Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nlf

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by arhennie View Post
    Er det ikke bare å la være å melde seg inn i NLF klubbene da?
    Makan til surving.
    Veit du om en klubb med stripe i nærheten som ikke er nlf tilknyttet?

    Comment


    • #17
      Originally posted by xilian View Post
      Nå er det vel ikke limbo vi driver mer, så da har vi lista litt høyt også tenker jeg vi ser at det er fint.

      Prøv heller å finn ut hva folk skal betale i forbundskontigent. For nå ser det ut som
      at man blir fakturert 2015-priser

      Har ikke dette med at man er medlem i flere seksjoner, jeg betaler også 720,- og 1435,- i seksjonsavgift (H,M.U,S)

      Viggo

      Comment


      • #18
        hmm. Men jeg er jo ikke medlem i noe som helst annet enn Jarlsberg modellflyklubb?
        Jeg har tidligere vært medlem i Kjose.. Kan det være noe som henger igjen der da?
        Tom I. Arntsen

        Comment


        • #19
          Da trur jeg du bare skulle hatt 2 klubbavgifter. ikke 2 seksjonsavgifter?
          Tom Nohr
          Tennisveien 9
          2450 Rena

          Frsky taranis 9+
          Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
          Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
          + diverse små ting

          Comment


          • #20
            jeg fikk giro på 2250 i år er medlem av en hel haug klubbjævler.

            Comment


            • #21
              nei. jeg begriper ikke dette. Sendte URL til Jon Wold, så får han sende enten svar på mail eller her.
              Uansett skal svaret inn her... så slipper man lure. finnes sikkert en logisk forklaring
              Tom I. Arntsen

              Comment


              • #22
                Hei folkens! Jeg vil anbefale at dere spør NLF om kontingentene fremfor å rope ut her

                Modellflyseksjonen betaler halv forbundskontingent. Dersom noen av dere har fått full forbundskontingent skyldes det sannsynligvis at dere er medlem også av andre seksjoner? Da betaler man full forbundskontingent. Hvis man kun er medlem av modellflyseksjonen og likevel har fått full forbundskontingent, sender du spørsmål om det til melwin@nlf.no så blir det sett på.

                "flyplass" på 1300 kr er brukeravgiften på Jarlsberg flyplass. Den er lik for alle, enten du hopper fallskjerm eller flyr modellfly. Den går uavkortet til Jarlsberg Luftsportsenter JLS, men kreves inn av NLF. Det er de som er medlem i Tønsberg MFK som har fått den.

                Seksjonskontingenten til Modellflyseksjonen er i 2014 340,- kr. Inkludert i den får man medlemsblad og forsikring.

                Hvis noen lurer på noe ang. Kjose så ta en prat med klubbleder i Larvik Per Larsen. Tilby gjerne hjelp. Ikke spør hva klubben din gjør for deg, men hva du kan gjøre for din klubb.
                MVH

                Jon Gunnar Wold

                Comment


                • #23
                  sorry altså, men dette hadde jeg aldri i verden sjekka hvis ikke det ble tatt opp (her).
                  Jeg er KUN medlem i Jarlsberg. Men sender mail inn.

                  Men det det ser ut til å være nå, er at alle er fakturert med 2015-priser, og evt. 2 ganger i tillegg
                  I alle fall må tyor være det? Som har fått på 360,- ?
                  Quadrocopter har også blitt fakturert med 2015-priser

                  edit: Med "alle" så mener jeg de som jeg har pratet med, og de som har sagt noe her.
                  Jeg påstår ikke det gjelder for alle 4000 medlemmene.. bare så det er nevnt.
                  Last edited by xilian; 22-01-14, 22:26.
                  Tom I. Arntsen

                  Comment


                  • #24
                    jeg fikk også 720 kr. og jeg er ikke medlem i andre seksjoner.. så dette er SVINDEL legg på pris.. ikke så mange som merker det...
                    syntes det er like gøy å se på som det er å fly
                    carl goldberg ultimate
                    DJI S900
                    piper pawnie el kjærre


