Announcement

Collapse
No announcement yet.

God råd ønsker om en elektro seiler nummer 2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • God råd ønsker om en elektro seiler nummer 2

    Akkurat solgt min Graupner Junior og er nå på søkestien etter god nummer 2. Den skal brukes for termikflyging med litt acro når det ikke finnes noe. Den bør ha flaps (for crow, reflex mode og eventuelt kobling med balanseror i acro mode). Gode termikegenskapen med mulighet å fly rask uten å miste alt energi.

    Har set på:
    - Reichard Elisoid (mangler flaps)
    - Reichard Sirius
    - ArtHobby Serenity

    Hva mer bør jeg vurdere?

    Hilsen, Lucas

  • #2
    Om du vil bygge litt selv bør du ta en ttt på WattsUp. Watts UP! - electric 100" soarer build thread - RC Groups. Den kan bygges med 3m vinger samt 2 m vinge og er visstnok en meget kapabel maskin selv i mye vind. Holder selv på å samle deler til å begynne å bygge den. Shortkit er tilgjenglig fra Traplet i england.

    - Thomas

    Comment


    • #3
      Hei. Se gjerne på glassfibermodeller istedenfor oppbygde med tre. RCRCM har fine modeller, og Thorbjørn og Kåre kan sikkert hjelpe deg med å finne egnet modell. RCRCM har en forhandler som du finner på Finn.no Jeg har selv en av hver, men ser at reichardt XL ikke tåler så mye som en i gfk. Det skal ikke rare kvisten til for å rive opp en ving på en tremodell.
      Fly well-make my day!

      Comment


      • #4
        Hei. Jeg gikk fra Easyglider til Reichard Proxima II. Helt ok. Fly og glir bra. Det er imidlertid en "sportsmodell" så den innbyr ikke til de helt hårreisende hastighetene. Den føles for løen til det. Hvis økonomien tillater ville jeg vurdert f eks Alpina 3001. Det er vel en gammel konkurransemodell og jeg tror slike er mer hel ved.
        kok

        Comment


        • #5
          +1 på Alpina. Har en gammel 4m original Alpina fra 80-tallet. Solid modell som tåler å bli flydd. De nye vingene er vel også glasset under plankingen. Det er ingen konkurransemodell og det har så langt jeg vet aldri vært meningen med Alpinaen.

          Et annet og billigere alternativ er jo Arthobby Serenity som er et godt allroundfly.

          Reichard Elipsoid penetrerer dårlig og er mest egnet i tilnærmet vindstille. Sirius er bedre, men vingene er visstnok ikke egnet for litt heftigere flyging.

          Ingen av disse modellene kan måle seg med en helglassmodell, men så er prisen en annen også.

          RCRCM-flyene går for å være bra og billige helglassmodeller. En 2 meter Typhoon ligger på ca 4000 hvis jeg ikke husker helt feil. Skal du opp på 3 meter ligger de fra 6000 (for en billig helglassmodell) og oppover.

          Knut I.
          Last edited by hyper; 27-01-14, 13:31.

          Comment

          Working...
          X