Announcement

Collapse
No announcement yet.

Composite capture

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Composite capture

    Noen som har godt forslag til USB-duppedings med capture av composite(+lyd)?
    Hjelper lite med videolink når man ikke får lagra det noe sted

    Kravet må være at den er støttet i Win7/8, gjerne USB3 og er enkel i bruk.
    Tom I. Arntsen

  • #2
    USB S-Video Video Capture Cable - Video Converters | | StarTech.com

    Støtter både Windows 7,8, NTSC, PAL, SECAM S-video og Composite (med lyd), så den bør fylle kravene du nevner.

    Selges nok mange steder, og under flere navn.. se Product Numbers nede til høyre.
    Finnes muligens i salg i Norge også.

    Edit: Ser de har en billig greie til et par hundre på Jula også, står hva slags chip det er, så da er det lettere å sjekke ut dette med drivere for Win 7/8, siden det bare står XP/Vista i beskrivelsen..
    Har sine begrensninger på fps og oppløsning, men det spørs jo hva kilden er.... og siden du trenger composite , så er det ikke sikkert det er så heftig
    http://www.jula.no/videograbber-tv-58-924651
    Last edited by SmurfAir; 09-03-14, 01:30.

    Comment


    • #3
      Ja, den fant jeg også. Men jeg aner jo ikke hvordan kvaliteten er, for ikke å snakke om driverne ..

      Noen som har testet? Gidder ikke leke prøvekanin
      Tom I. Arntsen

      Comment


      • #4
        Ja, så billig at man blir skeptisk, ser Kønig sin bruker samme chip som jula-greia, og på siden til Kønig står det at den er kompatibel med Windows 7.
        König | Nedis
        Men som du sier, så er det vanskelig å si noe om kvalitet på resultatet før man har prøvd.
        Den gang da jeg hadde behov for å grabbe fra S-video eller Composite (Hi-, så brukte jeg egne grabber-kort rett i PC.

        Hehe ser HI-åtte, med 8-tall og klammer ble til en smiley...

        Comment

        Working...
        X