Announcement

Collapse
No announcement yet.

Flyeaglejet F15c 1:9,5

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Takk for det Alf Jeg kan minimalt om turbin jeg også, og har mye å lære her. Skal legge ut bilder og etterhvert. Den blir ikke ferdig med det første, og jeg har ingen hast. Mangler turbin og diverse duppedingser også. Må fordele utgifter litt pluss at jeg har ett par andre prosjekter som skal gjøres ferdig først. Sbachen blandt annet .



    Originally posted by alflovvold View Post
    Grattis med jet! Turbiner kan være tøffe dem, litt vanskelige å hucke endog..

    Kan ikke en pøkk om turbin, men bilder vil vi gjerne ha mer av etterhvert som prosjektet skrider frem!
    Last edited by ole.foll; 12-01-14, 22:43.
    Ole Kr Follstad

    BVM T33 Thunderbird, Jetcat 80se med kerostart
    PilotRc Sbach 342 40%, DA170, Proflow canistere
    EF Extra 300 60"
    EF Extra 300 104" Eme120
    GB Yak 55 2,2m, Dle55RA
    ESM Bearcat, NGH 38cc
    Phoenix p51D Mustang, Dle55
    Phoenix K8b, 1:2,5 6m
    Hangar 9 Piper cub 1\4
    Ask 21 1:3 5,7m helkompositt

    Comment


    • #17
      Du får bli med på warbirdweekend i august
      Tom Nohr
      Tennisveien 9
      2450 Rena

      Frsky taranis 9+
      Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
      Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
      + diverse små ting

      Comment


      • #18
        Den slarken eller bevegelsen du har i stabbene dine er ikke unormalt mye, det er som nevnt helt vanlig og denne bevegelsen tror jeg du aldri klarer å få bort. Hvis du ser når du beveger roret så beveger servohornet seg ganske så likt med roret, dvs det er ingen slark i linker... det er nok bare naturlig bevegelse i store ror og lange overføringer.

        Mitt tips er å fokusere på andre ting på modellen og glemme "slarken", den vil alltid være der

        Originally posted by ole.foll View Post
        Virker som det er vanskelig å kvitte seg helt med slark i overføringen ja. Er noen småting som kan forbedres, men tror ikke jeg får det helt bort. Her video av slarken som er nå. Er det i det meste laget?
        - Carf Ultra Lightning m/ATJ220SV (skal i ATJ250 når den er klar for levering)
        - Skymaster Hawk m/ATJ220SV
        - Krill Avanti S m/ATJ220SV
        - Eurofighter m/Behotec 180 Gold


        Comment


        • #19
          jeg har tenkt litt på en kingtech 140 med kerostart pga litt hyggeligere pris enn mange andre kjente merker, og pga jeg har hørt at kingtech skal være en veldig bra turbin.
          š

          Dreamworks har nå tilbud på siste versjonen av Kingtech K140G med kerostart og integrerte ventiler for kun 2250$ inkludert frakt. Dette er en veldig god pris og billigere 140 turbin med så god omtale som Kingtech har tror jeg ikke du finner noen steder.
          - Carf Ultra Lightning m/ATJ220SV (skal i ATJ250 når den er klar for levering)
          - Skymaster Hawk m/ATJ220SV
          - Krill Avanti S m/ATJ220SV
          - Eurofighter m/Behotec 180 Gold


          Comment


          • #20
            Takk for tips Sett de har solgt den for 2150$ også. Satser på det dukker opp flere tilbud. Må vente litt pga slank lombok. Hva er forresten forskjellen på kingtech 140G og 140F?

            Originally posted by Morten View Post
            š

            Dreamworks har nå tilbud på siste versjonen av Kingtech K140G med kerostart og integrerte ventiler for kun 2250$ inkludert frakt. Dette er en veldig god pris og billigere 140 turbin med så god omtale som Kingtech har tror jeg ikke du finner noen steder.
            Ole Kr Follstad

            BVM T33 Thunderbird, Jetcat 80se med kerostart
            PilotRc Sbach 342 40%, DA170, Proflow canistere
            EF Extra 300 60"
            EF Extra 300 104" Eme120
            GB Yak 55 2,2m, Dle55RA
            ESM Bearcat, NGH 38cc
            Phoenix p51D Mustang, Dle55
            Phoenix K8b, 1:2,5 6m
            Hangar 9 Piper cub 1\4
            Ask 21 1:3 5,7m helkompositt

            Comment


            • #21
              Hei.

              Kingtech turbiner kommer i 4 versjoner, de gule turbinene var de første som kom på markedet, en 140E er med gass start, 140G er samme turbin men med Kerostart... disse turbinene har også eksterne (utvendige) ventiler. Kingtech kommer også med 140G turbin i rød utførelse, dette er den siste versjonen turbiner og disse har integrerte ventiler og en enklere montering i modellen med bare en fuelslange fra pumpe og inn til turbinen.

