Announcement

Collapse
No announcement yet.

Konvertere fra PDF til vektor filer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Konvertere fra PDF til vektor filer

    Hei

    Noen der ute som vet om et program som kan konvertere en PDF fil med tegninger over til en vektor type fil? DXF eller EPS e.l.
    Helst ikke program i 10.000kr klassen hvis dere skjønner.

    Eller kanskje noen som kan gjøre det for meg?

  • #2

    Comment


    • #3
      Hehe.. Ja har googlet og det første som kommer opp er den. Men det virker ikke, noen andre som har brukt samme program?
      Det heter Inkscape

      Comment


      • #4
        Download free pdf 2 dxf

        Comment


        • #5
          PDF er i grunn bare en nyere versjon av AI/EPS med kompresjon, fonter etc.
          En PDF kan mao. Inneholde både bitmap og vektor.
          99.9% av programmer som opererer med vektor har dxf-eksport da dxf uten tvil er mest utbredt i vektorverden
          Tom I. Arntsen

          Comment


          • #6
            Fått det til Thomas?
            Er noe her også: PDF to Image Converter - Convert PDF to image
            Eller denne:
            Scanned PDF to Vector Converter – Convert Scanned PDF to Vector, Scanned PDF to SVG

            VeryPDF har bøtter å spann av produkter for diverse konvertering, kanskje du kan klare å få gjort jobben med Trial-versjon.
            Spørs vel hva som er satt som begrensninger, tid, funksjonalitet etc.

            Comment


            • #7
              Prøvde å laste ned et program som heter: Aide PDF to DWG Converter
              Den konverterte pdf-filene til DXF, men har ikke program her som kan vise dxf filer.
              Jeg prøvde også med det programmet vist på youtue videoen i trådnr 2.
              konverterte den også men den hoppet over flere streker også kunne jeg ikke lagre den i dxf fil.

              Jeg har ikke spesiell peiling på akkurat disse programmene og disse fil typene så jeg mann kan si jeg er ganske grønn her.
              Får prøve de du linker til SmurfAir se om det blir bedre.

              Comment


              • #8
                Her ser du lister og info over hvilke applikasjoner som er kompatible med DXF om konverteringen gikk bra.
                DXF File - What is a .dxf file and how do I open it?
                Blant annet så har ABviewer 45 dager free trial.

                Comment


                • #9
                  Originally posted by SmurfAir View Post
                  Her ser du lister og info over hvilke applikasjoner som er kompatible med DXF om konverteringen gikk bra.
                  DXF File - What is a .dxf file and how do I open it?
                  Blant annet så har ABviewer 45 dager free trial.
                  Yes... lastet ned ABwiewer og åpnet DXF filene.
                  Får opp hele tegningen med alle streker, eneste som har skjedd er at skriftene/teksten har kommet både 2-3ganger oppå hverandre liksom. Og noen av strekene skulle vært i forskjellige farger for å forklare at det er forskjelling kuttdybde. Men det er jo bare en bagatell.

                  Hvis jeg ser alle strekene og hele tegningen i ABViewer er DXF filen OK.??

                  Comment


                  • #10
                    Så bra
                    Om den er 100% ok eller ikke aner jeg ikke, har andre på jobb som er gode på AutoCAD osv. er ikke mitt felt...
                    Jobber med IT, men med servere, AD, Exchange osv.

                    Comment


                    • #11
                      Gjore en annen vri, lastet ned trail versjon av corel draw og åpnet PDF filen den. Lagret tegningen i DXF format og åpnet den igjen i ABViewer som DXF.

                      Da kom farger, streker og tekst slik det er på originalen.

                      Håper de som kutter kan bruke den.

                      Comment


                      • #12
                        Nice! ellers så sjekket jeg nå hos Autodesk (de som lager AutoCAD) de har gratis DWG TrueView.
                        Mulig den bare tar .DWG formatet men det har jeg ikke sjekket, bare så det nå i farten.

                        Comment


                        • #13
                          De programmene jeg kom over som tok DWG format tok også DXF. Så mulig.

                          Takker å bukker for hjelpen.

                          Comment


                          • #14
                            Bare hyggelig! Håper vi får se noe resultater av dette når den tid kommer

                            Comment


                            • #15
                              Ja håper jeg også. har noen planer. Synes det er spennende og morsom det med å bygge helt fra scratch. Lager nok en byggetråd om et eller annet etterhvert.

                              Comment

                              Working...
                              X