Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hva er dette?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hva er dette?

    Click image for larger version

Name:	mottaker.JPG
Views:	1
Size:	140.1 KB
ID:	636206

    Hva er den svarte boksen/plata som sitter på sideveggen, med to ledninger på? Hilsen nybegynner

  • #2
    Hvis du snur den (ser på andre sida), så tenker jeg det er noe LEDs der?
    Voltmeter. Den viser om du har mye eller lite strøm igjen på (nimh/nicd)-batteriene.

    Hvis ikke jeg ser veldig feil da...
    Tom I. Arntsen

    Comment


    • #3
      Den sitter festet til sideveggen, ser ikke noe på andre siden. Skal ta en ekstra titt for å se om det kan være noe der

      Comment


      • #4
        Det kommer ikke frem tall eller en indikator i det svarte feltet når strøm er tilkobblet da?

        Comment


        • #5
          Må først kople den til, har batteriet til lading i garsjen. Skal sjekke til søndagen, når jeg er hjemme igjen

          Comment


          • #6
            "har batteriet til lading i garsjen. Skal sjekke til søndagen, når jeg er hjemme igjen."

            Hvilken garasje A big no no
            Helikopter:
            T-rex 600E fbl pro, goblin 500, warp 360
            Radio
            Spektrum dx 18

            Comment


            • #7
              Originally posted by palsor View Post
              "har batteriet til lading i garsjen. Skal sjekke til søndagen, når jeg er hjemme igjen."
              Hvilken garasje A big no no
              Det samme tenkte jeg, men jeg tenkte jeg skulle være litt diplomatisk og holde kjeft
              Men siden noen andre nevnte det: får håpe garasjen fortsatt står der på søndag....

              Comment


              • #8
                Ser ut som en vanlig Nimh-måler.

                Nimh-batterier, hvis de står på "riktig" lader, kan egentlig stå på i ukesvis. (1/10 C) Varmen de utvikler er batteriets måte å kvitte seg med "overlading" på.

                Skjønner ikke hvorfor folk er så livredde batterier...
                Geir Dyrdal
                Scale Warbirds of Norway

                Comment


                • #9
                  Hvis du sjekke etter så skal det sitte en liten bryter på en av kort sidene (skifte mellom 4.8V og 6V)
                  Denne ser veldig lik ut en batterimonitor jeg hadde tidligere, den ble produsert i hopetall av en Kina produsent og videresolgt under mange navn (Hobbyking, Towerpro etc.)
                  Fantes i (minst) to varianter - med lys diode rad eller med 7 segment display som indikerer hvor mye spenning det er igjen på NiMH/NiCd batteri pakka.
                  Det eneste jeg stusser på er at det ikke er noe trykt tekst på denne men det kan være at dette er "fjernet" av tidligere eier

                  Comment


                  • #10
                    Ser nok slik ut på motsatt side. Vil tro at det er frest bort en remse i balsaen så man kan skimte diodene gjennom betrekningen

                    Click image for larger version

Name:	SANY3868.jpg
Views:	1
Size:	75.8 KB
ID:	606956
                    Bfight 210
                    De Havilland DH 5 skala 1/5 med SC 91
                    De Havilland DH 2 skala 1/5,3
                    Phoenix RC Club

                    Comment


                    • #11
                      Har ikke fått testet den enda, koplingen passer ikke til mottakerbatteriet mitt. Og garasjen står det enda

                      Comment


                      • #12
                        Slike batterimonitorer kobles vel vanligvis i mottageren, akkurat som på samme måte som en servo. Da vil monitoren være operativ når det er strøm på mottageren, og det er jo da du trenger den.
                        Knut

                        Diverse fly; de fleste med propell...

                        Comment


                        • #13
                          Passer jo ikke der heller

                          Comment


                          • #14
                            Last opp et bilde av pluggen.
                            Bfight 210
                            De Havilland DH 5 skala 1/5 med SC 91
                            De Havilland DH 2 skala 1/5,3
                            Phoenix RC Club

                            Comment

                            Working...
                            X