Announcement

Collapse
No announcement yet.

Flyeaglejet F15c 1:9,5

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    *klø seg i hodet* Jeg har da bestemt meg for å droppe airpower multivalve boksen og kjøpe ventiler og sequenser separat pga jeg allerede har 2stk jetronic toveisventiler liggende. Disse vil bli brukt til understell\luker. Billigere alternativ, men sikkert vanskeligere å sette opp. Jeg har itillegg bestilt en airpower toveisventil som jeg skal bruke på luftbrems, og en enveisventil til hjulbrems. Alle er elektroniske ventiler så jeg slipper å styre med servoer osv for luftstyringa. Har også bestilt en sequenser til luker for å time de med understell. Blir mye duppedingser, luftslanger og T-koblinger. Neste spørsmål blir jo da hvordan man kobler opp alt det her?. Finnes det ett enkelt koblingsskjema for dummies? Det sitter 2 lufttanker i modellen nå. Er det vanlig å ha den ene til understell\luker og en til brems eller kobler man disse sammen? Satser på at jetronic ventilene passer sammen med airpower ventilene i hht slangestr osv. Jeg ville helst hatt elektronisk retract og bremser for å slippe unna alt det her, men jeg får bruke den slik den står foreløpig...
    Last edited by ole.foll; 26-01-14, 21:15.
    Ole Kr Follstad

    BVM T33 Thunderbird, Jetcat 80se med kerostart
    PilotRc Sbach 342 40%, DA170, Proflow canistere
    EF Extra 300 60"
    EF Extra 300 104" Eme120
    GB Yak 55 2,2m, Dle55RA
    ESM Bearcat, NGH 38cc
    Phoenix p51D Mustang, Dle55
    Phoenix K8b, 1:2,5 6m
    Hangar 9 Piper cub 1\4
    Ask 21 1:3 5,7m helkompositt

    Comment


    • #32
      *klø seg i hodet* Jeg har da bestemt meg for å droppe airpower multivalve boksen og kjøpe ventiler og sequenser separat pga jeg allerede har 2stk jetronic toveisventiler liggende. Disse vil bli brukt til understell\luker. Billigere alternativ, men sikkert vanskeligere å sette opp.
      Jeg har itillegg bestilt en airpower toveisventil som jeg skal bruke på luftbrems, og en enveisventil til hjulbrems. Alle er elektroniske ventiler så jeg slipper å styre med servoer osv for luftstyringa. Har også bestilt en sequenser til luker for å time de med understell.
      Ventilene til understell og luker styres vi sequenseren din, dvs 1 kanal i mottakerne som settes som on/off bryter, resten av settingene setter du i sequenseren så som tid fra understell går opp til luker lukkes og motsatt. ganske greit å sette opp når du først begynner.

      Blir mye duppedingser, luftslanger og T-koblinger. Neste spørsmål blir jo da hvordan man kobler opp alt det her?. Finnes det ett enkelt koblingsskjema for dummies?
      Ganske enkelt forklart så kobler du en luftslange mellom den elektroniske ventilen og lufttanken + T-stykke som går til påfyllingsventilen, bruker du manomterer skal det inn på samme slange enten via en T-kobling eller om du bruker et manometer som har T- stykke innebygget.


      Det sitter 2 lufttanker i modellen nå. Er det vanlig å ha den ene til understell\luker og en til brems eller kobler man disse sammen?
      Veldig lurt å lage 2 seperate luftsystemer, et til kun understell og et til luker og bremser.

      Satser på at jetronic ventilene passer sammen med airpower ventilene i hht slangestr osv.
      Det gjør det, alle "normale" ventiler bruker 3 mm slanger.

