Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hjertesukk og tankekors..........

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Og det er nettopp det Tom Brien skal holde foredrag om på ledermøtet. Jeg ville satt stor pris på om du kom Geir, det var veldig hyggelig å hilse på deg på Seksjonsmøtet i fjor og få ansikt til navnene jeg snakker så mye med til daglig.
    MVH

    Jon Gunnar Wold

    Comment


    • #17
      Finnes det noen klubber i verden som IKKE har det sånn at kun 2,7% av medlemsmassen gjør noe??

      Jeg har vært med på et sånn "vekkelsesmøte" i regi av Brien for å skape engasjement i klubben,
      og det er ikke så hoppende ille. Det er i alle fall verdt et forsøk.

      Var for øvrig i fullsize-klubb, men tipper det er samme "kurset"
      Tom I. Arntsen

      Comment


      • #18
        Originally posted by Jon Wold View Post
        Og det er nettopp det Tom Brien skal holde foredrag om på ledermøtet. Jeg ville satt stor pris på om du kom Geir, det var veldig hyggelig å hilse på deg på Seksjonsmøtet i fjor og få ansikt til navnene jeg snakker så mye med til daglig.
        Skal prøve å få det til. Klubben gikk med et lite underskudd i 2013, så bare jeg ikke behøver å betale av egen lomme kan det godt hende
        Geir


        3D plane - 1D brain

        Comment


        • #19
          Originally posted by Sniper View Post
          Absolutt. Tok gjenvalg og sitter i klubbstyret på 6-7. året eller noe sånt. Er også en av (i en klubb på ca 70 medl) 5-7 stk som stort sett klipper gress og måker snø og får det hele til å gå rundt. Sånn er det bare.
          Men kanskje nettopp derfor føler en seg en smule berettiget til å stille spørsmålene også.
          Jøss, er det andre klubber som strir med dette da?
          Alvorlig talt, hva skal en/klubben finne på for å fordelt litt på dugnader etc. Økonomisk straff? Pliktig til dugnad ved innmelding? Fordeling av andre ting etter loddtrekking av klubb medlemmer? Hvilken autoritet skal styret ha? Så kommer helt sikkert jammeret om at de betaler kontigent, som de ikke har vilje til å forstå ett plukk av.
          Lett er det ikke, men noe må gjøres for ikke å sitte med hele jobben selv.
          Provosert? Bra!!!
          Dag Øiseth Larsen
          90187441
          Pattern is a sport where Your best friends tell you how bad you are flying, and you thank them for it

          Comment


          • #20
            Har egentlig avfunnet meg med det. Om det er riktig? Nei. Noen ytterst få sørger for at de aller fleste bare kan bruke anlegget og komme og gå som de vil. Mange sier at de ikke har tid. Vel.. For min egen del har jeg bygd hus, fått to barn "på rappen", byttet jobb, jobber full turnus, ++, og allikevel funnet tid til klipping, måking, styrearbeid m.m. Ikke noe unikt med det i det hele tatt, men poenget er at hvis man vil, så får man det til. De fleste har vondt i viljen. Og det gir jeg meg ikke på
            Geir


            3D plane - 1D brain

            Comment


            • #21
              Ja helt enig at det er viljen som gjelder, ehhhh mangel på den. Egentlig skulle man ha sanksjonsmulighet mot disse surferene.
              Dag Øiseth Larsen
              90187441
              Pattern is a sport where Your best friends tell you how bad you are flying, and you thank them for it

              Comment


              • #22
                Jeg har hendt at jeg sniker i fly køen når det et jeg som har måkt eller klipt. Det er ingen som sier noe på det.
                Kjetil
                oops: . . ! . .

                http://www.vingmfk.com

                Comment


                • #23
                  Originally posted by kjetilmh View Post
                  Jeg har hendt at jeg sniker i fly køen når det et jeg som har måkt eller klipt. Det er ingen som sier noe på det.
                  Det sier vel det meste om situasjonen og samvittigheten!!!!
                  Dag Øiseth Larsen
                  90187441
                  Pattern is a sport where Your best friends tell you how bad you are flying, and you thank them for it

                  Comment


                  • #24
                    Hva er verst, å ha "sovende" men betalende medlemmer eller bare en klubb med noen få betalende stå-påere ?
                    Man skulle sikkert sett at det dukket opp 100 medlemmer når noe skal gjøres, men mange middels aktive ser det som "innenfor" at medlemskapet dekker for den bruken/tjenesten de får tilbake.
                    Det hjelper ikke klubbøkonomien om alle sovende medlemmer ble dumpet midtfjords.

