Announcement

Collapse
No announcement yet.

Flytreff Klanten 21-22 Mars

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Flytreff Klanten 21-22 Mars

    Det blir et uformelt flytreff på Klanten 21 og 22 Mars
    Alle typer modelfly er velkommen
    Vi får hyggelige priser på overnatting på Storefjell
    ellers er det jo bare 25.min.fra Fagernes
    Vi disponerer fullsizestripa begge dager
    Last edited by KRE; 08-03-14, 16:08.
    Knut

  • #2
    For de som ikke har peiling på hva klanten er og hvor den ligger (som undertegnende) så har jeg lagt ved noen linker

    Click image for larger version

Name:	asfalt-klanten-ost-2.jpg
Views:	1
Size:	72.4 KB
ID:	606991

    Webcam fra stripa samt vær data:
    http://hallingdalflyklubb.no/weather.php

    Kart:
    https://maps.google.com/maps?ll=60.7...91389,9.050556


    Info og bilder:
    Klanten | Hallingdal Flyklubb
    Last edited by Quadrocopter; 08-03-14, 19:16.

    Comment


    • #3
      I tillegg til fullsize stripa, finnes det ikke også en egen modellflystripe der?
      (Jeg skjønner at fullsize stripa skal disponeres 22-22/3, men er nysgjerrig, da jeg har hytte ikke så langt unna.)
      Finnes denne (eventuelle) modellflystripa på bildet?

      Mvh
      Magne

      Comment


      • #4
        Flytreff Klanten 21-22 Mars

        De skal opprette ny flott modellflystripe mellom riksveien og fullsize stripa. Rett bak hangaren. Den er nok ikke ferdig enda så vidt jeg vet.
        Men om man skal fly på fullsizen, står man med ryggen mot sør og flyr da?
        Rune Haugen
        // Asker Modellklubb // IMAC Norge //
        // Jeti DS-16 // Futaba 7C // 3W Votec 322 - 2,7m// EF Laser 60" // EF Extra 300 78" //
        // Dji Naza F550 // 2 stk Pilot Extra 330 2,7m // Krill Sukhoi 29 2,6m (R.I.P) //
        // http://www.youtube.com/user/gnistjeger //

        " It's all 100% electric ! "


        Comment


        • #5
          dette har vært i gang lenge nå ,men det har ikke kommet i gang enno , men tror dette blir en meget fin flystripe, gleder meg til og fly der, når det gjeller flyrettning på klanten er jeg usikker , men sist vi var der fløy vi mot campingen, alt er klappet og klart til en lang helg uten dame(påheng) blir deilig og komme igang igjen ,har ikke flyd siden september
          Rune Borgersen

          Comment


          • #6
            Her er litt mer info

            Overnatting på Storefjell Resort Hotell : Storefjell Resort Hotel | 1001 muligheter Modellflypriser fra kr. 495,- inkl. frokost pr. stk tlf: 32078000 Ta med familien fantastiske ski forhold på Storefjell.

            Camping hytter : Kvanhøgd Turistsenter tlf. 32073957 200m fra Klanten.

            Vi ønsker dere velkommen til en trivelig fly helg her på klanten.

            Vi har kiosk med nesten alle rettigheter. Vi har også hangarplass til flyene om natta

            Hallingdal Flyklubb | Hallingdal Flyklubb på Klanten Flyplass ENKL – Golsfjellet

            Comment


            • #7
              Flyging på fullsize stripa skjer med sola i ryggen. Modellflybanen som er planlagt kommer på sørsida av hangarene. Den får flyging motsols. Det er snakk om et permanent anlegg, så det er gode muligheter for å etablere solskjermer. Banen får kunstgress som allerede er lagret på området.
              Klanten er et luftsportsanlegg med tre hangarer, klubbhus og asfaltert bane og mye gress-areale til parkering av fly. Bebygd areale utgjør rundt 1500 kvadratmeter. Anlegget er bygd opp av ved hjelp av en million dugnadstimer fra motor-, seil- og mikromiljøet på Klanten. Det blir nok en del dugnad med modellflybanen også og siden den harde kjerne i modellmiljøet i klubben ikke består av så veldig mange personer, så det er anledning til å engasjere seg.
              I samband med dette og andre arrangementer har vi et svært godt samarbeid med hotellet på Storefjell. Vi samarbeider også med andre turistbedrifter i området og med Oset høyfjellshotell. En del av medlemmene våre har etter hvert skaffet seg hytte eller campingvognplass i området.
              mvh
              Knut Olav Kvissel
              (solo seilfly på Klanten i 71)
              Last edited by KOK; 09-03-14, 18:37.
              kok

              Comment


              • #8
                Et par linjer til om modellflybanen på Klanten. Vi har som nevnt kunstgress liggende. Nok til en fotballbane. Skogen er hogd og det neste som skal skje er gravemaskinarbeid med å utforme selve banen drenering rundt. Deretter følger litt finplanering og utrulling av kunstgress. Da kan banen brukes. Tilrigging med sikkerhetsnett, bord og benker kommer også. Vi har søkt om tippemidler.
                Hallingdal flyklubb har medlemmer fra lokalområdet og fra hele Østlandet.
                kok
                kok

                Comment


                • #9
                  Click image for larger version

Name:	AT 6 003.jpg
Views:	1
Size:	98.9 KB
ID:	607099Click image for larger version

Name:	Jas Gripen 031.jpg
Views:	1
Size:	58.6 KB
ID:	607098
                  Er klar,pakker bilen i morgen kveld Er vel de her som blir med
                  Last edited by KRE; 18-03-14, 15:06.
                  Knut

                  Comment


                  • #10
                    Håper å være på Klanten ved 13.00 tiden på Torsdag. Begynner å glede meg nå, ser ut til det kommer en del folk også.
                    Vi snakkes
                    Mvh
                    Kjell Arne

                    Comment

                    Working...
                    X