Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ombygging av Saito FG-84r3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ombygging av Saito FG-84r3

    Noen som har kikket på denne, har dette noe for seg tror dere? Rune, hva tror du?

    - Håvard Glad Andreassen
    - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

  • #2
    Ganske overraskende at det ikke er noe slags lager på råden Ja ja, nå er jo jeg vant til kvalitetsmotorer
    Last edited by Wulf; 12-04-14, 17:57.
    Balsa

    Comment


    • #3
      Originally posted by Wulf View Post
      Ganske overraskende at det ikke er noe slags lager på råden
      '

      Ingen av de saitoene jeg har hatt oppe har hatt lager...
      - Håvard Glad Andreassen
      - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

      Comment


      • #4
        Jøss utrolig. Trodde bensinmotorer måtte ha nålelager jeg.
        Balsa

        Comment


        • #5
          Er vel derfor saito annbefaler 5% olje i bensinen. De gamle tempo mopedene hadde ikke lager i toppen av råden ved stemplet og måtte ha 4% olje. Så kom det veiv med lager i toppen til panther ihvertfall og da skulle de plutselig bare ha 2% olje. Men att det ikke er lager i bunnen er litt rart.
          Tom Nohr
          Tennisveien 9
          2450 Rena

          Frsky taranis 9+
          Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
          Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
          + diverse små ting

          Comment


          • #6
            FG 57 har samme problemet; Der er ene manifold røret lengre enn det andre => ulik temperatur

            Så manifold modifikasjons deler kunne man jo bestillt og montert selv. Men gidder ikke sende motorn til han karen for å få bronse lager. For mye styr. Fg 57 har heller ikke lager der nere.ser ut for å gå bra.Bare å bruke 5% olje.

            Tror jeg, da. Men da må det nevnes at jeg har tatt feil utallige ganger før......

            Kanskje vi må spørre SU Inspektørene om løsningen til Saito er godkjent??
            Dont expect, inspect.
            Fun Police everywhere!

            Comment


            • #7
              Det største problemet med att dem ikke bruker nålelager er at med så mye som 5% olje så får man en motor som ikke går så reint og er vanskeligere å justere. Kjører begge mine ngh motorer på 2% olje etter att dem ble innkjørt og da ble dem mye lettere å ha med å gjøre. spesielt det å få en sikker og stabil tomgang.
              Tom Nohr
              Tennisveien 9
              2450 Rena

              Frsky taranis 9+
              Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
              Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
              + diverse små ting

              Comment


              • #8
                Originally posted by kwik View Post
                FG 57 har samme problemet; Der er ene manifold røret lengre enn det andre => ulik temperatur
                Trodde de hadde fikset det problemet der jeg på 57, 300 på glow hadde vesentlig forskjell på manifold rørene med medfølgende forskjellig temperatur og gange... Syntes det er rart av saito og gjøre slike ting....en skulle tro at en produsent som saito har testet ut sine motorer skikkelig før de slipper de på markedet, men tydligvis er det alltid en mulighet for forbedring. Og når det er sagt så går jo motorene dems bra.
                - Håvard Glad Andreassen
                - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

                Comment

                Working...
                X