Announcement

Collapse
No announcement yet.

Resturering Fokker EIII Eindecker

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Med bare eksosrør går lyden over støygrensa ?

    Last edited by bth; 02-05-14, 15:06.
    Bfight 210
    De Havilland DH 5 skala 1/5 med SC 91
    De Havilland DH 2 skala 1/5,3
    Phoenix RC Club

    Comment


    • #32
      Ble fin igjen den der Rune!

      Motoren er et smykke, skikkelig grom.
      Du får ha lykke til på jomfruturen! vil tro den der er snill å ha med å gjøre (basert på konstruksjon)

      Comment


      • #33
        Hei, jeg vet ikke om du har fått svar på spørsmålet ditt. Jeg har originaltegningene fra Proctor. CG er angitt til 13 cm fra vingens forkant. 7-8 cm vil gi et fly som er altfor framtungt. Originalen hadde vingewarp, ikke balanseror. Jeg håper at du har vært tro mot forbildet, og ikke jukset med balanseror. Jeg har sett Ivar Wigers modell fly flere ganger da han hadde den, og den var et syn i lufta!
        Vingens angrepsvinkel: 11,5 cm loddrett opp fra kroppens underside, til midten av forkantbuen. Bak: 8,3 cm loddrett over kroppens underside. Dette kan du evt senere justere ved å regulere innfallsvinkelen på stab'en. På tegningen ser det ut om om det er pianotrådoppheng foran og bak. Det skulle vel gi ganske nøyaktiv angrepsvinkel?
        Mvh Sigurd
        Last edited by sighen; 28-01-15, 12:42. Reason: Tilføyelse

        Comment


        • #34
          Rune, hvor får du strekfisker på?
          (Jeg holder på med en Cub som trenger 4 for skala opstramming av wire til balanserorene.)

          Comment


          • #35
            Nor-Trading AS
            strekkfisker.
            er fler forskjellige der

            Comment


            • #36
              Modellers har et godt utvalg av strekkfisker i mange storrelser: The resource cannot be found.
              Min hjemmeside: http://www.smartweb.no/

              Per Nilsen
              Spikkestad

              Comment


              • #37
                Hvordan gikk det med denne ? Noen video av den i lufta ?
                Bfight 210
                De Havilland DH 5 skala 1/5 med SC 91
                De Havilland DH 2 skala 1/5,3
                Phoenix RC Club

                Comment


                • #38
                  Hei, jeg må nok innrømme at jeg feiget ut med denne. Jeg ble fortalt at den ikke liker vind, og det har vi nok av på vestlandet.
                  Jeg solgte modellen til en kar fra kongsberg, jeg er usikker på om han har flydd den ennå. Det verste med dette er at jeg har hørt i etterkant at han som kjøpte den har bygd den om med balanse ror. Dette er bare noe jeg ble fortalt og ikke sett med egne øyne.

                  CubRune

                  Comment


                  • #39
                    Originally posted by CubRune View Post
                    Hei, jeg må nok innrømme at jeg feiget ut med denne. Jeg ble fortalt at den ikke liker vind, og det har vi nok av på vestlandet.
                    Jeg solgte modellen til en kar fra kongsberg, jeg er usikker på om han har flydd den ennå. Det verste med dette er at jeg har hørt i etterkant at han som kjøpte den har bygd den om med balanse ror. Dette er bare noe jeg ble fortalt og ikke sett med egne øyne.

                    CubRune
                    Kanskje den dukker opp på Youtube eller noe. Får håpe han har bygd nye vinger, og fortsatt har de orginale.
                    Bfight 210
                    De Havilland DH 5 skala 1/5 med SC 91
                    De Havilland DH 2 skala 1/5,3
                    Phoenix RC Club

                    Comment

                    Working...
                    X