Announcement

Collapse
No announcement yet.

The armin wing depron foam knekker

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Gjore noen tester i kveld og jeg klarer ikke unngå å knekke depron plata. Hvis jeg lager en "armin winge" og taper den da klarer jeg å bøye den så den ikke knekker. Men jeg må være forsiktig. Men hvis jeg lager vingen til FT spitfiren og tape og bøyer den, da knekker den nesten uansett. Dette må være litt på grunn av vingekonstruksjon, slik at den knekker akkurat i hjørnet liksom.




    Gir opp hele dette bygge greine til FT. Litt kjipe greier for jeg synes de hadde veldig bra tegninger og veldig godt forklarte byggevideoer så jeg trodde dette skulle gå som smurt.

    Comment


    • #17
      har du prøvd varme mens du bøyer? varmluftspistol. forsiktig?
      syntes det er like gøy å se på som det er å fly
      carl goldberg ultimate
      DJI S900
      piper pawnie el kjærre


      Futaba 14SG
      diverse epp tjafs
      Per-Egil Furuseth

      Comment


      • #18
        Nei, skal teste det i dag. Takk for tips

        Comment


        • #19
          The armin wing depron foam knekker

          Fant dette fra FliteTest:

          Attention Denmark Flite Testers!

          If you are interested in building foam planes but can't find foam.

          Contact Sirius paper & cardboard A / S +45 4362 0037 and they can spec out foam board to be used with our designs.

          Here are the specs

          5mm. x 70cm. x 100cm. = 3/16 inch x 27 inch x 39 inch
          5mm. x 100cm. x 140cm. = 3/16 inch x 39 inch x 55 inch

          Comment


          • #20
            Nice... Hvor på sidene dems fant du det.

            Comment


            • #21
              Fant det på facebook.

              Comment


              • #22
                Prøv å bruke en kulepenn og lage riller å bøye plata etter. Så har du på maskeringstape som lar seg fjerne etter at du har bøyd til. Det har iallefall jeg gjort med hell på både 3 og 6mm.
                Propellen skal være på toppen!
                Raptor 50 | MD8 | T-Rex 600 | Gaui NX4 | Gaui X2 | Mini Prôtos (i deler...) | Raptor 90 (i deler...) | Noen greier med propellen på feil sted.

                Comment


                • #23
                  Har ikke brukt depron til annet enn under varmekabler, men googlet litt siden jeg syns det var interessant.

                  Bra bøy på disse, etter å ha vært dyppet i varmt vann
                  Page not found – MicronWings

                  Andre bruker stekeovn for å få rett og jevn temperatur fremfor varmluftspistol, en med samme problemstilling som du har:
                  RC Airplanes - RCU Forums

                  Hvis du prøver deg frem med små biter, så finner du sikkert en måte etter litt prøv å feil vil jeg tro.

                  Comment


                  • #24
                    Hvis du ser på videoen hvordan Flite test gutta bøyer plata for å lage vingeprofilen til denne modellen. De bruker foam med papir på. Tror ikke det er mulig å få samme resultat med å bruke depron uansett hvor mye man varmer eller teiper.
                    Akkurat slik denne modellen er konstruert tror jeg det er best å bruke samme type plater. Den beste prisen jeg har funnet er fra Luth.no de selger 5mm KapaLine til 78,- plata. Kjipe er at jeg må kjøpe en hel pakke.

                    Comment


                    • #25
                      The armin wing depron foam knekker

                      Dette er vingen jeg prøvde meg på i går kveld.
                      Brukte varmepistol, noe som fungerte greit. Problemer er å ikke bruke for mye varme og ikke for lite. Og veldig vanskelig å få jevn varme på hele området mann skal bøye. Depron hadde tendens til å sprekke opp selv selv med varmen. Mulig det var for mye varme.
                      Det ser kanskje ikke så ille ut på bilde, men resultatet ble ikke så bra. Depron plata hadde også tendens til å vri seg litt også når den ble for varm.




                      Som sagt, avventer til jeg får tak i de riktige platene til dette prosjektet og prøver da. Imellom tiden kan jeg fundere på hva jeg lage av de resterende 2 depronplatene.

                      Comment


                      • #26
                        Noen som vet om det går ann å lakkere den blanke pakketeipen? Pusse den litt med sandpapir 100 og bruke acryl lakk eller noe? Det bør gå fint det? Eller? Lurte på å lage en ny vinge og laminere den med teip slik at det er lettere å bøye den. Vil tro det blir finere

                        Comment


                        • #27
                          Blir ikke de kapa-platene veldig tunge...?
                          Geir Dyrdal
                          Scale Warbirds of Norway

                          Comment


                          • #28
                            Originally posted by gadyrdal View Post
                            Blir ikke de kapa-platene veldig tunge...?
                            Vet ikke, vet heller ikke om de er like de platene som Flite Test bruker.

                            Comment

                            Working...
                            X