      Jeg ville helst hatt elektronisk retract og bremser for å slippe unna alt det her, men jeg får bruke den slik den står foreløpig...
      Som nevnt i en annen tråd ang el. retrack så har ikke vi (bergensere ) de aller beste erfaringene med el. retrack, milimeter gjenger er veldig små og litt smuss, rim eller is gjør at de kan stoppe enten på vei opp eller ned. Spesielt har dette vært merkbart på Lado sine akslinger som ikke har imponert over hode. Noe av det beste og kanskje mes solide mekanikkene vi har sett er disse fra http://www.der-schweighofer.at/en/pr...jetcraft_jlg50 de har en helt annen aksling og styrke enn de andre merkene vi har sett. Dessverre har jeg ingen erfaring med disse selv men om det en gang blir el retrack på meg så blir det nok disse jeg kjøper. Vi så disse live på JetPower messen i 2013 og disse imponerte stort.
      - Carf Ultra Lightning m/ATJ220SV (skal i ATJ250 når den er klar for levering)
      - Skymaster Hawk m/ATJ220SV
      - Krill Avanti S m/ATJ220SV
      - Eurofighter m/Behotec 180 Gold


      Comment


      • #33
        Hva slags servoer anbefaler dere å bruke på siderorene? Må være smale servoer pga servoene sitter inni sideroret. Har sett på hitec 5125, men de drar bare 3,5kg. skeptisk.
        Ole Kr Follstad

        BVM T33 Thunderbird, Jetcat 80se med kerostart
        PilotRc Sbach 342 40%, DA170, Proflow canistere
        EF Extra 300 60"
        EF Extra 300 104" Eme120
        GB Yak 55 2,2m, Dle55RA
        ESM Bearcat, NGH 38cc
        Phoenix p51D Mustang, Dle55
        Phoenix K8b, 1:2,5 6m
        Hangar 9 Piper cub 1\4
        Ask 21 1:3 5,7m helkompositt

        Comment


        • #34
          skal du bruke over 5v på servoene? hvis ikke kanskje denne er en kandidat. Den har jeg god erfaring med Futaba S3150 Digital Mini Smal
          Tom Nohr
          Tennisveien 9
          2450 Rena

          Frsky taranis 9+
          Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
          Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
          + diverse små ting

          Comment


          • #35
            Jeg har JR DS 3341 både på sideror og balanseror i min F15.

            Comment


            • #36
              Ups, det skulle være 3301...

              Comment


              • #37
                Originally posted by tyor View Post
                skal du bruke over 5v på servoene? hvis ikke kanskje denne er en kandidat. Den har jeg god erfaring med Futaba S3150 Digital Mini Smal
                Jeg kommer til å kjøre på 6v. Sikkert en bra servo det der, men synes under 4kg torque virker veldig lite?. Iallfall når man er vant med 25kg+ servoer Vet det ikke blir så mye vibrasjoner i en jet som på en større bensinmodell så man trenger ikke så kraftige servoer, men liker alikevel å bruke noe jeg vet fungerer selv om det er overkill. På elevons skal jeg sette inn Hitec 7950. De drar ca 30kg på 6v.
                Ole Kr Follstad

                BVM T33 Thunderbird, Jetcat 80se med kerostart
                PilotRc Sbach 342 40%, DA170, Proflow canistere
                EF Extra 300 60"
                EF Extra 300 104" Eme120
                GB Yak 55 2,2m, Dle55RA
                ESM Bearcat, NGH 38cc
                Phoenix p51D Mustang, Dle55
                Phoenix K8b, 1:2,5 6m
                Hangar 9 Piper cub 1\4
                Ask 21 1:3 5,7m helkompositt

                Comment


                • #38
                  Originally posted by OleR View Post
                  Ups, det skulle være 3301...
                  Ser den drar 4,75kg på 6v. Er det nok? Siderorene er relativt små og skal ikke ha så store utslag, men er alikevel skeptisk liker å kjøre 10kg++
                  Ser hobbyking selger en lignende JR servo ala den du nevnte. Har du erfaringer med denne? Radio Control Planes, Drones, Cars, FPV, Quadcopters and more - Hobbyking
                  Last edited by ole.foll; 28-01-14, 21:28.
                  Ole Kr Follstad

                  BVM T33 Thunderbird, Jetcat 80se med kerostart
                  PilotRc Sbach 342 40%, DA170, Proflow canistere
                  EF Extra 300 60"
                  EF Extra 300 104" Eme120
                  GB Yak 55 2,2m, Dle55RA
                  ESM Bearcat, NGH 38cc
                  Phoenix p51D Mustang, Dle55
                  Phoenix K8b, 1:2,5 6m
                  Hangar 9 Piper cub 1\4
                  Ask 21 1:3 5,7m helkompositt

                  Comment


                  • #39
                    Du trenger ikke mere kraft på siderorene. Som du sier er rorene veldig små med små utslag. Holdekraften er minst like viktig for å unngå flutter.

