Announcement

Collapse
No announcement yet.

Flyeaglejet F15c 1:9,5

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    Originally posted by Morten View Post
    Høres nesten ut som du "mangler" en sentertank....den pleier å være plassert i rommet mellom cocpit og motorluken... Jeg har en gang hatt en FEJ F-15 og i den var det 3 tanker og ca 3,5 liter med fuel. Dette begynner å bli mange år siden så det kan godt hende de kun har gått ned til 2 tanker på den som du har, synes 2,5 liter i et så passe stor fly beregnet for 12kg ++ turbin høres litt feil ut.

    Vekt er ikke så veldig stort tema i en jetmodell, den brenner så passe mye fuel at den fort kan veie 2-2,5 kg mindre ved landing enn ved takeoff. UAT`en er ikke en tank, den er ment å alltid være full og uten luft, dette for å sikre at turbinen alltid får fuel og ikke stopper i flight.
    Ja, synes det høres i minste laget ut selv. Hvor stor sentertank hadde du i din f15? Hvis jeg forstår rett så er det vanlig med 2 vingtanker, en sentertank, en heardertank + evt taxetank? Blir mange tanker å holde styr på dette
    Ole Kr Follstad

    BVM T33 Thunderbird, Jetcat 80se med kerostart
    PilotRc Sbach 342 40%, DA170, Proflow canistere
    EF Extra 300 60"
    EF Extra 300 104" Eme120
    GB Yak 55 2,2m, Dle55RA
    ESM Bearcat, NGH 38cc
    Phoenix p51D Mustang, Dle55
    Phoenix K8b, 1:2,5 6m
    Hangar 9 Piper cub 1\4
    Ask 21 1:3 5,7m helkompositt

    Comment


    • #62
      Det er også 3 tanker på 3,5 liter totalt på min. Jeg har en Simjet 3000 på 13,5 kg thrust og har timeren på 7 minutt og da er det fortsatt fuel nok til et par landings inlegg. Jeg vil også annbefale deg å gå for 14 kg turbin, 10 kan være litt knepent, ihvertfall på gress.

      Comment


      • #63
        Hei
        Stort sett alle turbiner på markedet i dag bruker ca like mye fuel,fordi de stort sett er bygget over samme teknologi,det er vel bare
        den svenske Hawk turbine som bruker mindre fuel.Forbruket er kanske proposjonalt med skyvekraften man bruker når man er i luft,uansett om turbine er 10kg eller 14 kg skyv.
        Fordelen med å ha en litt kraftigere turbin er at man da ikke flyr så mye med full gass og da 'slapper' turbinen mere av


        Tom

        Comment

        Working...
        X