Announcement

Collapse
No announcement yet.

Enda en Balsa USA 1/4 J-3 Cub

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Lækkert ! Likte særlig båndet du har lagt over vingerota.

    (du får snart mere tid til Waco'n da ? )
    __________________________________________________ ___
    Jørn Kaasbøll
    Scale Warbirds of Norway

    Comment


    • #32
      Fint bygg. Elektro er tingen i disse "miljøtider" Kjøp noen høytalere
      Mvh Andreas
      Stevensaero, glede i noen balsaflak.
      PCM.at mye glede i litt carbon
      Mine fly sees under Sundtair sine Hangar ALBUM

      Comment


      • #33
        Rune, er det 5x3 balsalister på innsiden? Og de skruene, er det små servoskruer?

        Forøvrig, jeg skal snart videre med cowling og motorinstallasjon. Brukte du den vedlagt ABS cowlingen eller støpte du en glassfiber cowling?

        Comment


        • #34
          Kosejobb:
          Attached Files

          Comment


          • #35
            Hei, den rammen til tak vinduet laget jeg av 2mm kryssfiner å skruene er 2x6mm som kommer fra Hobbyking.
            Radio Control Planes, Drones, Cars, FPV, Quadcopters and more - Hobbyking

            Der som skruene går inn i balsa, der skrur jeg ut skruene, tar bort vinduet, dynker skruehullet med tynn super lim å lar det tørke
            før jeg monterer det igjen.

            Cowlingen bestilte jeg i lag med sette fra balsa USA
            http://shop.balsausa.com/category_s/189.htm

            CubRune

            Comment


            • #36
              Hver dag litt videre. Her laminering av "vinduskarmen" (av 3 kafferørrepinner).

              Og her er ferdig:



              Forøvrig, er det noen som vet hvordan man ungår at alle bilder vises dobbelt?

              Neste blir å tegne motorrommet. Denne blir elektrisk og jeg vil prøve å få til at batteriet kan byttes ved å ta av en del av cowlingen. Skjøytene bør være der hvor en fullsize ha den. Først til tegnebrettet.

              Sjekket understellet til Robart. Der er det noe som ikke stemmer. Robart selger (rådyrt) et understell for Balsa USA 1/4 scale J-3 Cub som er 7 3/4 inch bred. Det er 197 mm. Men skroget mitt er 187 mm bred. Er det noen som vet hva som er feil her?
              Attached Files
              Last edited by LucasHofman; 16-02-15, 10:17.

              Comment


              • #37
                Gode råd ønsket: Denne Cubben blir elektrisk. Da har jeg 65 mm fra bakside motoren til firewall. Jeg kan enten bruke stands-off's eller lage en lite kasse, lime den til firewallen og montere motor på den. Hva er best?

                Comment


                • #38
                  Originally posted by LucasHofman View Post
                  Gode råd ønsket: Denne Cubben blir elektrisk. Da har jeg 65 mm fra bakside motoren til firewall. Jeg kan enten bruke stands-off's eller lage en lite kasse, lime den til firewallen og montere motor på den. Hva er best?

                  Lurer litt på 1/2 meter eike / finer pinner er en god ide til servo overføring til halen,
                  Link: rcuniverse elektro Cub
                  Page not found

                  Comment


                  • #39
                    I stedet for treverk bakover har jeg god tro på carbonstenger hvis de lagres godt opp gjennom kroppen. Har montert i fly, men ikke flydd med det og det er jo det som teller Imidlertid var det enkelt å få tredd innpå og limt 3mm gjengestang i endene ( limt innvendig ) og ballinks skrudd på der igjen.

                    Comment


                    • #40
                      Originally posted by LucasHofman View Post
                      Gode råd ønsket: Denne Cubben blir elektrisk. Da har jeg 65 mm fra bakside motoren til firewall. Jeg kan enten bruke stands-off's eller lage en lite kasse, lime den til firewallen og montere motor på den. Hva er best?
                      her kan jeg si noe vettugt. Har flere ganger brukt lange standoffs på elektromotorer ( store også ) uten problemer. Ikke så pent akkurat, men det funker. Stålskruer med mutterlåsing begget sider både på firewall og motor. El motorene er mye snillere med slike ting enn bensin.

                      Comment


                      • #41
                        Hvordan tror blir cg med elektro da?
                        Hvis du trenger bly i nesa er det muligens lettere å feste hvis du har en motor boks.
                        Kjetil
                        oops: . . ! . .

                        http://www.vingmfk.com

                        Comment


                        • #42
                          Om jeg har regnet riktig blir CG med 6s 4500mAh batteri det samme som med tom tank. Batteriet kommer i en slede under motoren. Cowlingen blir delt, som på fullsize, hvor den underste halvparten tas av ved batteribytte.

                          Comment


                          • #43
                            Understell. Home Page om du skal bestille gi beskjed. lurer på et til funcubén . Artig å følge tråden din
                            Mvh Andreas
                            Stevensaero, glede i noen balsaflak.
                            PCM.at mye glede i litt carbon
                            Mine fly sees under Sundtair sine Hangar ALBUM

                            Comment


                            • #44
                              Det er vanskelig å se hva Cublandinggear.com egentlig lager: ingen tegninger eller gode bilder. Og ingen mulighet å betale med Paypal eller creditcard. Om det blir noe annet enn det loddete gearet som følger med setter blir det nok Robart sin tror jeg. Ca. samme pris og de har jeg sett i virkeligheten og er mer skala en det som vises på video til cublandinggear.com.
                              Last edited by LucasHofman; 20-02-15, 08:15.

                              Comment


                              • #45
                                Litt videre etter en reparasjonsjobb på sønnen sin Tucano. Av å til er det en steg fram, 2 steg tilbake. Som da jeg limte firewall omvend til F3...




                                Men omsiden kom det hele på plass:



                                Legg merke til sleden for å skyve batteri (om jeg har regnet riktig holder det med 6 celler 4500 mAh for en 8-9 minuter flytid) på plass. Jeg planlegger å dele cowlingen på samme sted som på en fullsize, og ta av underdelen for å skifte battery. Prøvemontering viser at batteriet går fint in sleden og har en 130 mm mulighet å skyve. Håper å få CG på plass uten å måtte legge inn bly.



                                Jeg synes slagmuttere var vel mye til siden for å få 2 graden sidetrust. Men propellmutter komm i senter, så det var en lettelste.
                                Attached Files
                                Last edited by LucasHofman; 10-03-15, 16:04.

                                Comment

                                Working...
                                X