Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvilken Blade for nybegynner?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hvilken Blade for nybegynner?

    Hei

    Nettopp fått tak i en Spektrum DX6i, og har tenkt å kjøpe Heli.

    Ser det er en hel del diskusjon om man skal kjøpe Coax eller varialbel pitch. Har selv landa på variabel, har fløyet en del coax før.

    Valget står i mellom M CPX BL og N CPX, men så så jeg nettopp at Globy har tilbud på MQX?

    Forslag?

  • #2
    Kjøp deg en trex 450 eller 500... så får du noe skikkelig med en gang
    Kjell Ove
    ---------------------------------------------------------------------------------------------------
    Align Trex 550 Beastx DFC, Spektrum DX8, Phoenix 4

    Comment


    • #3
      ncpx, evnt gammel mcpx, den nye bl er nok litt sinna for nybegynner.

      jeg synes ncpx er knallmorro innendørs i hall

      Comment


      • #4
        450 å 500 bi nokk før stort.

        Bi en eller anna form før micro.

        Comment


        • #5
          Originally posted by andersand View Post
          ncpx, evnt gammel mcpx, den nye bl er nok litt sinna for nybegynner.

          jeg synes ncpx er knallmorro innendørs i hall
          Enig! MCPX BL er hissig. Nano cpx er en fin nybegynner. Den tåler mye, mye mer enn mcpx bl. Jeg har begge selv.
          trex 500 pro DFC, trex 450L dominator, trex 250 pro DFC, nano cpx og dx9

          Comment


          • #6
            +1 for Nanoen, Mcpx BL er vel hissig og litt for stor så blir mye mer ødeleggelser ved krasj
            Rasmus Fauske
            TDR 2012, MD8 @ 14S, MD6 @ 7S, Pantera 50, KDS Chase 360, BigNasty
            http://www.easyisp.no http://www.rc-batteri.no

            Comment


            • #7
              Hva ble kjøpt og hvordan går det med piloten og ikke minst helikopteret..?
              trex 500 pro DFC, trex 450L dominator, trex 250 pro DFC, nano cpx og dx9

              Comment


              • #8
                Originally posted by AMan View Post
                Hei

                Nettopp fått tak i en Spektrum DX6i, og har tenkt å kjøpe Heli.

                Ser det er en hel del diskusjon om man skal kjøpe Coax eller varialbel pitch. Har selv landa på variabel, har fløyet en del coax før.

                Valget står i mellom M CPX BL og N CPX, men så så jeg nettopp at Globy har tilbud på MQX?

                Forslag?
                Jeg er på første CP heli (N CPX) og synes dette er helt kurant og billig i drift (bare understellet som har blitt teipa litt). Vurderte MCPX BL også, men leste litt rundt og fant ut at den var litt hissigere og kanskje litt vanskeligere å temme for en nybegynner på CP (som også nevnt tidligere i tråden).

                Det eneste jeg vil sette fingeren på er laderen, at den kun kan lade ett batteri av gangen. Følger heller ikke med strømadapter (6v 1.5A) så denne må du skaffe selv, eller bruke 4xAA batterier. Det tar tid å lade 5 batterier da, når man bare vil fly
                Last edited by scheien; 02-03-14, 22:12.
                - Nano CPX med diverse options.
                - T-Rex 450L

                Disse fjernstyrtes med en dx6i.

                Comment


                • #9
                  På grunn av alle andre regninga som pluttselig kom i februar/mars, så e det ikke blitt noe innkjøp enda. Men lurer på NCPX eller NQX... eller begge :P

                  Comment


                  • #10
                    Skal ikke puffe noe på deg, men jeg har noen blade heli til salgs. Nano qx med 4 stk reservemotorer og rotorblad. Mcpx bl helt ny! 300x uten gyro.
                    trex 500 pro DFC, trex 450L dominator, trex 250 pro DFC, nano cpx og dx9

                    Comment


                    • #11
                      Litt off topic først. Ikke la deg påvirke av propagandaen en del fører på disse forumene. Blade har en del gode produkter, og spesielt prisgunstige er de for nybegynnere. Det betyr derimot ikke at alt av Blade (eller andre merker) er bra.

                      Jeg har flydd Nano og mCPX BL. Sistnevnte eier jeg to av. Jeg begynte med et 4 -kanals FAH, for å så gå videre til mCPX BL, og nå et 450X.

                      Nanoen er liten og grei, og kan vel kalles som et nybegynner -helikopter om du har anledning å fly innendørs. Den er ikke noe særlig ute dersom det ikke er helt vindstille.. og selv da er den så liten at den blir vanskelig å håndtere på avstand.

                      mCPX BL har jeg vanskelig for å anbefale, det er vimsete, og vanskelig å håndtere for en nybegynner. Utendørs tåler det lite vind og kan være en utfordring å fly pga. størrelsen på litt avstand. Det positive må være at det tåler en god del, og kan temmes til nybegynner -nivå ved hjelp av innstillinger på radio (throttle/pitch/dr/expo).

                      Personlig vil jeg anbefale deg å kjøpe en god simulator og deretter feks. ett Blade 450X, T-Rex 450 eller tilsvarende (alt etter hva lommeboka tillater) kombinert med et treningsunderstell de første 10-15 flyturene. Et 450 vil gi deg mer i det lange løp, og prismessig er de ikke så dyre å reparere.

                      Blade 450X koster $349 på A Main Hobbies i Bind and Fly -utgave nå. Det er MYE helikopter for pengene skulle det være et alternativ.
                      Last edited by ronaldst; 05-03-14, 23:09.

                      Comment


                      • #12
                        Jeg kjøpte fbl100 fra hobbyking. Hatt mye gøy med den. Billig var den også
                        Min Hjemmeside..

                        http://sveininge.iflogg.com

                        Her skriver jeg om mine prosjekter, og andre ting

                        Comment


                        • #13
                          Er enig ronaldst der gitt. Begynte selv med MCPX BL og den tåler mye. har det forsatt mye morro med den som prøvekanin nå som jeg gikk opp til 450 klassen selv.... biligre å treffe moder jord

                          En ting jeg ville anbefale deg som nybegynner er å søke på nett om nærmeste fly klubb. Søk info og hjelp fra noen som har litt erfaring. De fleste setter pris på en hyggerlig prat i denne hobbyen og er villige til å hjelpe er min erfaring

                          Om du velger en modell som du kan temme som jeg gjorde så har du også noe å vokse inn i. da slipper du å kjøpe nytt hele tiden og du må jobbe for litt for å få mestringsfølsen som mange søker. og du kan forstatt ha det morro når mestringen går rette veien.
                          men anbefaler delg en "liten plast" modell som ikke ruinerer deg når det går galt og man ikke mister motet. er derfor mang slutter.
                          Men en større modell er langt mere stabil og snill. Så greier du å gå rett på 450 size er det det beste. som du også burde få hjelp til de første timene.
                          Skal du bare trene på stikke bevegelsene så er det klart at en liten quad som lady birde eller hubsan x4 ell tilsvarende også kan være tingen.
                          Fredrik S

                          Stingray 500
                          T-Rex 450 L Dominator 6s
                          Tensho Acro Speed
                          Joysway CUB (Riktig farge gul med krigsskader)
                          SBach indor crack.
                          Og div andre unødvendige ting som må være med i hobby rommet.

                          Comment


                          • #14
                            hvordan ble det til?


                            Nanoen er råå den

                            Lars Mortensen
                            Nano CPX, Nano Qx/3D, DX9
                            FMS Yak 54, UMX
                            Carbon Cub SS









                            Comment

                            Working...
                            X