Announcement

Collapse
No announcement yet.

3-akse gyro i fly

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by Kenolang View Post
    Hvooooooooooooooooooooooooorfor???
    Det er som med ESP eller tilsvarende systemer i bilen, du slår den på og bilen kjører som en drøm og nesten perfekt - skal du ha en røff og sportslig tur så er det bare å slå den av.

    Ny og forbedrende teknologi vil alltid drive den man holder på med fremover - uten dette så hadd vi sittet med stein verktøy og gnidd pinner mot hverandre den dag i dag...

    Comment


    • #17
      Morsomt å eksperimentere med. Ser for meg en laaang laaav slow-roll m.m. For min del kommer jeg allikevel til å fly de større akroflya uten gyro. En får nok ikke mye cred for å hovre på treff med gyro, hehe. Men ellers; fordi man kan. Og fordi det er gøy.
      Geir


      3D plane - 1D brain

      Comment


      • #18
        Tror at hvis jeg hadde en jetkjerre til noen 10 talls høvdinger eller en vrien skala modell så hadde jeg vurdert gyro, som ett sikkerhetstillegg.

        Men i vanlige modeller så anser jeg det som støttehjul på lik linje som du gjør for små barn som skal lære og sykle. Du ser ut som en bedre pilot - hvis det er målet men du er ikke en bedre pilot. Men som Quadrocopter sier utviklingen går fremover og det blir flere og bedre løsninger som gjør at "alle" kan fly snart hva som helst. Det er en utvikling vi bare må godta uansett om vi liker det eller ikke.
        Espen Kvien
        Gruppeleder F3A
        Vingtor RC Club
        f3a.norge@gmail.com

        Mange fly og mye moro

        Comment


        • #19
          Enig. En annen grunn til at jeg lukter på det er for at 7- åringen lettere skal kunne lære å fly. Simulator er greit det, men det er best på stripa.
          Geir


          3D plane - 1D brain

          Comment


          • #20
            Jeg klarer ikke med god vilje å vitsen i et 3D fly, men på en trainer må det jo være suverent om man sakte kan skru ned gains etter som den ferske piloten blir dyktigere.
            Det er ulykkene som huskes..

            Comment


            • #21
              Flybar på heli er jo også juks da

              Synes gyro kan være bra i 3D fly du må fremdeles kunne triksa for og få det til. Flyet flyr ikke av seg selv om du har gyro i.
              Min Hjemmeside..

              http://sveininge.iflogg.com

              Her skriver jeg om mine prosjekter, og andre ting

              Comment


              • #22
                Hører aldri noen klager på Snap-roll-funksjonen på radioen =)
                Tom I. Arntsen

                Comment


                • #23
                  Aner ikke hva hverken flybar eller snap funksjon er jeg da..
                  Jeg bruker gyro/autopilot på noen FPV fly som sikkerhet (RTH), eller når jeg vil ha det til å gå rett frem og bare kikke meg rundt.

                  Som en annen skrev så er det selvsagt fritt hva en hver synes er kjekt og greit, så om noen liker gyro ved 3D flyging så er det opp til de men selv synes jeg det er utfordringene som er selve sporten. Å se flyet gjennomføre komplekse triks som en har øvd og øvd og øvd på er utrolig gøy. Aner ikke hvor gode de er men har jo sett fly hovre helt uten inputs..kan umulig være så kjekt.
                  På den andre siden kan en si simulator er fusk også, jeg bruker jo det.
                  Det er ulykkene som huskes..

                  Comment


                  • #24
                    Snap roll bryter, kan være 2 forskjellige ting. Det ene er at du har satt opp dual rates, enten ved bryter eller ved at etter et gitt utslag på kombinasjon av stikker så øker utslagene på rorene nok til å gjennomføre en snap. Det andre er å programmere en stikkekombinasjon for å få til en snap. Det første er pilotferdighet, det andre er "juks" selv om resultatet ser likt ut
                    Espen Kvien
                    Gruppeleder F3A
                    Vingtor RC Club
                    f3a.norge@gmail.com

                    Mange fly og mye moro

                    Comment


                    • #25
                      kom plutselig på det...
                      Her er link til den gyroen jeg har testa. Funker VELDIG bra og veier lite.

                      ETS Guardian 2D/3D Stabilizer
                      Tom I. Arntsen

                      Comment


                      • #26
                        Originally posted by bardp View Post
                        Kjøpte en slik billig Orange sak fra HK og testet lit i en 1,4m elektromodell. Skal nå ikke si at den ikke virker men syntes ikke jeg fikk så veldig mye hjelp av den. Nå skal det sies at dette var et slikt isoporfly så det fløy nå ikke bra verken med eller uten gyro. Skylle nå vært morsomt og hat en som kunne brukes på noe større modeller med utgang for to balanseror.
                        ER 2 BALANSEROR INN/UTGANGER PÅ EagleTree 2D/3D stabilizer

                        4 kanaler gyro..
                        Eagletreesystems.com

                        ( AIL OG AUX utgangen )

                        Bruker den på Reichard Sirius seilflyet eg nå.. ( 7 kanaler)

                        Kjempe gode å har allrede kjøpt 3 stk . av

                        Comment


                        • #27
                          Noen som har efaring med Powerbox iGyro? Har to jagere som skal ha gyro. Begge maskinene har kun tailerons og sideror.
                          Er det noen gode forslag til hvilken type/merke gyro jeg bør kjøpe?
                          Stig-Arne Isaksen

                          Skymaster 1/6 F-16 m/Behotec JB220
                          Phoenix model 1/5 P-51D Mustang m/DLE 61
                          Freewing A-10 Thunderbolt II 80mm edf

                          Comment


                          • #28
                            Disse to maskinene er det det gjelder.
                            Attached Files
                            Stig-Arne Isaksen

                            Skymaster 1/6 F-16 m/Behotec JB220
                            Phoenix model 1/5 P-51D Mustang m/DLE 61
                            Freewing A-10 Thunderbolt II 80mm edf

                            Comment


                            • #29
                              iGyro blir jo nevnt som best i denne tråden i alle fall?
                              Skymaster F15 1:9 - (MFN) ModellflyNytt.no
                              Tom I. Arntsen

                              Comment


                              • #30
                                Har vurdert en Powerbox Royal med integrert iGyro, men greit å høre litt rundt før jeg kjøper
                                Stig-Arne Isaksen

                                Skymaster 1/6 F-16 m/Behotec JB220
                                Phoenix model 1/5 P-51D Mustang m/DLE 61
                                Freewing A-10 Thunderbolt II 80mm edf

                                Comment

                                Working...
                                X