. Seems like a total failure with all the issues that STILL have not been corrected. I stayed with Version 4 & it still works fine....Phoenix devs better get with the program & revamp the entire sim, I'm sure V5 hasn't helped the Phoenix sim at all & in fact, probably has chased most RC'rs who like to maintain their skills during the winter months to RF-7.5. I use it exclusively now & it works very well. Definitely in the toilet

                Comment


                • #9
                  Har vært mye rart, det er en tråd på det her også: Phoenix 5 - (MFN) ModellflyNytt.no

                  Om du vil gi V5 et forsøk (det er jo bare å avinstallere...) så kan du laste ned oppdateringen manuelt, øverste grønne knappen her:
                  http://www.phoenix-sim.com/downloads.asp

                  Comment


                  • #10
                    Etter at 10åringen i huset fikk fri tilgang igjen til simulatoren, og fant ut at vi hadde fått mengder av nye modeller. Slipper jeg ikke til PC så jeg lar den bli ståtende i ver4. Det viktigste er jo at jr1 og jr2 i huset får stikke trening før sesongen starter for fulgt igjen...
                    Audun Johnsrud
                    Nittedal - HMFK

                    * Flyr divserse planker og noen visper.
                    En vellykket flytur er alltid en flytur nærmere neste kræsj.

                    Comment

                    Working...
                    X