Announcement

Collapse
No announcement yet.

Skovveien hobby..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Skovveien hobby..

    Heisann.
    Er av og til innom butikken i Skovveien, men det har vært stengt der lenge nå. Noen som vet noe om hva som har skjedd? Og om det åpner snart igjen?. Vært stengt der i over en mnd, og begynner å bli redd for at det ikke skjer noe mer. Setter pris på om noen kan dele noe informasjon, savner å stikke innom for en prat, eller deler til mekking

    Fly safe!

  • #2
    Kanskje har de flyttet til China.
    Karl Hans Glommen.
    Mjøsa Modellflyklubb

    Man har ikke mer moro enn man kjøper sjøl.

    Comment


    • #3
      Vært stengt en del ganger jeg har vært forbi også. Hjemmesiden er fortsatt på 25% og Facebooksiden deres har ikke hatt noe aktivitet siden august 2013. Så ser vel relativt mørkt ut....
      Lars Norberg

      Comment


      • #4
        Jøss, er det den gamle butikken som het "Modellhobby" i gamledager?
        Trodde den var borte for lengst jeg egentlig...

        Comment


        • #5
          Originally posted by SmurfAir View Post
          Jøss, er det den gamle butikken som het "Modellhobby" i gamledager?
          Trodde den var borte for lengst jeg egentlig...
          Stemmer det, ble kjøpt opp av Smallsize og har vært en avdeling i det systemet frem til i 2013. Da ble den kjøpt opp av en ansatt og de startet Skoveien hobby eller hva det heter nå
          Lars Norberg

          Comment


          • #6
            Er alvorlig sykdom i familien til eier, åpnes igjen ved første anledning

            Comment


            • #7
              Takker!, ser de kommer på nett etter hvert også på http://skovveienhobby.no/
              Foreløpig "under construction" og 25% complete.

              Fint det er noen som satser og holder liv i Norske RC-forhandlere, enten det er nettbutikker, fysiske butikker eller begge deler.
              Jeg personlig orker ikke den ETA-usikkerheten fra kinesiske forhandlere, når jeg trenger noe og det kan gå månedsvis....

              Comment


              • #8
                Håper de kommer sterkt tilbake og bir en bra butikk Få de til å være aktive på forumet her også om noe kjenner dem.
                Lars Norberg

                Comment


                • #9
                  mitt første møte med en hobbybutikk var i den butikken. To karer i frakk som delte av deres visdom.
                  Mvh Andreas
                  Stevensaero, glede i noen balsaflak.
                  PCM.at mye glede i litt carbon
                  Mine fly sees under Sundtair sine Hangar ALBUM

                  Comment


                  • #10
                    Samme her. Husker ikke årstallet, men noen år siden er det.
                    Det ble en pilot modell. Rainbow 30 tror jeg den het.
                    Så åpnet de en liten sjappe rett neafor som var bare for tog.
                    Tror han var litt italiano han so var mest der.
                    Men husker dere :gnisten: a. Ved kirkeristen?
                    Ble litt revet med her nå, unnskyld ot.

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Sundtair View Post
                      mitt første møte med en hobbybutikk var i den butikken. To karer i frakk som delte av deres visdom.
                      Ditto To godt voksne karer i blågrå "lagerfrakker", jeg husker til og med navnet på han ene av dem.
                      Gammel ærverdig butikk det der! Det er noen bilder fra butikken her fra 1974:
                      Oslobilder

                      Comment


                      • #12
                        Takk er for bilde link Bilde3 og 5 er de to jeg husker. EEO esa, balsa til Grokkere, Dieselfuel, min første radio osv
                        Mvh Andreas
                        Stevensaero, glede i noen balsaflak.
                        PCM.at mye glede i litt carbon
                        Mine fly sees under Sundtair sine Hangar ALBUM

                        Comment


                        • #13
                          Modellhobby har en mye minner fra , det må vel være en av de hobby "sjappene" som har holdt åpnet lengst i norge???
                          husker også at når en gikk på skolen og fikk 100 kr i lomme penger holdt det til tog tur-retur Heggedal-Oslo og ei kanne med unitrert EEO..men da var det tomt!!
                          Han her var vel butikksjef der inne Oslobilder
                          Rune Gjelsnes
                          Vikersund
                          92624841

                          Comment


                          • #14
                            Ja husker at det var ett godt stykke å gå fra Østbanen til Skovveien, når du kom fra landet og tok toget inn til byen så skulle pengene brukes til fuel, plugger, propeller og andre små duppeditter. Utrolig hvor mye man gjorde den gangen for å prøve å få luft under vingene på en liten linestyrt modell.

                            Moro med litt nostalgia kick
                            Espen Kvien
                            Gruppeleder F3A
                            Vingtor RC Club
                            f3a.norge@gmail.com

                            Mange fly og mye moro

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by Sundtair View Post
                              Takk er for bilde link Bilde3 og 5 er de to jeg husker. EEO esa, balsa til Grokkere, Dieselfuel, min første radio osv
                              Som om jeg skulle skrevet det selv! Er de to på bilde 3 og 5 jeg husker også, han på bilde 5 husker jeg navnet på også.
                              Bygde Grokkere og noen gamle klassikere av noen Pilot-byggesett, satt inne på "promperommet" med lukka vinduer og trakk fly med silke og "Cellulosedop" på metallboks fra EEO. Var litt susete når jobben var gjort... var liksom ikke helt fokus på kjemikaler den gangen som nå. Hadde også "Diesel"-motor, lukta nafta som på operasjonssal før i tiden

                              Tror nok også at Modellhobby må være blant de aller eldste. Men det lå også en nederst i Rosenkrantz gate (tror jeg).
                              Den var drevet av en familie, jeg jobbet der i arbeidsuken på ungdomsskolen. Hadde to etasjer, hvor kjelleretasjen var avsatt til tog. Husker faktisk ikke navnet på butikken. Mimre mimre

                              Comment

                              Working...
                              X