                    Forøvrig tror jeg nok mange kunne tenkt å kjøpe seg fri fra plikter, kanskje ikke så dum ide å innføre en slags "avgift" på å ikke å komme på gjøremål. Hvordan man avholder regnskap/innkrever slikt er nok en liten utfordring.
                    Båthavna der jeg bor har det slik, man kan kjøpe seg fri fra pliktene og mange (inkludert meg selv i dette tilfelle) betaler gladelig en avgift til å gi en liten avlønning til de som står ekstra på.
                    Øystein T.

                    EF Extra 300 70"
                    Speedfire F5B
                    Baudis Fosa F3B
                    Ascot F3B
                    Lynx Carbon
                    EF Extra 300, 58" Electric
                    T-Rex 700N

                    www.artistic3d.net

                    Comment


                    • #25
                      Nå er det vel båtforeningen, og ikke dugnadsarbeiderne som får de pengene?
                      Geir


                      3D plane - 1D brain

                      Comment


                      • #26
                        Originally posted by Sniper View Post
                        Nå er det vel båtforeningen, og ikke dugnadsarbeiderne som får de pengene?
                        Avgiftene er vel den økonomiske straffen for å sette bort arbeid til profesjonelle.
                        Det er jo fullt mulig det men det blir vel dyrt, hyr en vaktmester så får man se hva det koster. da slipper man irritasjoner etc.
                        Dag Øiseth Larsen
                        90187441
                        Pattern is a sport where Your best friends tell you how bad you are flying, and you thank them for it

                        Comment


                        • #27
                          Originally posted by Sniper View Post
                          Nå er det vel båtforeningen, og ikke dugnadsarbeiderne som får de pengene?
                          Tja, har jeg forstått det riktig så er det vakter og lignende hvorav pengene går direkte til de som tar på seg ekstravakter.
                          Kanskje ikke like rett frem på dugnader.
                          Men for all del misforstå meg rett, jeg mener ikke det er fair at noen få står på alltid andre bare skummer fløten. Samtidig en problemstilling som er helt umulig å finne en perfekt løsning på. Noen ildsjeler vil alltid ha mer pliktføelse og dra lasset, enten det er i lokalmiljøet, klubben, velforeningen eller whatever. Dette vil aldri endre seg, man må mer se på hvorvidt det kan gi en viss avkastning for de som virkelig står på
                          Øystein T.

                          EF Extra 300 70"
                          Speedfire F5B
                          Baudis Fosa F3B
                          Ascot F3B
                          Lynx Carbon
                          EF Extra 300, 58" Electric
                          T-Rex 700N

                          www.artistic3d.net

                          Comment


                          • #28
                            Dessverre så er det sånn med alt som heter dugnad/frivillighetsarbeid generelt.
                            De samme som stiller omtrent hver gang, og de samme som sluntrer unna bestandig.

                            Oppgaver som er kontinuerlig, som f. eks. gressklipping sommerstid, snømåking vinterstid, så bør det egentlig være mulig å sette opp en kalender hvor alle medlemmer for ta sin runde. I reelle tilfeller hvor det ikke passer, kan de bytte "vakt" med et annet medlem osv. Lar de bare være så bør det være mulig å innkreve en passende sum i "latsabb-avgift" syns nå jeg.
                            Så får man finne ut om pengene skal gå til den som påtar seg den jobben (om det ikke blir stående ugjort til neste "vakt"), eller tilfalle klubbkassa.

                            Synd at det er sånn, urettferdig for de som gjør det de skal eller mye mer.

                            Edit: innfør prikkbelastning på medlemskortet i tillegg, x-antall prikker = flynekt på stripa for en gitt periode, den svir
                            Last edited by SmurfAir; 07-02-14, 20:16.

                            Comment


                            • #29
                              Hva med å la de som stiller opp på dugnader og diverse få en litt lavere medlemsavgift ? Eventuelt ei vinflaske dersom personene er over 18 ? Heller goder til de som stiller opp enn straff til de som ikke møter ?
                              Bfight 210
                              De Havilland DH 5 skala 1/5 med SC 91
                              De Havilland DH 2 skala 1/5,3
                              Phoenix RC Club

                              Comment


                              • #30
                                Lønn og straff henger ganske tett sammen........det blir en slags likevekt, man kan ikke gi noe til de flinke om man ikke henter det inn et sted. Man kan ikke bare ta ut av kassa for å gi de som fortjener det, uten at det etterhvert går utover noe igjen. Derfor må det bli et slags lønn og straff/avgift som ligger til grunn tror jeg om man skal nærme seg noe som kunne ligne rettferdighet.
                                Øystein T.

                                EF Extra 300 70"
                                Speedfire F5B
                                Baudis Fosa F3B
                                Ascot F3B
                                Lynx Carbon
                                EF Extra 300, 58" Electric
                                T-Rex 700N

                                www.artistic3d.net

                                Comment

                                Working...
                                X