                    Futaba 14SG
                    diverse epp tjafs
                    Per-Egil Furuseth

                    Comment


                    • #25
                      Jeg også har fått den stive prisen der, samt tydeligvis ikke fått meldt meg ut av Condor enda - så min var på 2900,- ish

                      Iiiiik!
                      ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                      Comment


                      • #26
                        svindel er det vel neppe, men at det er gjort feil med flere på Jarlsberg er nok VELDIG mulig.
                        Men det ser jo også ut til at det er gjort feil med 2014/2015-priser.

                        Men jeg sender inn en mail til Melwin, så får vi ta det derifra. Regner med at det ordner
                        seg veldig kjapt. Men det er jo litt kjipt at dette ble funnet ut av nå, som alle fakturaer er sendt
                        ut osv. For det er jo ikke gratis...
                        Tom I. Arntsen

                        Comment


                        • #27
                          Originally posted by Quadrocopter View Post
                          Kr. 360.- kroner til Forbundkontingent
                          Kr. 340.- til Seksjonkontingent
                          Kr. 300.- til Klubben

                          Satt på spissen betyr dette kr 700.- eller 70% av det du betaler går til "administrasjon" - klubben sitter igjen med fattige 30% eller 300 Kroner!

                          Toppen av kaka er at klubbene har fått 0% i økning av inntektene fra 2013-2014, mens byråkratiet har økt inntektene med 4.2%.....
                          Klubben bestemmer selv hva slags kontingent de vil ha, noen har 25,- og noen har 1000,-. Det er også ulike satser for ungdom, barn, junior, pensjonist osv.
                          MVH

                          Jon Gunnar Wold

                          Comment


                          • #28
                            Originally posted by xilian View Post
                            sorry altså, men dette hadde jeg aldri i verden sjekka hvis ikke det ble tatt opp (her).
                            Jeg er KUN medlem i Jarlsberg. Men sender mail inn.

                            Men det det ser ut til å være nå, er at alle er fakturert med 2015-priser, og evt. 2 ganger i tillegg
                            I alle fall må tyor være det? Som har fått på 360,- ?
                            Quadrocopter har også blitt fakturert med 2015-priser

                            edit: Med "alle" så mener jeg de som jeg har pratet med, og de som har sagt noe her.
                            Jeg påstår ikke det gjelder for alle 4000 medlemmene.. bare så det er nevnt.
                            Det er godt mulig det er noe feil, det er veldig spesielt med JLS-avgiften så jeg tror dette er noe manuelt opplegg, Sissel på medlemsservice ordner opp i det, bare send spørsmål så ser vi på det.

                            Ang. 2015-priser, jeg tror folk blander seksjon- og forbundskontingent. Seksjonskontingent 2014 er 340, forbundskontingent 360. For å gjøre forvirringen komplett er seksjonskontingenten 2015 vedtatt til 360,-. Lett å trå feil der.
                            MVH

                            Jon Gunnar Wold

                            Comment


                            • #29
                              Se der ja. det står SEKSJONS på de prisene jeg så, så da er det oppklart.
                              360 ER riktig.

                              Sender mail til Melwin om dobbelt forbund, så ordner det seg.
                              Tom I. Arntsen

                              Comment


                              • #30
                                Originally posted by thor_no View Post
                                Veit du om en klubb med stripe i nærheten som ikke er nlf tilknyttet?
                                Ja, aktiviteten i Nittedal er utenfor NLF regi i alle fall.
                                Og all vinteraktivitet på islagte vann på Hadeland er og kun i privat regi.
                                Last edited by arhennie; 22-01-14, 23:25.
                                arhennie

                                MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                                http://hadelandmfk.no/
                                www.henniehobby.no/arne

                                Comment

                                Working...
                                X