Announcement

Collapse
No announcement yet.

Montere 32 kubikk totakt.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Montere 32 kubikk totakt.

    Hei, holder på å montere en 32 kubikk motor i en Pilatus Porter.
    Trenger gode råd om hvordan en får boltene til motorfestet til å sitte på best mulig måte uten at det rister løs. Har prøvd med blå locktite uten at det hjalp noe særlig. Bør en montere gummiforinger mellom motorfeste og firewall for å minimere vibrasjoner? Gode råd mottas med takk.
    Morten Erdal

  • #2
    Jeg brukte dobbelt sett med muttere. Slike med nylon ring i.
    Kjetil
    oops: . . ! . .

    http://www.vingmfk.com

    Comment


    • #3
      prøv loctite 635 bruker det til mye som virkelig skal sitte, er egentlig til lager foringer og slik. fungerer veldig bra til eksos bolter som rister løs og men husk og skru veldig godt til, å ikke ha noe mellom som kan gi etter

      Comment


      • #4
        Takk for tips fjærner gummiforinger og prøver igjen i morgen med gjennomgående bolter, locktite og låsemutter. Vil vite at det sitter når 10-12kg svever rundt. Ønsker å prøve meg på seilflyslep med den.
        Morten Erdal

        Comment


        • #5
          Om du allerede er oppe i 10-12 kg med en 32cc motor tror jeg du bør droppe all form for sleping. Jeg bruker nå en Cub på 14 kg med en 123cc motor og det er ikke mer en det må være når du får et tungt seilfly hengende på. Mitt nye slepefly har får en 260cc motor å såpas bør det være.

          Comment

          Working...
          X