Announcement

Collapse
No announcement yet.

Retract-kontroller ESM

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Retract-kontroller ESM

    Er det noen som har tips eller vet om hvor man kan kjøpe en slik:

    Page not found – Drones for Sale Review

    Retractene på P-40en har fungert helt fint, men plutselig så ble litt rar lukt som kom fra den kontrolleren...

    Har snakket med Elefun, RcPro og et par andre butikker her i Norge, men ingen har den på lager. Har også sendt epost til ESM men de kunne ikke levere noen før om et par måneder...
    Er det evnt en måte å få sjekket og reparert den jeg har?
    Olav Stensås
    TrMfk
    ---------------------------------------------------
    Scale Warbirds of Norway
    www.scalewarbird.org
    ---------------------------------------------------
    T-Rex 450
    TT Raptor 50 Titan
    ESM P-40 Warhawk
    Phoenix P-51D Mustang
    ESM P-51D Mustang
    Cambrian Me109 Funfighter
    Futaba 14MZ

  • #2
    Kjedelig å få ødelagt fly sesongen p.g.a. dette.
    Du kan sende den til meg (send en PM så får du adressen min) så skal jeg se på den.
    Det er ingen garanti for at jeg kan få den reparert og delene kan fort koste like mye som en ny, men jeg kan gi deg en rask tilbakemelding om det lønner seg å sette i gang med en reparasjon.

    Comment


    • #3
      Hei Olav, det var kjipt.
      Jeg fikk ny av Troybuilt når jeg koblet feil på et anna sett jeg hadde en gang...

      Ellers så har kanskje lindinger i tyskland noen på lager, de er store på esm i tyskland..
      - Håvard Glad Andreassen
      - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

      Comment


      • #4
        Xicoy Electronica SL

        En dyrere sak, men kanskje også bedre?

        Viggo

        Comment


        • #5
          Tydelig en etterspurt vare. Spare Parts
          Balsa

          Comment


          • #6
            Mulig jeg har en i skuffen hjemme, men usikker på hvilken versjon det er. Er det mulig å se på utsiden? Kommer ikke hjem før onsdag kveld
            ____________________________
            Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

            Comment


            • #7
              Er vel ikke selve kontrolleren men retractene som er forskjellen (tror jeg)? Men om jeg kan få prøvd den om du har en liggende så hadde det vært fint, Alf.
              Skal sende den jeg har til Quadrocopter på mandag og se om han får fikset den. Håper den kan repareres i hvertfall.
              Olav Stensås
              TrMfk
              ---------------------------------------------------
              Scale Warbirds of Norway
              www.scalewarbird.org
              ---------------------------------------------------
              T-Rex 450
              TT Raptor 50 Titan
              ESM P-40 Warhawk
              Phoenix P-51D Mustang
              ESM P-51D Mustang
              Cambrian Me109 Funfighter
              Futaba 14MZ

              Comment


              • #8
                Har lagt en påminnelse i kalenderen og sjekker på onsdag. Du får selv prøve om j G har den i skuffen
                ____________________________
                Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                Comment


                • #9
                  Luft Olav luft, pnaumatisk drevne retrackts, strøm og automatikk er no dritt, -vet det, jobber som elektrikker.........!
                  "Murphys Lov" gjelder alltid for elektrisitet...
                  John Arne Sagøy
                  Scale Warbirds of Norway
                  Trønderbataljonen
                  www.scalewarbird.org
                  No guts, no glory

                  Comment


                  • #10
                    Tja, har vel sett noen luft Retract som ikke har gått ut eller ikke gått inn opp gjennom også
                    ____________________________
                    Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                    Comment


                    • #11
                      Jada Alf, jeg mener att det enkle er det beste, en stk luftventil som funker og luftanlegget er tett, da er vi i boks... Med elektriske retraks så er det for det første att strøm og batteri er i orden, da helst ett eksternt batteri i forhold til radio, samt at mekanikken i retracten funker, akkurat det siste er det samme som med luft da.
                      men selvsagt jo mere kompleks flyene er, jo større fare for feil...
                      Jeg prøver og bestreber meg til å holde dette enklest mulig iallfall.
                      Gleder meg til å prøve trykkmåleren som er laget for telemetri samt evt trigge understell ut ved trykkfall ved evt. luftlekkasje...
                      --men selvsagt , her lager vi selv komplekse løsninger til ulike situasjoner...
                      John Arne Sagøy
                      Scale Warbirds of Norway
                      Trønderbataljonen
                      www.scalewarbird.org
                      No guts, no glory

                      Comment


                      • #12
                        Jeg synes det er mye tøys med disse batteriunderstellene. Lado, ESM, eflite osv. Holder meg til luft så lenge det er lovlig
                        Balsa

                        Comment


                        • #13
                          Luft er tingen, ja, enig. Når man bruker de små Robart muttrene på alle koblinger, og sprøyter silicon inn i slangene, så står bare "felles" problemene igjen. Som feks å montere anlegget inn på skeive skinner så ting kommer i klem, eller at leggene berører noe, osv. Samme for elektro som luft....

                          Og ESM understell? Det er noe jeg holder meg langt unna, klok av skade. Robart og Sierra, thats it. Og Shindin.
                          Dont expect, inspect.
                          Fun Police everywhere!

                          Comment


                          • #14
                            hææææ, nettopp av nevnte grunner velger jeg el på mine 3 neste prosjekter, passe på: lade batteri........... er det mulig å bomme?
                            feilkildene på luft er noen flere.

                            Som alt annet: redd for nye ting.

                            Comment


                            • #15
                              Vi har alle vår greie, selv holder jeg meg mest mulig til elektriske understell, slipper å drasse med alskens pumper på stripa. for ikke å snakke om disse horible luftslangene som skal alle veier, ventiler, koblinger og enveiskoblinger....nei takk, en stk servoledning og glem det...keep it simple

                              Men nå skal vi ikke dreie for langt unna tema her, håper Olav får ordnet understellet sitt så han får flydd litt, elektrisk eller ikke.
                              Last edited by flypilot; 13-04-14, 00:16.
                              - Håvard Glad Andreassen
                              - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

                              Comment

                              Working...
                              X