Announcement

Collapse
No announcement yet.

Phoenix 5

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Originally posted by ronaldst View Post
    Måten modeller flyr er endret fra Phoenix 4, og personlig har jeg problem med å venne meg til den nye fysikken. Andre som kjenner på dette?
    At det er endret, ser jeg på som positivt egentlig. Fordi jeg syns versjon 4 egentlig er FOR snill og "perfekt" i forhold til virkeligheten.
    Men dette kan du skru på, både på radio, i programmet "sentralt" så det gjelder alle modeller, expo osv.
    Men også pr. modell med "Edit model", kan endre oppsett og til og med CG, så de mulighetene er bra.
    Meningen med en simulator er jo at det skal være så likt virkeligheten som mulig

    Comment


    • #47
      Har kjørt setup på radioen noen ganger men den vil ikke registrere retracks - noen annen som merket detsamme ?

      Comment


      • #48
        Rullet tilbake før jeg rakk å teste det på V5, men har du prøvd å mappe gear på "Controller channel 5" og Flaps på "Controller channel 6" ? Under "YOUR CONTROLS" og klikk "DETAILED".
        En del av modellene har ikke begge options tilgjengelig tror jeg.

        Edit P-51 har begge deler mener jeg, og der er det lett å se det gå inn/ut.
        Funker det ikke da heller, prøv å reverser kanalen, uten at det egentlig er sense i det.
        Last edited by SmurfAir; 19-02-14, 21:00.

        Comment


        • #49
          Har fått det til - takk for hjelpen !

          Comment


          • #50
            Originally posted by ronaldst View Post
            Måten modeller flyr er endret fra Phoenix 4, og personlig har jeg problem med å venne meg til den nye fysikken. Andre som kjenner på dette?
            Jeg har brukt litt tid på å tweake og liker v5 bedre og bedre.. Flyfysikken føles mye bedre i denne versjonen..
            Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
            T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
            T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro

            Comment


            • #51
              Veldig ujevn følelse på alle cyclic bevegelser. Mulig det er lokalt hos meg bare.

              Jeg mener v. 4 er mer realistisk etter noen finjustering på modell.

              Comment


              • #52
                Ny dag, ny versjon : Nå 5.0c den tredje på fire dager, ingen skal si at utviklerne ikke står på i hvert fall!
                Blir sikkert bra etter hvert
                http://www.phoenix-sim.com/news.asp

                Edit: Flere på helifreak som sier at det virker som om "physics" i 5.0c er tilbake omtrent som den var på V4
                Last edited by SmurfAir; 20-02-14, 22:34.

                Comment


                • #53
                  Lykken er ny sim, men dæven så mye bugs da, jeg fikk oppdatert til 5, så til 5b. Nå gir den beskjed om at det er en oppdatering tilgjengelig (og det er det jo, dvs. 5c) men den vises ikke som tilgjengelig, altså vises ikke. Noen som har opplevd det samme? 5b bare krasjer i oppstart.
                  MVH

                  Jon Gunnar Wold

                  Comment


                  • #54
                    hmm.. Jeg har 5.0c nå ser jeg.

                    testa /PhoenixRC/phoenixUpdateInstaller.exe ?
                    Tom I. Arntsen

                    Comment


                    • #55
                      Installerte alt fra scratch, og nå funker det. Flyene føles litt annerledes, hakket mer realistisk.
                      MVH

                      Jon Gunnar Wold

                      Comment


                      • #56
                        I går slapp dem 5.0d og i dag 5.0e, så de tar tilbakemeldingene på alvor og står på skikkelig.

                        Comment


                        • #57
                          Syns det virker bra til nå. Virker mer realistisk for min del! Jeg er litt bekymret for å bruke dx9 på phoenix. Da jeg leser på helifreak at flere har fått ødelagt radio i simulatoren.. Defekt lcd display.
                          trex 500 pro DFC, trex 450L dominator, trex 250 pro DFC, nano cpx og dx9

                          Comment


                          • #58
                            Originally posted by Premium2006 View Post
                            Syns det virker bra til nå. Virker mer realistisk for min del! Jeg er litt bekymret for å bruke dx9 på phoenix. Da jeg leser på helifreak at flere har fått ødelagt radio i simulatoren.. Defekt lcd display.
                            Det kan jo umulig være Phoenix sin feil, i så fall har Spektrum et problem tør jeg våge å påstå

                            Comment


                            • #59
                              Det har de.. Gjelder dx9!
                              trex 500 pro DFC, trex 450L dominator, trex 250 pro DFC, nano cpx og dx9

                              Comment


                              • #60
                                Originally posted by Premium2006 View Post
                                Det har de.. Gjelder dx9!
                                mår vare det , det virke bra med DX7 og DX8
                                Goblin 700 : vbar 5,3 pro
                                Atom 6HV : vbar NEO pro rescue

                                HD 500 Cell : brain2

                                DX9

                                Comment

                                Working...
                                X