Announcement

Collapse
No announcement yet.

Trenger tips til lader.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Trenger tips til lader.

    Jeg har 6s lipo som er mellom 1200-3300 mah. xh balanseplugg. Jeg ønsker meg en lader med 2-4 utganger. Jeg vil unngå å lade i parallell.
    ønsker primært en hjemmelader som kan kjøres på 220v. Det er ikke veldig viktig at jeg kan lade batteriene veldig fort. 1-2C er ok for meg.

    Noen erfaringer eller tips?

    Setter pris på konkrete forslag. hvis det er snakk om lader uten 220v ønsker jeg samtidig forslag på passende strømforsyning.

    Har sett på disse:
    http://elefun.no/p/prod.aspx?v=20614

    Hyperion EOS 0720i Super DUO3 1000W 20A max denne trenger også strømforsyning..
    trex 500 pro DFC, trex 450L dominator, trex 250 pro DFC, nano cpx og dx9

  • #2
    hva med denne SkyRC B6 Ultimate 800W Dual 20A

    i kombinasjon med denne strømforsyningen

    SkyRC PowerSupply 30A/540W med 2xUSB-port

    Det blir ca 2300,- totalt
    trex 500 pro DFC, trex 450L dominator, trex 250 pro DFC, nano cpx og dx9

    Comment


    • #3
      Lader du kun hjemme, eller lader du på stripa via strøm eller aggregat? Standardvalget for folk flest er vel PL8, Duo PL8 aller iCharger 308 Duo og 4010 Duo. Men da snakker vi dyre ladere som krever noen gode strømforsyninger, og dersom du kun lader et par pakker hjemme er nok dette en dyr og overdimensjoner løsning.

      Comment


      • #4
        Lader kun hjemme. trenger the "best bang for the buck" til hjemmebruk!
        trex 500 pro DFC, trex 450L dominator, trex 250 pro DFC, nano cpx og dx9

        Comment


        • #5
          Originally posted by Premium2006 View Post
          Lader kun hjemme. trenger the "best bang for the buck" til hjemmebruk!
          Veldig lav utladning på det meste du foreslår, som igjen betyr langt tid på å balansere laderen. Strømforsyningen er bra med mindre du har kompetanse nok til å bruke serverstrømforsyninger. Jeg hadde uten tvil gått for en iCharger Duo 308, liten og veldig bra med nok power til at du ikke vokser fra den med det første. Hyperion har jeg god erfaring med, men de har veldig lav utladning og bruker en evighet på balansering av pakker.

          Comment


          • #6
            hvem selger iCharger Duo 308 i norge? hvordan strømforsyning bør en ha til en slik lader?
            trex 500 pro DFC, trex 450L dominator, trex 250 pro DFC, nano cpx og dx9

            Comment


            • #7
              Du må nok over damen for å få denne, men strømforsyningen er OK. Jeg har god erfaring med handel fra Progressiv RC.

              Comment


              • #8
                har sett noen filmer, den laderen ser meget fin ut!! skal se om jeg finner denne til en fornuftig pris. hyperion duo er vel eneste alternativ på denne siden av havet..?

                Er det utladningen gjennom balansepluggen du refererer til, siden den er treg. har en skyrc 80W som bruker evigheter på å balansere..
                trex 500 pro DFC, trex 450L dominator, trex 250 pro DFC, nano cpx og dx9

                Comment


                • #9
                  Er denne fake? Radio Control Planes, Drones, Cars, FPV, Quadcopters and more - Hobbyking
                  trex 500 pro DFC, trex 450L dominator, trex 250 pro DFC, nano cpx og dx9

                  Comment


                  • #10
                    Den er nok ekte, men Hobbyking har blitt ganske upålitelig på levering. ProgressiveRC er derimot en bra sjappe.

                    Her finner du konverterte server-strømforsyninger som passer til både denne og til PL8: Feil - Modellsalg.no. Det blir fort billigere å kjøpe det i Norge enn å bestille det fra utlandet pga frakt siden de er relativt store.
                    Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

                    Anything worth doing is worth overdoing!

                    Comment


                    • #11
                      Takk for svar! fikk bekreftet at denne var ekte! tenkte å kjøpe den og denne strømforsyningen Radio Control Planes, Drones, Cars, FPV, Quadcopters and more - Hobbyking

                      Det blir 2700,- totalt ink fedex frakt. De setter også ned tollverdi!

                      Er det en grei pakke?
                      trex 500 pro DFC, trex 450L dominator, trex 250 pro DFC, nano cpx og dx9

                      Comment


                      • #12
                        Det skulle fungere bra, men som den pl8 fanboyen jeg er må jeg peke ut at det finnes bedre ladere

                        Comment


                        • #13

                          Comment


                          • #14
                            Skal du ha det aller beste - er det Pulsar 3 som gjelder. Ikke så mange som kjenner disse i Norge - men dette er high-end så det ljomer.
                            Jeg har selv en slik - og den slår ALT annet.

                            pp-rc Modellbau - Bitte beachten Sie!

                            Comment


                            • #15
                              Hva som gjør pulsar bedre enn pl8? Har hatt pl8 i 3 år nå og batteriene mine stortrives
                              Min Hjemmeside..

                              http://sveininge.iflogg.com

                              Her skriver jeg om mine prosjekter, og andre ting

                              Comment

                              Working...
                              X