Announcement

Collapse
No announcement yet.

Instaleringsproblemer.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Du har ikke iTunes eller Quicktime Player med en "pending" oppdatering på den samme maskina vel?

    Comment


    • #17
      Nix, eple driver jeg ikke med, utenom de som spises. Ellers ingen oppdateringer som venter/pending så vidt jeg kan se.

      Comment


      • #18
        Ok, så det var W7, men det finnes jo iTunes og QT-Player for Windows også.
        På tidligere versjoner G3/G4 så eksisterte samme feilmelding, da var det noen filer i installasjonsfolderen med file-extension som .adj.
        Disse ble gjenopprettet ved oppstart av RF, så om man slettet .adj filene så funket RF etterpå og filene ble gjenopprettet.
        Så det virket som om de be korrupte av en eller annen merkelig grunn, men det er sikkert ikke sånn med RF6.

        Får du ikke ordnet Windows igjen, så kan du sjekke om du har et ganske ferskt "System Restore Point". Windows lager jo det fra tid til annen, ved større endringer i OS såfremt du ikke har skrudd på default settinger.

        Comment


        • #19
          Gjord en system restore til en gang sent i høst, uten at jeg syns det hjalp noe særlig.

          Endte med at jeg levere fra meg pc`n til en såkallt `pc-doktor` og forklarte problemene.
          Hentet pc`n i går kveld. Han hadde da bare opprettet en ny bruker-konto på maskinen for det var så mye tull sa han, og da hadde installeringen gått knirkefritt.
          Jeg har i alle fall simulatoren med meg i sekken nå, men er dette den rette måten å gjøre det på?
          Skal jeg bare slette den gamle kontoen og alle problemene mine er forduftet?
          Min snevre pc kunnskap sier meg at det kanskje hadde vært en bedre løsning å formatert hele hard-disken og installert OS på nytt, fått rensket skikkelig opp?
          Håper på noen synspunkter her hva jeg gjør videre, lev med det eller foreta meg noe ytterligere?

          Comment


          • #20
            Originally posted by Lars Odland View Post
            Gjord en system restore til en gang sent i høst, uten at jeg syns det hjalp noe særlig.

            Endte med at jeg levere fra meg pc`n til en såkallt `pc-doktor` og forklarte problemene.
            Hentet pc`n i går kveld. Han hadde da bare opprettet en ny bruker-konto på maskinen for det var så mye tull sa han, og da hadde installeringen gått knirkefritt.
            Jeg har i alle fall simulatoren med meg i sekken nå, men er dette den rette måten å gjøre det på?
            Skal jeg bare slette den gamle kontoen og alle problemene mine er forduftet?
            Min snevre pc kunnskap sier meg at det kanskje hadde vært en bedre løsning å formatert hele hard-disken og installert OS på nytt, fått rensket skikkelig opp?
            Håper på noen synspunkter her hva jeg gjør videre, lev med det eller foreta meg noe ytterligere?
            Om du har fersk backup av alt på maskinen som du vil ta vare på så er ofte en reinstall det beste. Å rydde opp i en gammel "fucka" profil er ofte en enorm jobb og ikke verdt strevet...

            Håper forøvrig ikke du betalte i dyre dommer til den PC doktoren, å opprette en bruker og si at alt var OK da synes jeg hørtes ut som en ekstremt slett jobb.
            Last edited by bjornal; 13-02-14, 19:09.
            Propellen skal være på toppen!
            Raptor 50 | MD8 | T-Rex 600 | Gaui NX4 | Gaui X2 | Mini Prôtos (i deler...) | Raptor 90 (i deler...) | Noen greier med propellen på feil sted.

            Comment


            • #21
              Syns det virket som en noe lettvint løsning ja, betalte karen 600,- for `jobben`
              Satser vel på å få maskinen formatert av en kompis etterhvert, men hva ligger prisen på for å få et verksted til å ta en formatering og reinstallering?

              Comment


              • #22
                Hvis det er grums i brukerprofilen med tilhørende register til profilen (HKEY_CURRENT_USER), så kan den enkelt slettes via "System Properties/Advanced/User Profiles innlogget som en annen bruker som er administrator.
                Men det kan være verre enn det, dersom du har DVD-platen med Windows så er en reinstallasjon egentlig rett frem.
                Der de som ikke er vant til det sliter, er dersom Windows ikke gjenkjenner all hardwaren, så de kommer som "Ukjent enhet".
                Da må du vite hva slags enhet det er osv.
                Dette kan du finne ut ved å finne PCI\VendorID i enten msinfo32 eller på den ukjente enheten i enhetsbehandlig (Device Manager).
                Googler du den strengen med Pci\Venxxxxxxx så ser du fort hva slags fabrikant, modell osv. det er.

                Men har du ingen du kjenner som er PC-kyndig nok? trodde egentlig alle kjente en eller annen....

                Comment

                Working...
                X