Announcement

Collapse
No announcement yet.

Skovveien hobby..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Han kommer nok tilbake når han er klar igjen. Jeg har også mye positivt å si om Morten og den lille RC butikken i Skovveien. Han har alltid vært veldig hjelpsom, og det er alltid hyggelig å ta en tur innom butikken. Da jeg var heli-noobie, reddet han mange flydager ved at han hadde enkelte deler inne, selv om heilkopteret mitt ikke er noe han selger i det daglige. Ved haleskrap tok jeg en tur til ham, og jeg var raskt i lufta igjen med nye haleblader fra hans eget helikopter.

    Jeg har også kjøpt modeller hos Skovveien Hobby, og ting går av og til galt med utstyr. Kundebehandlingen var fantastisk. Setter pris på å bli trodd.

    Uansett hva som skjer videre, ønsker jeg Morten alt vel.

    Comment


    • #32
      Historien til den butikken skriver seg mye lengre tilbake enn disse bildene.
      Tidligste jeg vet om er at de holdt til i Skogveien 13 og var eid av en H. Greftegreff. Dette måtte ha vært rundt 1950.
      Så endret de adresse (flyttet?) til Skovveien 13 noe senere. Hvis adressen vedlagt bildene stemmer, så har de flyttet enda en gang.
      Jeg synes også å huske at det var en familiær forbindelse mellom H. Greftegreff, David Andersen (DA) og Erik Engelhart Olsen (EEO).
      Dette vet sikkert noen andre litt mer om?

      RCModeller

      Comment


      • #33
        Harald Greftegreff hadde slekta si på Toten (Skreia/Totenvika). Jeg mener å huske at Modellhobby en liten stund holdt til i
        Niels Juels gt. Det med forbindelse til EEO tror jeg det var fru Greftegreff som hadde. Jeg fikk tilbud om å begynne i buttikken på
        60tallet, noe som jeg tror skyltes at jeg også er fra Toten, og kjente noen av familien hans.
        Jeg begynte å handle modellflyting hos Modellhobby i 1958 og besøkte butikken alene første gang i 1960. Det var også en annen butikk som hadde modellfly dengang: Ingvald Nilsen, som blandt annet forhandlet Webra, og derfor også ble frekventert.
        Karl Hans Glommen.
        Mjøsa Modellflyklubb

        Man har ikke mer moro enn man kjøper sjøl.

        Comment


        • #34
          Morten er en kjernekar ja. Han prøver virkelig å få til at kundene hans blir glade. Han har som noen nevnte over her tilbudt deler fra egne fly osv for å få meg opp i lufta. Og tilbudt meg enkelte modeller han eide selv til en knallpris. Moro å se at andre har opplevd det samme, eller lignende. Er jo mange bra butikker, men har alltid likt å handle i små butikker kontra "kjeder", og andre større butikker. Virker som Smallsize, Elefun osv har mange nok kunder, så da har liksom det meste av penger endt opp i skovveien. Jeg starta denne tråden fordi jeg er egentlig litt bekymret for Morten. Det er gått en del tid nå, og hvor lenge kan en butikk overleve uten omsetning? Og ikke minst det at han går igjennom en vanskelig periode med familie. Ellers rimelig mange innlegg med mimring Er mange som har eller har hatt et forhold til den butikken, virker som hobbyen startet for fler enn meg der i hvertfall

          Om noen har noe nyttig info, så kom gjerne med litt så vi blir oppdatert!

          Comment


          • #35
            Ser mørkt ut dette for gamle modellhobby gitt. Prøvde å ringe i dag og da fikk jeg beskjeden om at det ikke var i bruk.
            Lars Norberg

            Comment


            • #36
              Kjørte forbi der i sta.
              Ny lapp på døra.
              Snart Nyåpning for SkoveienHobby
              Nye eiere.
              Last edited by acekire; 12-05-14, 14:12.

              Comment


              • #37
                Originally posted by acekire View Post
                Kjørte forbi der i sta.
                Ny lapp på døra.
                Snart Nyåpning for SkoveienHobby
                Nye eiere.
                Ikke dumt, trodde denne var historie nå.
                Lars Norberg

                Comment


                • #38
                  Hobbybutikken i Skovveien åpner førstkommende fredag 20/6 (12:00-17:00) med nye eiere har jeg fått beskjed om! Så da blir det nok en gang mulig å dra dit å kjøpe seg smått & stort!
                  Thomas Kristensen (30)
                  Oslo, Grefsen

                  Radio: Spektrum DX6i & DX8
                  Ultra Micro: Mange forskjellige
                  Foamies: RC Tiger Star EPP 3D, Telink Yak 55 EPP, RCF Edge 540 800mm, PZ P-47 Thunderbolt, HobbyKing FunFighter RareBear
                  Balsa: Above All Extra 300 SHP 47", JR Supra .40 <under bygging>

                  Comment


                  • #39
                    Spennende å se hvordan det går da, de burde vært litt mer ute og annonsert litt så folk vet at de er åpne
                    Lars Norberg

                    Comment


                    • #40
                      Facebook de poppet opp på facebook. Må innom til uka. Da er det Oslo tur

                      Andreas
                      Mvh Andreas
                      Stevensaero, glede i noen balsaflak.
                      PCM.at mye glede i litt carbon
                      Mine fly sees under Sundtair sine Hangar ALBUM

                      Comment


                      • #41
                        Raport fra butikken
                        Mvh Andreas
                        Stevensaero, glede i noen balsaflak.
                        PCM.at mye glede i litt carbon
                        Mine fly sees under Sundtair sine Hangar ALBUM

                        Comment

                        Working...
                        X