Announcement

Collapse
No announcement yet.

Problemer: T-rex 450 Sport

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Problemer: T-rex 450 Sport

    Hei, er akkurat ferdig med å bygge en T-rex 450 sport, og har hatt den til en test flight. Fant ut at swash platen antagelig ikke var i vater så jeg skulle justere denne. Mens jeg gjorde dette skjedde det plutselig noe med servoene. Når jeg nå kjører throttle stick opp og ned går servoene helt bananas. Hva skjer? Noen som kjenner igjen dette? Jeg er helt ny på RC Heli, og dette er mitt første heli og byggeprosjekt. Her er video av det som skjer: Dropbox - 404

    Takker for all hjelp

  • #2
    Problemer: T-rex 450 Sport

    Sjekk at det ikke er en eller flere servo ledninger som har en skade og at alle kontaktene er plugget inn skikkelig inn. Hva bruker du av spektrum mottaker? FB? FBL?
    Hadde en kompis som hadde noe av de samme tegnene. Der har det en feil på spektrum mottakeren så det ble dårlig kontakt ut til servoene. Prøv også å hold igjen litt i servo hornet på alle servoene, bare for å sjekke at den "drar" skikkelig. Ikke hold for hardt da servoen kan ryke men bare sånn at den får litt motstand. Hvis du skjønner.

    Comment


    • #3
      Takk for svar Thomas. Mottakeren er en Spektrum AR6115. Flybar.

      Comment


      • #4
        Enten så er det en feil med potmeter i radio: det er vel mulighet til å se grafisk stikkebevegelsen på disse radioene om markøren begynner å hoppe på samme punkt som servoene går beserk?
        Det kan også være at en av servoene blir overbelastet ved at de berører noe, eller feil på en av servoene så servoen låser seg. Koble fra linkene på servohorn og se om det samme skjer da. Hvis problemet er der fremdeles, koble fra en av servoene fra mottageren og prøv igjen en etter en.
        Bfight 210
        De Havilland DH 5 skala 1/5 med SC 91
        De Havilland DH 2 skala 1/5,3
        Phoenix RC Club

        Comment


        • #5
          Testa nå med en og en servo koblet til mottakeren. Samme greiene på alle sammen, grei flyt på elev/aile-stick. Throttle stick helt bananas.

          Comment


          • #6
            Noe sted i Oslo det går an å få sjekket DX6i'en? Og eventuelt få en reparasjon?

            Comment


            • #7
              Smallsize ensjø

              Comment


              • #8
                Går ut i fra at dette er en helt ny radio. Fulgte med heliet ?
                I 2009 hadde Spektrum samme problemet :
                ganske enkelt å sjekke om noe er feil med potmeter på disse radioene :

                Bfight 210
                De Havilland DH 5 skala 1/5 med SC 91
                De Havilland DH 2 skala 1/5,3
                Phoenix RC Club

                Comment


                • #9
                  Ah, er nok det. Hos meg var pilene "all over the place" i monitor.

                  Comment


                  • #10
                    Så bra du fant ut av det.

                    Comment


                    • #11
                      Takk for hjelpen!

                      Comment

                      Working...
                      X