Announcement

Collapse
No announcement yet.

35" EPP Extra 330 oppsett

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 35" EPP Extra 330 oppsett

    Heisann godt folk!
    Har en Extra 330 epp med en 1450kv turnigy motor, 25A ESC og flyr med 1300mh 3s lipo, men hva slags propell burde jeg ha på denne modellen? skal i hovedsak bruke den til 3D.
    Noen tips?
    Click image for larger version

Name:	20140403_212131 (Medium).jpg
Views:	1
Size:	63.1 KB
ID:	636257

  • #2
    Hei!

    Litt vanskelig å si eksakt, fordi Turnigy har flere 1450kv motorer som skiller seg ganske fra hverandre i vekt og egenskaper ellers.
    Så du bør nok oppgi modellnummer på motor, flyvekt osv. skal du få et mest mulig korrekt svar.
    Propellstørrelse vil innvirke på alt fra flyegenskaper til strømforbruk, varme i motor/ESC osv. vil i alle fall anbefale og ikke kjipe på ESC ytelsen (amp) i forhold til strømtrekket.
    Et wattmeter er en billig og god investering, for reelt strømtrekk sier mye om skalering av Propell, ESC, batteripakker osv.
    For høyt turtall vil slite på motoren, for lavt turtall vil gi dårlig ytelse og mulig grille ESC.

    Her er det et par guider til beregning av motor, ESC osv.:

    Valg av elektronikk | Asker Modellklubb

    404 Not Found!

    Også er det dette med Pitch vs lengde på prop, som vil gi forskjellig drag i høy eller lav hastighet.
    Du kan prøve kalkulatoren her for å sjekke ytelsen ved et bestemt turtall
    Propeller Thrust Calculator

    Comment


    • #3
      okai. motoren er av denne typen og flyvekten kommer nok på å havne rundt 300-350g vil jeg tro iom at bare batteri er rundt 100g
      Click image for larger version

Name:	20140407_151008 (Medium).jpg
Views:	1
Size:	53.3 KB
ID:	607448

      Comment


      • #4
        Med 3S 7x4,5 kanskje 7x5, eller 8x4 avhengig av hvor i registeret du vil ha draget.
        På 8x4 vil den trekke ca. 12A tenker jeg.

        Comment


        • #5
          Okai takker for svar

          Comment

          Working...
          X