Announcement

Collapse
No announcement yet.

Skovveien hobby..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Enig der Smurf. Jeg liker best å handle lokalt. Og Morten er nærmest der jeg jobber, så passer alltid å dra innom. Var der jeg kjøpte mitt første fly her også. Jeg setter selvsagt pris på de menneskene som driver med salg av RC, de gjør det mulig for meg å drive med det jeg elsker mest på denne jorda. Så for meg er det veldig trist med Morten. Har sjekket nesten hver dag i en måned nå, og det har vært stengt hver gang. Det er til og med noen som har knust noe av vinduene der. Så jeg har liksom fryktet det værste, og spekulert av og til om kanskje det aldri åpner igjen

    Han har lært meg mye, og ikke minst hjulpet meg med flymekking når jeg ikke har fått ting til å fungere. Selv et fly jeg ikke har handlet hos han. Det mener jeg er en type servicevilje som er veldig sjelden i disse dager. Det får meg til å bli en veldig lojal kunde i tillegg. Og ettersom det har vært stengt lenge, så har jeg desverre begynnt å spekulere i tanker om at butikken kanskje ikke åpner igjen. Det hadde hvertfall vært trist. Og det er ikke snakk om at jeg skal miste min lille lokale RCbutikk. Det er rom for flere enn en butikk i Oslo, det gir oss flere valgmuligheter. Så når det er åpent igjen, så ta en tur innom og legg igjen litt penger. Da blir jeg hvertfall glad, og som takk så lover jeg å servere gratis kaffe på Ekebergsletta

    Comment


    • #17
      Enig, og det høres ut som om du har fått veldig god service der!
      Flere butikker i Norge har lagt ned, bare siden sist vår da jeg gjennopptok hobbyen etter et langt opphold.
      Jeg syns det er veldig greit å handle i Norge av mange grunner, og håper markedet ikke blir overtatt av utenlandske butikker.
      Sånn sett, så tror jeg de Norske aktørene kan prise seg lykkelig over at det er ymse frakt-tull osv. fra Asia...

      Beklager at vi har dreid din opprinnelige post til en mimretråd egentlig

      Comment


      • #18
        På slutten av 60 tallet var det bare Modellhobby i Skovveien bak Slottet som stort sett var enerådende her. Husker deres tykke katalog med allt av duppeditter, motorer og modeller mm. Rask ekspedering på postordre var det også og firmaet var kjent over hele landet for ikke å snakke om hele Scandinavia. Slike firmaer savner en i dag med det rikelige utvalget.
        Mvh.
        Rolv Leirro

        Comment


        • #19
          Husker godt jeg kjøpte min første radio der i 1975. En Futaba 6 kanals digital proposjonal radio på 40Mhz bandet. Prisen var 2365,- og jeg brukte vel nesten alle konfirmasjonspengene på den godsaken Flyet hadde jeg. En EEO Radiomaster og en 2,5cc Webra diesel med forgasser.
          Balsa

          Comment


          • #20
            Husker modellHobby i Skovveien(bak slottet)som det sto i reklamen.
            Jeg kommer fra tjukke bondebygda(Toten) og tok bilen til Oslo for å kjøpe fly,en radiomaster.
            Tenkte også jeg skulle kjøpe radio samtidig,men det var ikke så lette 1969,da måtte man ha lisens for å kjøperadio.
            Så jeg reiste ned til teledirektoratet,tok en "spansk en" og heldigvis traff en velvillig fyr der som ordnet opp i sakene.
            Kjøpte den gang en såkalt tokanals Futaba radio husker ikke betegnelsen ,med bare en knapp ,høyre og venstre på sideroret,og en radiomaster,og en 2,5 cc David Andersen motor.det var tider,syntes jeg betalte en formue den gang.
            Last edited by kjege; 21-02-14, 20:15.
            Kjell Geir Nilsen - GOMFK - VFKM

            Comment


            • #21
              Click image for larger version

Name:	IMAG0188.jpg
Views:	1
Size:	89.0 KB
ID:	606763Click image for larger version

Name:	fut_27mhz.jpg
Views:	1
Size:	138.0 KB
ID:	606764Click image for larger version

Name:	IMAG0191.jpg
Views:	1
Size:	99.3 KB
ID:	606762
              Originally posted by Wulf View Post
              Husker godt jeg kjøpte min første radio der i 1975. En Futaba 6 kanals digital proposjonal radio på 40Mhz bandet. Prisen var 2365,- og jeg brukte vel nesten alle konfirmasjonspengene på den godsaken Flyet hadde jeg. En EEO Radiomaster og en 2,5cc Webra diesel med forgasser.
              Nå måtte jeg grave litt i kjelleren, er reine riksantikvaren når det kommer til gammel elektronikk.
              Har faktisk liggende min aller første radioer enda, se vedlagte bilder... Den litt puddelrukebrune futabaen er en 35 mhz og er til og med merket med Modellhobby logoen , den svarte en 27 mhz futaba, den store i alu/sort en Graupner/Jr 6014, er FM 35-mhz om jeg ikke husker feil.
              Last edited by SmurfAir; 21-02-14, 19:05.

