Announcement

Collapse
No announcement yet.

Byggetråd t-rex 500 pro dfc

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Byggetråd t-rex 500 pro dfc

    Mitt første byggeprosjekt!
    Har sikkert noen spørsmål underveis. Dette blir ikke en guide, da jeg ikke er kompetent til dette pr. Idag. Legger ved noen bilder som viser fremgang
    Skal bruke en ar7200bx gyro m/en satelitt. Følger ellers manual mtp montering.

    Spørsmål 1: ser flere videoer på nettet der servohornene ikke blir montert før oppsettet av gyro. I følge manual blir disse montert sammen med servo.

    Spørsmål 2: plassering av gyro?? Dette må jeg tenke på før jeg kabler servoer og esc. Ønsker at denne får optimal plassering for signaler, samt beskyttelse når helikopteret går i bakken.

    Spørsmål 3: manual sier at batterikontakt skal monteres slik at kablene kommer ut ovenfor batteriplata. Er det ikke normalt at disse kommer ut nede?

    Skal jeg smøre opp lagrene rundt mainshaft med lagerolje?

    Legger ved noen bilder. Se bort fra litt rot, da jeg er på jobb og har vakt.





    trex 500 pro DFC, trex 450L dominator, trex 250 pro DFC, nano cpx og dx9

  • #2
    Svar på spørsmål 1; du skal ikke gjøre noe med servohorn før du er kommet til bokstav G i oppsettet av AR7200BX. Nå vender vel servoene ut så det er vel det minste problemet.

    Svar på spørsmål 2; plasser gyro på siden av helikopteret. Esc monteres på andre siden. Hvis batteri/motorkabler er lange nok.

    Svar på spørsmål 3; du må prøve deg frem.

    Lagerene rundt main shaft har vel nok original smørning?
    Kjell Ove
    ---------------------------------------------------------------------------------------------------
    Align Trex 550 Beastx DFC, Spektrum DX8, Phoenix 4

    Comment


    • #3
      Lagrene ser helt tørre ut rundt mainshaft! Vet ikke om jeg ønsker å ha gyro og esc på utsiden. Litt pga at jeg synes dette ser rotete ut, samt beskyttelse ved kræsj. Ser det med kjøling av esc, men det blir en stund til det blir noe hard 3d.
      trex 500 pro DFC, trex 450L dominator, trex 250 pro DFC, nano cpx og dx9

      Comment


      • #4
        Originally posted by Premium2006 View Post
        Lagrene ser helt tørre ut rundt mainshaft! Vet ikke om jeg ønsker å ha gyro og esc på utsiden. Litt pga at jeg synes dette ser rotete ut, samt beskyttelse ved kræsj. Ser det med kjøling av esc, men det blir en stund til det blir noe hard 3d.
        Grunnen til forslaget om plassering på utsiden er tilkomst og lengder på kabler..... du må aldri ha plugget i motorkabler til esc før du er sikker på hva du gjør..... det kan ende stygt....
        Kjell Ove
        ---------------------------------------------------------------------------------------------------
        Align Trex 550 Beastx DFC, Spektrum DX8, Phoenix 4

        Comment


        • #5
          Ang montering av BX, bare pass på at ikke antennekablene blir slik at dei er lette å klippe av om du krasjer. I hvertfall om det ikke er veldig lett å bytte disse.
          Rasmus Fauske
          TDR 2012, MD8 @ 14S, MD6 @ 7S, Pantera 50, KDS Chase 360, BigNasty
          http://www.easyisp.no http://www.rc-batteri.no

          Comment


          • #6
            Du får montere inn servoer og motor da vil du se beste plassering av esc og ar7200bx
            Kjell Ove
            ---------------------------------------------------------------------------------------------------
            Align Trex 550 Beastx DFC, Spektrum DX8, Phoenix 4

            Comment


            • #7
              Kjellovel: kan du utdype mtp forsiktighet med tilkobling motor?

