Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ekebergsletta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Enig det der Bjeff, for å si det sånn: skulle jeg i det hele tatt ha flydd der i dag ca. 30 år klokere og at elektro-alternativene er blitt så bra, så hadde jeg aldri verden tenkt tanken å fyre opp noen som helst form for forbrenningsmotor der borte.
    Kun lettere elektro modeller.
    Et skrekkens eksempel fra andre halvdel fra 80-tallet da jeg fløy fuel-heli i lav og trygg høyde midt på sletta på nedre Furuset, kom det en kar med en stor van, og rullet ut en gigantisk Cub.
    Den hadde antageligvis VSP på 2,5-3 meter og en diger motor med onboard selvstarter, med E6 på den ene siden og den trafikkerte gamle Strømsveien på den andre siden, så var det ren galskap.

    I tillegg så var fyren alt annet en god til å fly, han hadde kjøpt den brukt og landet med nesa pekende litt ned så vingene skvatt av.
    Heldigvis skjedde det ikke en ulykke, men hadde det droget der truffet noen eller en bil i fart - så tør jeg ikke tenke på hva som kunne ha skjedd....

    Comment


    • #17
      Utrolig bra Mr. Bjeff. Her har jo du gjort alt arbeidet for oss andre. Fikk en liten ide på om kanskje det er noe som kan lagres på forumet som en "sticky", dvs at det kommer opp på toppen, slik at den alltid er synlig. Da blir ikke de kjøringsreglene nedgravd av andre innlegg på forumet.. Virket som responsen på det du skrev da var bra, sikkert like bra i dag også. Jeg er hvertfall overbevist om at vi kan klare å spare oss for en unødvendig hendelse, eller fler om vi har litt info som dette ute. Veldig kjekkt for meg som er litt fersk å finne ut sånne ting på forhånd, og ikke etterpå... Jeg er jo smart nok til at jeg flyr etter mine begrensninger, men kan jo skje kjedelige ting alikevel. Ellers så er jo ikke alle like flinke til å si fra til andre på en fullt så konstruktiv måte (blandt annet meg). Så det å henvise til ting som dette her er veldig kjekkt!

      Comment


      • #18
        Glimrende Bjeff
        Trenger ikke å gjøre jobben 2 ganger. Dette er vel egentlig det mange har ønsket seg tidligre.
        Nå er det bare å få spredd dette til alle og mange nok som bruker Ekeberg igjen.

        Vet han ene på Hobbyland på Ensjø også har vært med å fly. Kanskje de kunne ha anongsert dette bedre for nybegynnere som handler der og kanskje hatt den på døra der nede event.
        Fredrik S

        Stingray 500
        T-Rex 450 L Dominator 6s
        Tensho Acro Speed
        Joysway CUB (Riktig farge gul med krigsskader)
        SBach indor crack.
        Og div andre unødvendige ting som må være med i hobby rommet.

        Comment

        Working...
        X