Announcement

Collapse
No announcement yet.

Rcmarked Vs modellsalg

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Rcmarked Vs modellsalg

    Jeg la ut en salgsannonse på et helikopter på torsdag på modellsalg og rcmarked.

    Modellsalg har nå 121 visninger vs 66 visninger på rcmarked... Ser ut til at modellsalg har fått en knallstart! Bra jobba, xilian

    En ting jeg la merke til er at man må være pålogget for å sende melding til selger. Kanskje man kunne hatt mulighet for å vise kontaktinfo på selger uten å være logget inn slik som på rcmarked?
    Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

    Anything worth doing is worth overdoing!

  • #2
    Veldig fornøyd med statistikken ja

    Ang. selgerinfo public eller ei..
    Det var jo slik at man kunne sende uten å være pålogget, men da kom det litt spam til noen brukere.
    Jeg kan selvfølgelig legge inn ReCaptcha-opplegg, men jeg mener det er mye mer hassle
    for brukere i det lange løp å trykke inn ørti tall enn å bare logge seg inn.

    Vet ikke hva andre synes? For min del spiller det ingen trille, men min mening er at dagens
    løsning er den beste løsningen for folk flest.. Vet ikke hva andre synes?
    Tom I. Arntsen

    Comment


    • #3
      Jeg synes det er veldig praktisk å få opp telefonnummer og email sånn at man kan kontakte selger direkte uten å gå via modellsalg. Det er jo sånn finn.no også fungerer.

      Man kan jo legge det inn i annonsen selv slik jeg har gjort nå, men det var ikke innlysende for meg at jeg måtte gjøre det når man er vant til at det skjer automatisk på rcmarked og finn.
      Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

      Anything worth doing is worth overdoing!

      Comment


      • #4
        Originally posted by jotto View Post
        Jeg synes det er veldig praktisk å få opp telefonnummer og email sånn at man kan kontakte selger direkte uten å gå via modellsalg. Det er jo sånn finn.no også fungerer.

        Man kan jo legge det inn i annonsen selv slik jeg har gjort nå, men det var ikke innlysende for meg at jeg måtte gjøre det når man er vant til at det skjer automatisk på rcmarked og finn.
        Modellsalg funker knall enda et helikopter solgt
        Kjell Ove
        ---------------------------------------------------------------------------------------------------
        Align Trex 550 Beastx DFC, Spektrum DX8, Phoenix 4

        Comment


        • #5
          Har blitt et veldig fint sted, og et GUI som er mye bedre enn Rcmarked.

          Jeg er litt todelt i min egen mening om dette med Public kontaktinfo, for jeg ser fordelen med at det er synlig uten å logge inn.
          For enkelte så kan det sikkert være nok til å ikke gidde, på den andre siden så har Xilian et godt ankepunkt.
          For det er mye script og drit som skanner nettsteder etter epost-adresser, for å senere sende spam til.

          ReCaptcha-opplegg har etter hvert blitt litt småknotete å tolke, pga. automatiserte løsninger som klarer å tolke tegnene som står der.
          Så det er egentlig mer pes å tyde å knotte inn det, enn å lage seg bruker.
          Finn.no har overlatt valget til hver enkelt bruker, ved at man selv velger om kontaktinfo skal vises eller ei pr. annonse.

          Uansett, syns du har gjort en fin jobb med modellsalg.no Xilian!

          Comment


          • #6
            Det er i hvertfall veldig irriterende at en blir kastet ut av rcmarked, hvis en har sett på en annonse uten å ha vært innlogget, også logger mann inn for å se på samme annonse, men da er det tilbake til start..... grusomt irriterende...
            Kjell Ove
            ---------------------------------------------------------------------------------------------------
            Align Trex 550 Beastx DFC, Spektrum DX8, Phoenix 4

            Comment


            • #7
              Det beste hadde jo vært om man kunne velge hvorvidt kontaktinfo var offentlig.

              Anyway, hovedbudskapet var at modellsalg har dobbelt så mange treff som rcmarked på min annonse... Og det sier jo litt om at xilian har laget en veldig bra markedsplass på kort tid
              Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

              Anything worth doing is worth overdoing!

              Comment


              • #8
                jau. er som sagt godt fornøyd med talla. Rett før det er 1.000 besøk, og jeg mener
                å ha sett at RCM ligger på rundt 800 om dagen nå.

                Fint nå hvis folk slutter å poste på flere steder
                Tom I. Arntsen

                Comment


                • #9
                  Jau jau.. et år siden sida kom online nå faktisk.
                  Men er det noe poeng når det nå ser ut til at mye blir posta på begge sider likevel?

                  Hvis man vil ha et alternativ, så får man jo da bruke alternativet og droppe det man
                  var missfornøyd med i utgangspunktet (mener nå jeg da.)

                  Hva synes folk? mv Modellsalg.no /dev/null?
                  Tom I. Arntsen

                  Comment


                  • #10
                    Meget fornøyd med modellsalg.no
                    Kjell Ove
                    ---------------------------------------------------------------------------------------------------
                    Align Trex 550 Beastx DFC, Spektrum DX8, Phoenix 4

                    Comment


                    • #11
                      jeg følger bare med på modellsalg. og en sjelden gang på finn. Ga opp rcmarked da dem begynte med de betalingsgreiene
                      Tom Nohr
                      Tennisveien 9
                      2450 Rena

                      Frsky taranis 9+
                      Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                      Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                      + diverse små ting

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by tyor View Post
                        jeg følger bare med på modellsalg. og en sjelden gang på finn. Ga opp rcmarked da dem begynte med de betalingsgreiene
                        Samme her.

                        Comment


                        • #13
                          Jeg har solgt et par ting for en stund siden og la ut på begge steder. Jeg ble kontaktet via Modellsalg begge gangene.

                          Modellsalg <3
                          Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

                          Anything worth doing is worth overdoing!

                          Comment


                          • #14
                            modellsalg er bra, og ryddig!

                            og jeg slipper dette, og det er grunn god nok i massevis for meg:

                            Click image for larger version

Name:	2015-01-18_20-41-38.png
Views:	1
Size:	174.4 KB
ID:	610964



                            Ser dessuten at det er vesentlig flere annonser på modellsalg i de fleste kategoriene.
                            Jørn L. S.
                            T-Rex 450 EF MXS 64" Organic 2.5 SE
                            Logo 500 Pilot Edge 540 87" Alpina3001

                            Comment


                            • #15
                              hmmm.. ja.
                              Ser det fortsatt er puls på RCM, men det er ikke så mye annonser der.

                              Hvor får man mest respons?
                              Hvor blir det solgt?
                              Hvor er det mest seriøst?
                              Hvor er det enklest?

                              Hva synes folk?
                              Tom I. Arntsen

                              Comment

                              Working...
                              X