              Hadde tenkt å plassere gyro på nederste gyrofeste med antennen langs støttestangen til halebom, da med satelitt på øverste gyrofeste.
              trex 500 pro DFC, trex 450L dominator, trex 250 pro DFC, nano cpx og dx9

              Comment


              • #8
                Enten må du la være å koble til motor til esc når du jobber med helikopteret. Eller så må du jobbe uten blader på. Med motorkabler tilknyttet esc er helikopteret "live".... du må koble kabler til når du skal programmere Esc, men skru da av blader
                Kjell Ove
                ---------------------------------------------------------------------------------------------------
                Align Trex 550 Beastx DFC, Spektrum DX8, Phoenix 4

                Comment


                • #9
                  Jeg har ESC inni kroppen og gyro på nederste gyroplate. Det er litt vanskeligere å montere det, men det blir betraktelig penere enn å klaske det på utsiden.

                  Jeg bruker å koble et mottakerbatteri til gyroen hvis jeg skal sette opp helikopteret uten å ta av bladene. Da slipper man å koble fra motoren.
                  Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

                  Anything worth doing is worth overdoing!

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by jotto View Post
                    Jeg har ESC inni kroppen og gyro på nederste gyroplate. Det er litt vanskeligere å montere det, men det blir betraktelig penere enn å klaske det på utsiden.

                    Jeg bruker å koble et mottakerbatteri til gyroen hvis jeg skal sette opp helikopteret uten å ta av bladene. Da slipper man å koble fra motoren.
                    Hvordan vei ligger gyroen? Har du noen bilder som eksempel. Hørtes ut som en løsning som passer meg. Har ikke batteri jeg kan koble opp på gyroen, men det er vel ikke noe problem å koble fra motor eller ta av blader??
                    trex 500 pro DFC, trex 450L dominator, trex 250 pro DFC, nano cpx og dx9

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Premium2006 View Post
                      Hvordan vei ligger gyroen? Har du noen bilder som eksempel. Hørtes ut som en løsning som passer meg. Har ikke batteri jeg kan koble opp på gyroen, men det er vel ikke noe problem å koble fra motor eller ta av blader??
                      Bare husk det!!! Og aktiviter th!

                      Ang plassering av gyro, se på lengder på kabler først
                      Kjell Ove
                      ---------------------------------------------------------------------------------------------------
                      Align Trex 550 Beastx DFC, Spektrum DX8, Phoenix 4

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by jotto View Post
                        Jeg har ESC inni kroppen og gyro på nederste gyroplate. Det er litt vanskeligere å montere det, men det blir betraktelig penere enn å klaske det på utsiden.

                        Jeg bruker å koble et mottakerbatteri til gyroen hvis jeg skal sette opp helikopteret uten å ta av bladene. Da slipper man å koble fra motoren.
                        Jeg har samme oppsett som deg, bortsett fra at jeg har gyro på øverste gyroplate.
                        * T-rex 450 PRO DFC 6S * T-rex 500 PRO EFL DFC * DJI Inspire 1 * E-flite Carbon Z Cub * Multiplex Dogfighter * Futaba 14SG *

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by Premium2006 View Post
                          Hvordan vei ligger gyroen? Har du noen bilder som eksempel. Hørtes ut som en løsning som passer meg. Har ikke batteri jeg kan koble opp på gyroen, men det er vel ikke noe problem å koble fra motor eller ta av blader??
                          Husker ikke, men jeg har jo V-Bar, så det blir ikke så relevant for deg uansett.

                          Det er ikke noe problem å koble fra motor og/eller ta av blader, men det er ganske knotete å komme til pluggene når ESC er inni kroppen. I tillegg er det en fordel å ha bladene på når du skal måle pitch..
                          Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

                          Anything worth doing is worth overdoing!

                          Comment


                          • #14
                            Akkurat måling av pitch funker nå fint rett på blad holderene.

                            Og aller enklest med verktøy alla dette 404 Page Not Found
                            Rasmus Fauske
                            TDR 2012, MD8 @ 14S, MD6 @ 7S, Pantera 50, KDS Chase 360, BigNasty
                            http://www.easyisp.no http://www.rc-batteri.no

                            Comment


                            • #15
                              Takk for tips, men jeg tar det på gamlemåten.. skal klare å ikke drepe meg.

                              Da har jeg locktita delene til halen. Det skal ikke være grease på tail shaft?? Nå er det montering av servoer og halebom, så får jeg ta kabling etter det. Blir nok gyro på en av de orginale festene.
                              trex 500 pro DFC, trex 450L dominator, trex 250 pro DFC, nano cpx og dx9

                              Comment

                              Working...
                              X