                    Comment


                    • #40
                      DS181 har jeg ingen erfaring med, men ser ok ut. Obs, ikke 6 V.

                      Comment


                      • #41
                        Jeg har noen slike liggende som jeg ikke har testet enda(se link). Fungerer sikkert bra, men vi får se. Liker å holde meg til kjente merker som hitec, jr og futaba som jeg vet fungerer. Iallfall på ett såpass kostbart prosjekt. noen som har testet disse? Radio Control Planes, Drones, Cars, FPV, Quadcopters and more - Hobbyking
                        Last edited by ole.foll; 28-01-14, 21:47.
                        Ole Kr Follstad

                        BVM T33 Thunderbird, Jetcat 80se med kerostart
                        PilotRc Sbach 342 40%, DA170, Proflow canistere
                        EF Extra 300 60"
                        EF Extra 300 104" Eme120
                        GB Yak 55 2,2m, Dle55RA
                        ESM Bearcat, NGH 38cc
                        Phoenix p51D Mustang, Dle55
                        Phoenix K8b, 1:2,5 6m
                        Hangar 9 Piper cub 1\4
                        Ask 21 1:3 5,7m helkompositt

                        Comment


                        • #42
                          Sikkert bra de, men jeg har ikke kommet til å brukt de. Er veldig enig med deg om å bruke kjente merker. Og jeg bruker bare JR på alle mine jets

                          Comment


                          • #43
                            Mottok noen duppedingser i posten idag til understell. Sequenser, diverse ventiler og luftslange. Da har jeg vel stort sett det jeg trenger til understell, luker, bremser og luftbrems. Skal kjøpe to målere også slik at jeg har oversikt over trykket i begge lufttankene. Kjekt å ha
                            Attached Files
                            Ole Kr Follstad

                            BVM T33 Thunderbird, Jetcat 80se med kerostart
                            PilotRc Sbach 342 40%, DA170, Proflow canistere
                            EF Extra 300 60"
                            EF Extra 300 104" Eme120
                            GB Yak 55 2,2m, Dle55RA
                            ESM Bearcat, NGH 38cc
                            Phoenix p51D Mustang, Dle55
                            Phoenix K8b, 1:2,5 6m
                            Hangar 9 Piper cub 1\4
                            Ask 21 1:3 5,7m helkompositt

                            Comment


                            • #44
                              Ser bra ut det der, men jeg ville vurdert noen andre påfyllingsventiler enn de fra Airpower,
                              som f.eks disse, enkel å koble av og på og garantert tett.
                              Page Not Found - Dreamworks Model Products - #1 in Radio Controlled Jets and Accessories
                              Festo 4mm Check Valve - Dreamworks Model Products - #1 in Radio Controlled Jets and Accessories

                              eller denne

                              DreamworksRC - Dreamworks Model Products - #1 in Radio Controlled Jets and Accessories
                              - Carf Ultra Lightning m/ATJ220SV (skal i ATJ250 når den er klar for levering)
                              - Skymaster Hawk m/ATJ220SV
                              - Krill Avanti S m/ATJ220SV
                              - Eurofighter m/Behotec 180 Gold


                              Comment


                              • #45
                                Originally posted by Morten View Post

                                Ok, hørt litt ymse om de ventilene jeg også. Men de du linker til passer ikke til luftslangene min tror jeg. Har 3mm luftslange og de du linka til er for 4mm. Må evt ha en overgang da. Har sett på disse fra airpower(men det er kanskje samme typen): hva tror du om disse? http://www.airpowernet.com/twe3/prod...=212&tab=specs
                                Ole Kr Follstad

                                BVM T33 Thunderbird, Jetcat 80se med kerostart
                                PilotRc Sbach 342 40%, DA170, Proflow canistere
                                EF Extra 300 60"
                                EF Extra 300 104" Eme120
                                GB Yak 55 2,2m, Dle55RA
                                ESM Bearcat, NGH 38cc
                                Phoenix p51D Mustang, Dle55
                                Phoenix K8b, 1:2,5 6m
                                Hangar 9 Piper cub 1\4
                                Ask 21 1:3 5,7m helkompositt

                                Comment

                                Working...
                                X