Announcement

Collapse
No announcement yet.

Valg av liten (90mm) EDF modell

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Valg av liten (90mm) EDF modell

    Sitter og vurderer om jeg skulle bevege meg litt inn på nytt og fremmed territorium og kjøpe meg en EDF-jet. Jeg har kikka mye frem og tilbake, og har kommet fram til at jeg egentlig ikke ønsker meg noe EPO-modell (blir litt mye "leketøy" i mine øyne), men dessverre så er jeg også på et ganske stramt budsjett pga div reparasjoner på bil osv i det siste.

    Modellene jeg har kikka litt på er:

    Prodesign sin Mig 29 (twin 68/70mm) - Tenker meg 2 x ChargeSun 10 eller 12 blader vifter på 2 x 5 el 6s
    Het(?) Mig 15 90mm (selges rebrandet på HK) - 90mm 12 blads ChargeSun på 8s

    Om det er noen som har forslag på andre modeller som er OK kvalitet (trenger ikke være Carf-kvalitet, klarer å fikse opp det meste...) og ikke alt for dyre så setter jeg veldig pris på det. Andre tips og råd mottas også med stor takk, er som sagt på veldig ukjent område her og trodde det skulle bli litt enklere å finne en grei modell og et ok oppsett...
    Propellen skal være på toppen!
    Raptor 50 | MD8 | T-Rex 600 | Gaui NX4 | Gaui X2 | Mini Prôtos (i deler...) | Raptor 90 (i deler...) | Noen greier med propellen på feil sted.

  • #2
    Habu eller Phantom fra Eflite? Er vel 80mm vifte men flyr utrolig bra
    ____________________________
    Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

    Comment


    • #3
      Originally posted by affa View Post
      Habu eller Phantom fra Eflite? Er vel 80mm vifte men flyr utrolig bra
      Ser meg dessverre ikke råd til å bruke 3500-4000 på bare skroget nå, men det kan jo være en mulighet å vente en måned til...
      Propellen skal være på toppen!
      Raptor 50 | MD8 | T-Rex 600 | Gaui NX4 | Gaui X2 | Mini Prôtos (i deler...) | Raptor 90 (i deler...) | Noen greier med propellen på feil sted.

      Comment


      • #4
        Why wait?

        Feil - Modellsalg.no
        Tom I. Arntsen

        Comment


        • #5
          Hobbyking har jo flere glassfiber modeller for 90 MM vifter, som denne BAE Hawk'en, kanskje verdt en titt?
          Last edited by Kyrre; 02-02-14, 11:27.

          Comment


          • #6
            De to største problemene med edf er motor/vifte og understell. Har vært mye edf flyging i min klubb og hittil er det få billige understell og vifter som fungerer bra. Noe fungerer, men å fly underpowered edf er IKKE moro. Det er for oss Tamjet og Fanjet som har fungert bra. Finnes også bedre men da er prisen for meg ihvertfall helt uakseptabelt.
            ____________________________
            Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

            Comment


            • #7
              EDF Viper jet

              Hei.

              Nå er ikke jeg noe edf ekspert i det hele tatt men jeg jeg har sett denne Viper jet`en med 90 mm vifte i aksjon flere ganger. Modellen flyr veldig bra i forhold til pris. Flere har også konvertert denne til turbin.

              Ut i fra det jeg har sett kan denne anbefales om du vil ha noe som er billig og flyr veldig bra. Faktisk så er det greit med futt i den med original vifte også.

              Video:


              Modellen får du fatt her:
              http://hobbyfly.com/fly-reservedele-...0mm-13607.html

              Med turbin.
              - Carf Ultra Lightning m/ATJ220SV (skal i ATJ250 når den er klar for levering)
              - Skymaster Hawk m/ATJ220SV
              - Krill Avanti S m/ATJ220SV
              - Eurofighter m/Behotec 180 Gold


              Comment


              • #8
                Taft Viper flyr knallbra, men understellet er dødsdømt på grass... Kanskje ikke første landingen, men er gjennomgående problem på foamies
                ____________________________
                Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                Comment


                • #9
                  rclander har jo noen fine 90mm edf. vet ikke hvordan de er kvalitetsmessig. men har siklet på den T33`n en stund hehe
                  http://shop.turbofanelectrics.com/ca...?categoryId=27
                  Tom Nohr
                  Tennisveien 9
                  2450 Rena

                  Frsky taranis 9+
                  Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                  Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                  + diverse små ting

                  Comment


                  • #10
                    Med en liten Colibri så blir det helt rått
                    ____________________________
                    Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                    Comment


                    • #11
                      Da var planene om å kjøpe kasta ut av vinduet. Etter litt PM utvekslinger over fjøsboka så blir det å bygge en Vulcan i Bluecore og glasse denne. Blir lett men allikevel forhåpentligvis en modell som flyr bra! Ferdig til sommeren en gang tenker jeg, så da kan det bare snø/sludde/regne/fryse og blåse ute sålenge.
                      Propellen skal være på toppen!
                      Raptor 50 | MD8 | T-Rex 600 | Gaui NX4 | Gaui X2 | Mini Prôtos (i deler...) | Raptor 90 (i deler...) | Noen greier med propellen på feil sted.

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by xilian View Post
                        Skulle gjerne kjøpt affa sin, men passer dårlig akkurat nå ;(

                        Comment

                        Working...
                        X