Announcement

Collapse
No announcement yet.

CY Stingray 500 Combo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • CY Stingray 500 Combo

    Elefun har fått inn en smekker sak i dag da, Curtis Youngblood Stingray 500!.
    Hvem blir først ut? Ser jo ganske heftig ut


    Click image for larger version

Name:	resize.aspx.jpg
Views:	1
Size:	17.6 KB
ID:	636180
    3D-multikopter designet og produsert av Curtis Youngblood. Modellen leveres her som byggesett, og det følger med multikopterkontroller, motor, fartsregulator og 4 digitale servoer for å kontrollere pitch på bladene. Det som trengs i tillegg for å fly er 4S 2200-3000mAh LiPo, lader og sender/mottaker.

    Description:
    Full collective pitch 3D quadcopter allows for flight in forward, backward, sideways directions, and maneuvers such as but not limited to loops, rolls, etc.. What does this mean for a quad? Fully aerobatic FPV, for one, and general sport/competition flying previously not possible in sustained maneuvers on multi-rotor machines.

    3D Flying Tested On Model - Tic-toc, Pirouetting Aerobatics, Kaos, Hurricane, Funnel, etc?

    Features:
    Unique Fully Aerobatic Quad
    Higher performance 3D flight capable
    Stable and smooth beginner flight
    TG-Multi flight control
    Durable and simple VP design
    High Visibility Pre-painted clamshell body set
    Safe low-inertia folding rotor system
    Comes ready for FPV or action camera (not included)

    Included:
    Stingray 500 Airframe Kit
    Flight Control
    Servos
    ESC
    Motor

    • Specs:
    • Span - 490mm (diagonal rotor to rotor)
    • Blades - 110mm
    • Frameset - 85pst carbon and metal design
    • Battery - 4S 2200



    Tom I. Arntsen

  • #2
    pål har flydd sin noen ganger inne i lommedalen, ser ut som fjernstyrt bil som flyr som heli/quad

    Comment


    • #3
      kunne jo vært artig å få delt synspunkter og sånt da... noen bilder også kanskje
      Tom I. Arntsen

      Comment


      • #4
        Tom I. Arntsen

        Comment


        • #5
          Flitetest.com er det endel om den også
          Min Hjemmeside..

          http://sveininge.iflogg.com

          Her skriver jeg om mine prosjekter, og andre ting

          Comment


          • #6
            men nitro da gitt.. hehe.. Da snakker vi utfordring =)
            Tom I. Arntsen

            Comment


            • #7
              Han fløy denne inne i messa på ekerberghallen i begynnelsen av feb også. Fikk noen bilder av den innvertet. Etter som det jeg kunne se var at en annen som han tydligvis kjente godt fikk prøve. og han fløy uten problemer. Han sa bare at den må flys som et vanlig heli og er ikke for nybegynnere som ikke har orienteringa helt i orden. Men den så Super stabil ut så gyroen i den må være bra.
              Fredrik S

              Stingray 500
              T-Rex 450 L Dominator 6s
              Tensho Acro Speed
              Joysway CUB (Riktig farge gul med krigsskader)
              SBach indor crack.
              Og div andre unødvendige ting som må være med i hobby rommet.

              Comment


              • #8
                Originally posted by xilian View Post
                men nitro da gitt.. hehe.. Da snakker vi utfordring =)
                Jeg for min del klarer ikke helt å se poenget med nitro-motor på en multi, selv om denne saken var litt artig med Pitch-rotor i stedet for propeller. Blir litt mere hybrid heli/multi egentlig, regner med at dersom man får motorkutt så faller den som en murstein.
                Heli er det mulig å redde om man har trent på autorotasjon, fly kan man lande trygt i de fleste tilfeller ved motorkutt så lenge det ikke er ved hover i relativt lav høyde osv.

                Men den er sikkert litt mere utfordrende å fly, annerledes enn både heli og multi vil jeg tro og det her kanskje hele poenget med den.

                Comment


                • #9
                  I en av videoene demonstrerer CY en autorotasjon med Stingrayen og det ser ut til å fungere bra. Vil tro at det fungerer på nitro-versjonen også. Hadde vært moro å prøve denne men syntes 6500,- blir meste laget. Holder meg til helikopter og vanlig quad enn så lenge.

                  Spiff
                  TRex 250 | TRex 450 Pro V2 DFC Beast X |TRex 450L Dominator Beast X |TRex 500 DFC V-Bar | TRex 500 Beast X | TRex 550 ​V-Bar |Gaui X5 Beast X |TRex 600N Beast X |Synergy E5 Beast X |

                  Spektrum DX18

                  Youtube:
                  http://www.youtube.com/channel/UCB69FEKD5skQDfiNJehjNJA

                  Comment


                  • #10
                    Fikk prøve pål sin i Ekeberg hallen jeg også, morsom sak, veldig følsom i Pitch aksen og litt tregere enn forventet i yaw aksen, men absolutt en morsom sak det her, men jeg kommer ikke til å handle en, holder meg til fly og mer tradisjonell multirotor og heli, passa bare ikke for meg
                    Leif Bjørgo
                    Cirrus-RCFK

                    Comment


                    • #11
                      Tom I. Arntsen

                      Comment

                      Working...
                      X