              Det er flere i Bergen som har Kingteh turbiner (2 stk K180G og 1stk K80E) og alle er veldig fornøyd med sine turbiner, ingen har feilet eller hatt noen for for problemer så langt. Kingtech er ut i fra min erfaring et veldig godt kjøp og du får mye turbin for pengene. I tillegg er Kingtech en av de aller beste produsentene på kundebehandling, tilbakemelding og service. Kjøper du en ny turbin velger du den røde som heter 140G m/kerostart
              Click image for larger version

Name:	K140Ga.jpg
Views:	1
Size:	235.1 KB
ID:	605863

              Video av andre oppstart på den ene 180 turbinen fra Bergen, strøken oppstart og ingen flammer
              Last edited by Morten; 19-01-14, 09:11.
              - Carf Ultra Lightning m/ATJ220SV (skal i ATJ250 når den er klar for levering)
              - Skymaster Hawk m/ATJ220SV
              - Krill Avanti S m/ATJ220SV
              - Eurofighter m/Behotec 180 Gold


              Comment


              • #22
                Takk for tips. Jeg kommer nok til å gå for kingtech 140G. Hva slags ventiler anbefales å bruke på understell, bremser og luker?
                Ole Kr Follstad

                BVM T33 Thunderbird, Jetcat 80se med kerostart
                PilotRc Sbach 342 40%, DA170, Proflow canistere
                EF Extra 300 60"
                EF Extra 300 104" Eme120
                GB Yak 55 2,2m, Dle55RA
                ESM Bearcat, NGH 38cc
                Phoenix p51D Mustang, Dle55
                Phoenix K8b, 1:2,5 6m
                Hangar 9 Piper cub 1\4
                Ask 21 1:3 5,7m helkompositt

                Comment


                • #23
                  Uten tvil Airpower ventiler for min del, fungerer hver gang og de selges billigst hos Rolf Øines, bestilles her: jetrolf@online.no
                  En Multiventil må du nok til utlandet og Dreamworks el. for å få fatt i.
                  - Carf Ultra Lightning m/ATJ220SV (skal i ATJ250 når den er klar for levering)
                  - Skymaster Hawk m/ATJ220SV
                  - Krill Avanti S m/ATJ220SV
                  - Eurofighter m/Behotec 180 Gold


                  Comment


                  • #24
                    Ok, jeg har 2 stk jetronicventiler liggende som jeg tenkte å bruke, men kanskje jeg bytter til airpower. Er det en spesiell ventil for bremser, eller samme som for retract? Har sett litt på den airpower multivalve boksen. Koster litt, men da følger jo alt med og skal være enkelt å sette opp.


                    Originally posted by Morten View Post
                    Uten tvil Airpower ventiler for min del, fungerer hver gang og de selges billigst hos Rolf Øines, bestilles her: jetrolf@online.no
                    En Multiventil må du nok til utlandet og Dreamworks el. for å få fatt i.
                    Last edited by ole.foll; 24-01-14, 22:57.
                    Ole Kr Follstad

                    BVM T33 Thunderbird, Jetcat 80se med kerostart
                    PilotRc Sbach 342 40%, DA170, Proflow canistere
                    EF Extra 300 60"
                    EF Extra 300 104" Eme120
                    GB Yak 55 2,2m, Dle55RA
                    ESM Bearcat, NGH 38cc
                    Phoenix p51D Mustang, Dle55
                    Phoenix K8b, 1:2,5 6m
                    Hangar 9 Piper cub 1\4
                    Ask 21 1:3 5,7m helkompositt

                    Comment


                    • #25
                      Multivalve boksen er konge. Alt du trenger i en boks. Og den er ikke så veldig mye dyrere enn hvis du kjøper ventilene +++ hver fir seg. Jeg bruker disse og er kjempe fornøyd. Annbefales

                      Comment


                      • #26
                        Ser ganske komplett ut denne. Følger med landingslys til og med 404 Not Found
                        Ole Kr Follstad

                        BVM T33 Thunderbird, Jetcat 80se med kerostart
                        PilotRc Sbach 342 40%, DA170, Proflow canistere
                        EF Extra 300 60"
                        EF Extra 300 104" Eme120
                        GB Yak 55 2,2m, Dle55RA
                        ESM Bearcat, NGH 38cc
                        Phoenix p51D Mustang, Dle55
                        Phoenix K8b, 1:2,5 6m
                        Hangar 9 Piper cub 1\4
                        Ask 21 1:3 5,7m helkompositt

                        Comment


                        • #27
                          Ja det er denne jeg bruker. Jeg bruker ikke lysene på denne boksen da jeg synes lysene fra details4scale er bedre. Men resten er veldig bra.

                          Comment


                          • #28
                            Hvor får man tak i komplett lyssett og afterburnerring til F15c?
                            Ole Kr Follstad

                            BVM T33 Thunderbird, Jetcat 80se med kerostart
                            PilotRc Sbach 342 40%, DA170, Proflow canistere
                            EF Extra 300 60"
                            EF Extra 300 104" Eme120
                            GB Yak 55 2,2m, Dle55RA
                            ESM Bearcat, NGH 38cc
                            Phoenix p51D Mustang, Dle55
                            Phoenix K8b, 1:2,5 6m
                            Hangar 9 Piper cub 1\4
                            Ask 21 1:3 5,7m helkompositt

                            Comment


                            • #29
                              Jeg kjøpte lys settet til min F15 her: The 10 Best Beginner RC Planes in 2024 Revealed! The Unbelievable Deals You Can’t Afford to Miss This Year | ✈️

                              Comment


                              • #30
                                Her er min logg på F15: Jetlegend F-15C - (MFN) ModellflyNytt.no

                                Comment

                                Working...
                                X