Announcement

Collapse
No announcement yet.

Quadcopter eller tricopter?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Quadcopter eller tricopter?

    Hei. Jeg skal bygge en tricopter eller quadcopter!
    Jeg skal bruke den til å filme med go pro (blandt annet snowboard)
    Tenkte å bruke denne ramma: DNS points to prohibited IP | shop.flitetest.com | Cloudflare
    eller denne: DNS points to prohibited IP | shop.flitetest.com | Cloudflare kommer ann på om det blir tri eller quad.
    Så da lurer jeg på noen ting:
    Er de rammene jeg linket til bra? Isåfall hva anbefaler dere?
    Er kontrollbretter ok? Isåfall hva anbefaler dere?
    Hva er best til filming?
    Hva synes dere er best av tri og quad?
    Hvordan motorer anbefaler dere? Helst fra hobbyking eller en annen litt billig nettside, vil også ha motorene litt kraftige!
    Noen bra rammer dere anbefaler?
    Takker for svar!

  • #2
    Ser denne står ubesvart så skal svare med den erfaringen jeg har (lille )...

    Først og fremst vil jeg på det sterkeste råde deg til å søke nsm om godkjenning for film/foto fra lufta.. 2 grunner til dette og nr 1 er for alle sin del med tanke på lovligheten av "sporten" vår, det andre er for din egen del da det faktisk er ulovlig uten NSM klarering
    Mere info her: 404 - Siden ikke funnet - Nasjonal sikkerhetsmyndighet

    Så til spørsmålet.. selv om gopro er et lite og lett kamera så veier alt til slutt endel uansett, og alt an på hvordan du skal bruke det kan man gi "rett" svar..

    Skal du bruke gimbal? isåfall blir det ekstra vekt, og ville nok funnet en ramme som er litt større en di du foreslår... 450 eller 550 er kanskje mere passe?..

    Uten gimbal så kan du sikkert gå ned i størrelse.. det finnes masse rimelige rammer der ute hobbyking bla. har mange forskjellige.

    Flight kontroller er en annen sak.. har du ikke behov for GPS så fungerer sikker KK2.0(2.1).. disse er rimelige, og med rette innstillinger stabile
    Fordelen med disse er displayet som er montert rett på kontroller så du ikke trenger en PC for å gjøre forandringer i setup.

    Skal du ha med GPS og trenger noe som er enkelt og virker (mere eller mindre rett ut av boksen) så er Dji naza V2 kanskje for deg.. dog noe dyr ca 2400 i norske butikker)

    Ellers finnes det også open source FC'er med GPS og et hav av muligheter APM 2.5(2.6) feks. Et rimelig alternativ, men krever en del fiddling med innstillinger for å virke .. Rimelig i innkjøp fra utlandet.. ca 100-120$

    Så du skjønner alt er behovsprøvd

    Skal du ha en rimelig ramme med mulighet for å løfte gopro med gimbal for stabilisering anbefaler jeg (andre er nok uenige med meg) :

    F550 ramme
    2826 1000kv motorer
    Tarot T-2D gimbal
    noen 30A esc
    8x4.7 eller 9x4.5 propeller
    APM,KK2.0;Dji FC kommer an på behov.
    4S 4-5000mah batterier (jeg har prøvd 550 med dette oppsettet og det gir meg 10-12 minutter flytid på den kalde delen av året

    Radio Control Planes, Drones, Cars, FPV, Quadcopters and more - Hobbyking
    Radio Control Planes, Drones, Cars, FPV, Quadcopters and more - Hobbyking
    Radio Control Planes, Drones, Cars, FPV, Quadcopters and more - Hobbyking
    Radio Control Planes, Drones, Cars, FPV, Quadcopters and more - Hobbyking

    Vel, er nok MANGE som har andre meninger, men dette ville jeg gått for i første omgang.. bare husk NSM først

    Lykke til



    Originally posted by Kris33 View Post
    Hei. Jeg skal bygge en tricopter eller quadcopter!
    Jeg skal bruke den til å filme med go pro (blandt annet snowboard)
    Tenkte å bruke denne ramma: DNS points to prohibited IP | shop.flitetest.com | Cloudflare
    eller denne: DNS points to prohibited IP | shop.flitetest.com | Cloudflare kommer ann på om det blir tri eller quad.
    Så da lurer jeg på noen ting:
    Er de rammene jeg linket til bra? Isåfall hva anbefaler dere?
    Er kontrollbretter ok? Isåfall hva anbefaler dere?
    Hva er best til filming?
    Hva synes dere er best av tri og quad?
    Hvordan motorer anbefaler dere? Helst fra hobbyking eller en annen litt billig nettside, vil også ha motorene litt kraftige!
    Noen bra rammer dere anbefaler?
    Takker for svar!

    Comment

    Working...
    X