Announcement

Collapse
No announcement yet.

Instaleringsproblemer.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Instaleringsproblemer.

    Skal ha min RF6 inn på laptopen da jeg ofte har den med meg når jeg er ute på farten. Laptopen har ikke dvd-rom, så jeg har fått lånt meg en ekstern dvd-rom som jeg plugger i usb`en, men jeg får opp en feilmelding når jeg starter setup (se bildet).

    Click image for larger version

Name:	Skjermbilde.,-.JPG
Views:	1
Size:	32.9 KB
ID:	636141

    Hva er en debugger på maskinen min, og hva er det jeg må disable for å få setup til å starte?
    Jeg er rimelig dårlig når det kommer til forståelse for programmer/softwear og lignende, kan noen forklare på en enklest muilig måte hva jeg må gjøre for å få dette til å virke?
    OS på laptoppen er Windows 7.

    Jeg prøvde å installere simulatoren på madammen sin laptop som har integrert dvd-rom, og der gikk det helt fint.

  • #2
    Ingen data ekspert men ett raskt søk på Internet ga dette: How to Remove or Disable the System Debugger
    Espen Kvien
    Gruppeleder F3A
    Vingtor RC Club
    f3a.norge@gmail.com

    Mange fly og mye moro

    Comment


    • #3
      Takker for den enkle veiledningen der, har fjernet AeDebug,

      Click image for larger version

Name:	debug.JPG
Views:	1
Size:	145.5 KB
ID:	606595

      restartet maskinen, men problemet består med samme feilemlding.

      Click image for larger version

Name:	debug1.JPG
Views:	1
Size:	38.1 KB
ID:	606596

      Comment


      • #4
        Kan være anti-virusen som bøller?
        Tom I. Arntsen

        Comment


        • #5
          Vet ikke, bruker McAfee og har prøvd å deaktivere brannmur uten hell.

          Comment


          • #6
            Originally posted by Lars Odland View Post
            Vet ikke, bruker McAfee og har prøvd å deaktivere brannmur uten hell.
            Hvis du har Windows 8 og fjerner en virusbeskyttelse vil Windows sin egen beskyttelse starte, sjekk om du har Windows Defender.
            Dag Øiseth Larsen
            90187441
            Pattern is a sport where Your best friends tell you how bad you are flying, and you thank them for it

            Comment


            • #7
              han skriver han har win7
              syntes det er like gøy å se på som det er å fly
              carl goldberg ultimate
              DJI S900
              piper pawnie el kjærre


              Futaba 14SG
              diverse epp tjafs
              Per-Egil Furuseth

              Comment


              • #8
                firewall spiller liten rolle, du må disable real-time checking. Bare husk å skru på etterpå igjen

                Evt. kan du be McAfee exclude source og destination....
                Tom I. Arntsen

                Comment


                • #9
                  Jeg har W7 ja.
                  Har også prøvd å slå av real-time/sanntid skanning uten å få noe bedre resultat.
                  Når det kommer til pc og programmer og slikt har jeg ti tommeltotter dessverre selv om dette sikkert er easy peasy, men takker for innspill.
                  Frister mest å laste dette ned fra nettet en plass.

                  Comment


                  • #10
                    Åpne cd drevet i explorer og kjør setup fila som administrator (høyreklikk så skal du ha valg). Skru også av all realtime scanning av virus.
                    Propellen skal være på toppen!
                    Raptor 50 | MD8 | T-Rex 600 | Gaui NX4 | Gaui X2 | Mini Prôtos (i deler...) | Raptor 90 (i deler...) | Noen greier med propellen på feil sted.

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by bjornal View Post
                      Åpne cd drevet i explorer og kjør setup fila som administrator (høyreklikk så skal du ha valg). Skru også av all realtime scanning av virus.
                      Prøvd, men med samme resultat.

                      Comment


                      • #12
                        Redirecting

                        Er for Win8, men også relevant i W7
                        Last edited by bjornal; 08-02-14, 18:14.
                        Propellen skal være på toppen!
                        Raptor 50 | MD8 | T-Rex 600 | Gaui NX4 | Gaui X2 | Mini Prôtos (i deler...) | Raptor 90 (i deler...) | Noen greier med propellen på feil sted.

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by bjornal View Post
                          Prøvde meg litt på denne, uten hell. Vil ikke rote for mye i registeret/disable for mye da dette er utenfor min forståelse.
                          Tror jeg overlater dette til noen som vet hva de gjør, men takk for alle tips å vinks.

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by Lars Odland View Post
                            Prøvde meg litt på denne, uten hell. Vil ikke rote for mye i registeret/disable for mye da dette er utenfor min forståelse.
                            Tror jeg overlater dette til noen som vet hva de gjør, men takk for alle tips å vinks.
                            Grunnen til at du får feilmeldingen er fordi det er et program eller tjeneste i bakgrunn som kjører samme biblotekene som Realflight trenger i debug mode. Jobber med IT-drift, og denne problemstillingen har vært en royal pain in the ... de gangene jeg har træla med det. Det beste du egentlig kan gjøre, er å åpne msconfig som det står i artikkelen og skru av alle tjenester som ikke kommer fra microsoft (eller som du er 100% sikker på at tilhører skjermkort/lydkort/nettverkskort o.l) frem til du finner det som blokkerer. Den eneste faren med dette, er at du kan skru av noe du skulle hatt på. Om det evt. skjer, så kan du alltids starte i sikkerhetsmodus og kjøre msconfig derfra og skru det på igjen.

                            Ofte kan det som blokkerer også være "bloatware" - dvs div. ræl som er lagt med av produsenten av maskinen som strengt tatt ikke trenger å kjøre og bruke systemressurser. Ville anbefalt deg å lasta ned Autoruns fra Microsoft (Autoruns for Windows - Sysinternals) og se om du kan finne det som blokkerer.

                            If all fails - send meg en PM.
                            Propellen skal være på toppen!
                            Raptor 50 | MD8 | T-Rex 600 | Gaui NX4 | Gaui X2 | Mini Prôtos (i deler...) | Raptor 90 (i deler...) | Noen greier med propellen på feil sted.

                            Comment


                            • #15
                              Gjorde et siste forsøk i msconfig, deaktiverte alt det ikke stod Microsoft bak, deaktiverte brannmur, real-time scan, osv i virusprogrammet, men uten forbedring. Samme feilmeldingen kom fram.
                              Venter med å få simmen installert til en kompis av meg kommer hjem, er redd jeg kommer til å gjøre enda mer skade, for nå ser nemlig skjermen min slik ut når jeg skal inn på Modellflynytt og det går ikke å trykke på noen ting på siden.
                              For meg ser det ut til at alt er skrudd på igjen i msconfig, hva er det jeg har rotet til nå?

                              Click image for larger version

Name:	-.,'.jpg
Views:	1
Size:	65.6 KB
ID:	606631

                              Comment

                              Working...
                              X