              Comment


              • #22
                Ja, det er lettere å få tak i hobbyutstyr nå enn før. Jeg husker da jeg begynte med heli, da måtte jeg bort til PCen for å shoppe. Nå gjør jeg det med mobilen fra senga )

                Eller i dette tilfellet: solsenga. Jeg kan shoppe rimelig mye helistæsj for å svi av det samme i løpet av ferien som det resten av familien har brukt på shopping.
                Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

                Anything worth doing is worth overdoing!

                Comment


                • #23
                  Ja, det er lettere å få tak i hobbyutstyr nå enn før. Jeg husker da jeg begynte med heli, da måtte jeg bort til PCen for å shoppe. Nå gjør jeg det med mobilen fra senga

                  Eller i dette tilfellet: solsenga. Jeg kan shoppe rimelig mye helistæsj for å svi av det samme i løpet av ferien som det resten av familien har brukt på shopping.
                  Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

                  Anything worth doing is worth overdoing!

                  Comment


                  • #24
                    Noen som vet om de har åpnet igjen? Trenger litt påfyll av diverse så greit å vite om de holder åpent før man bruker lunsjen.
                    Lars Norberg

                    Comment


                    • #25
                      Blir nesten litt sentimental av å lese denne tråden. Husker godt ModellHobby jeg også. Rene julaften hver gang katalogen kom. Tilbrakte mange netter med lommelykt og de katalogene under dyna på gutterommet. Husker godt pappa kjørte meg til Skovveien like etter jeg fylte 10 år seinhøstes i 1974 for å handle mitt første fly. Det var et byggesett av en motorglider som jeg desverre ikke lenger husker navnet på. Noen måneder senere kjørte vi til Strømstad for å kjøpe min første radio. En 5 kanals Futaba. Tror jammen den hadde servoreversering også.
                      Det var tider!
                      Mvh
                      Morten Aase

                      Comment


                      • #26
                        Originally posted by Karmann View Post
                        Blir nesten litt sentimental av å lese denne tråden. Husker godt ModellHobby jeg også. Rene julaften hver gang katalogen kom. Tilbrakte mange netter med lommelykt og de katalogene under dyna på gutterommet. Husker godt pappa kjørte meg til Skovveien like etter jeg fylte 10 år seinhøstes i 1974 for å handle mitt første fly. Det var et byggesett av en motorglider som jeg desverre ikke lenger husker navnet på. Noen måneder senere kjørte vi til Strømstad for å kjøpe min første radio. En 5 kanals Futaba. Tror jammen den hadde servoreversering også.
                        Det var tider!
                        Mimring er vel og bra, men noe info om de kommer til å åpne igjen eller har åpent, hehe?
                        Lars Norberg

                        Comment


                        • #27
                          Originally posted by Lars N View Post
                          Mimring er vel og bra, men noe info om de kommer til å åpne igjen eller har åpent, hehe?
                          Kan ikke hjelpe deg dessverre da jeg bor en drøy time unna.
                          Har du prøvd å ringe de? 454 89 869 er et nummer jeg fant.
                          Last edited by Karmann; 04-03-14, 14:07.
                          Mvh
                          Morten Aase

                          Comment


                          • #28
                            Originally posted by Karmann View Post
                            Kan ikke hjelpe deg dessverre da jeg bor en drøy time unna.
                            Har du prøvd å ringe de? 454 89 869 er et nummer jeg fant.
                            Bare mobilsvar der gitt...
                            Lars Norberg

                            Comment


                            • #29
                              Originally posted by Lars N View Post
                              Bare mobilsvar der gitt...
                              Veldig merkelig hele greia.
                              Hva har skjedd?
                              Håper alt er bra med Morten.
                              Savner å stikke innom i lunsjen får en prat og handling.

                              Comment


                              • #30
                                Originally posted by acekire View Post
                                Veldig merkelig hele greia.
                                Hva har skjedd?
                                Håper alt er bra med Morten.
                                Savner å stikke innom i lunsjen får en prat og handling.
                                Er det ingen andre som er med å drive sjappa? Kommer ikke inn på facebook siden deres heller lenger så kan virke som de har stengt den ned for godt nå.
                                Lars Norberg

                                Comment

                                Working...
                                X