Announcement

Collapse
No announcement yet.

nybegyner og lurer på mere om instillinger av expo slikt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • nybegyner og lurer på mere om instillinger av expo slikt

    hei jeg har så smått startet med warbirds etter å ha brukt simulator og et par trainers, har et par i 1100mm fra durafly og et fw190 fra stm som jeg har flydd litt med. jeg har en dx 9 radio og driver å lærer meg denne. har sett mye på youtube videor og hører mange prater om instillinger av expo og slikt. da jeg er rimelig grønn er det noen som har råd tips på hvordan man skal stille inn dette

  • #2
    Hei!

    Det står på side 26 i manualen her: http://www.horizonhobby.com/pdf/SPMR9900-Manual_EN.pdf
    Gir en ulineær kurve på servoen kontra stikkebevegelse, normalt lite bevegelse på roret når stikken er nært senter, også øker utslaget på roret uproposjonalt når stikken kommer lenger ut fra senter.
    Greia er at man skal få "myke" fine bevegelser ved lite stikkeutslag, og større utslag og effekt når stikka er lenger ut fra senter.

    Typisk på 3D-modeller med store rorflater er det vanlig med mye EXPO, jeg har helt opp i 50% EXPO.
    Det er lurt å sette opp dual-rate (i alle fall ved de første flyturene med en modell), da kan du endre ror-utslagene drastisk om du vil med en switch på senderen mens du flyr. Kjekt dersom du har bommet mye på utslagene og har fått alt for store eller for små utslag.

    Comment


    • #3
      takker for svaret da er jeg litt smartere.

      Comment

      Working...
      X