Announcement

Collapse
No announcement yet.

Er det for tidlig å gå opp til 550 -size?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Er det for tidlig å gå opp til 550 -size?

    Jeg vurderer å gå opp til 550 -size, er vel bitt av basillen for å si det slik. Jeg har en del erfaring fra micros, Nano og mCPX BL, samt en 200+ batterier på mitt Blade 450X.

    Jeg flyr fremdeles mest sirkler og åttetall, men også noen flips og stall turns.

    Bør jeg roe meg med 450'en en stund til eller er det ok å gå opp i størrelse?

  • #2
    kjør på med 550, er du moden nok til å ressonere slik, er du klar

    Comment


    • #3
      Du kommer til å bli enda mer hekta når du kjenner hvordan en 500 + flyr. Ingenting å tenke på!
      Vbar Control - Tarot 450 - Goblin 500 - Trex 600N DFC - Goblin 700C - Trex 700N - Logo Xxtreme

      Comment


      • #4
        Jeg gikk på trex 500. Den er noe billigere på alle måter. Kittet er billigere, deler og batteriet koster mindre. 500 er et monster i forhold til en 450! Mye større. Kjøp deg et 500 kit uten 3gx fra flying hobby og smell på gyroen fra 450x! Det er en sikker vinner. Jeg er sinnsykt fornøyd.
        trex 500 pro DFC, trex 450L dominator, trex 250 pro DFC, nano cpx og dx9

        Comment


        • #5
          Jeg vurderer faktisk et Blade 550X Pro. Komplett kombo utgaven.

          Har også sett litt på Goblin 570.

          450'en skal ikke pensjoneres, vertfall ikke ennå. Den gir mye moro men føles bare litt liten
          Last edited by ronaldst; 20-04-14, 21:30.

          Comment


          • #6
            Skal ikke ta den diskusjonen, men jeg er glad jeg har kvitta meg med blade. Angrer ikke et sekund på at jeg kjøpte trex 450L og 500 dfc. Sinnsykt artig å bygge selv. Oppsettet er enkelt med ar7200bx. Aligin er ikke best, men kvaliteten og delepriser gjør dette perfekt for uproffe som meg.. Kjøp deg 500 fra flying hobby, bygg å fly med et stort glis! Går det i bakken er deler billige. FH setter ned mva verdi og pakkene blir svært rimelige. De har godt utvalg på forskjellige comboer etter eget ønske. De har også globin. Jeg prøver å holde meg unna helikopter som krever flere og store batteri. 500 dfc er perfekt for meg! Lykke til uansett!
            trex 500 pro DFC, trex 450L dominator, trex 250 pro DFC, nano cpx og dx9

            Comment


            • #7
              hadde ikke vært vanskelig å velge goblin 570.. over blade 550.....

              man pensjonerer ikke helis, flåten vokser

              Comment


              • #8
                Uansett anbefaler jeg å bygge selv. Man lærer veldig mye av det! Det er ulempen med blade.. Og kvaliteten på elektronikk.. Og kg prisen på alle plastdelene.. Blir fort dyrt med blade.
                trex 500 pro DFC, trex 450L dominator, trex 250 pro DFC, nano cpx og dx9

                Comment


                • #9
                  Hva er galt med kvaliteten på Blade 550X Pro komboen?

                  Det er snakk om et byggesett, tror ikke en får disse ferdige fra leverandør.

                  Goblin frister, men er klart et mye dyrere alternativ. Blade komboen er nedsatt til $750 nå Har sett denne fly live og den imponerer.

                  450X'en har vært en knallsolid modell selv om den også har sine svakheter.
                  Last edited by ronaldst; 21-04-14, 02:55.

                  Comment


                  • #10
                    Så vidt jeg veit er det ikke noen issues med 550X uteonom med 130A esc'en deres som dei nevner at dør hos 6% av kundene sine ( Page Not Found | 404 ), men sjekk også at deleprisen på heliet du ser på er ok sammenlignet med andre. Ikke at det har så mye å si når en er kommet opp i den størrelsen siden det da stort sett alltid koster en del å krasje men greit å ha i bakhodet.

                    En annen sak er å kjøpe det en har lyst på selv om det muligens koster noe mer enn hva som er fornuftig, det har en tendens til å bare bli til at en utsetter å kjøpe det en har lyst på og ender opp med begge deler etter en liten stund

                    Og det er masse fine heli når en begynner å komme opp i 550-600+ størrelsene så ville sett litt rundt på hva en egentlig har lyst på.
                    Rasmus Fauske
                    TDR 2012, MD8 @ 14S, MD6 @ 7S, Pantera 50, KDS Chase 360, BigNasty
                    http://www.easyisp.no http://www.rc-batteri.no

                    Comment


                    • #11
                      Det er alt for mye å velge i, det gjør det ikke enklere!

                      ESC'en som hadde problemer selges ikke lenger, den er byttet ut i komboen.

                      Må studere litt alternativene. Pris er en faktor uansett, vanskelig å komme unna :/

                      Comment


                      • #12
                        Denne er billig og absolutt å anbefale. http://www.flying-hobby.com/trex-550...x-p-12315.html 550 er definitivt mye større enn 500 og er mye gøyere, men 500 er ingen sinke det heller.
                        Skulle jeg kjøpt den sizen i dag hadde jeg kjøpt compass 550-U eller Goblin 570.
                        Men har en trex 550 selv (og 500 også) og for mitt nivå så synes jeg de flyr utrolig bra.
                        Blade 550x har jeg lest at mange er fornøyd med, men jeg skal ikke ha mere Blade i mitt hus...
                        T-REX 550E DFC Beastx, Compass 6HV Brain, Compass 7HV BeastX, T-Rex 500 DFC Pro Beastx, Goblin 500 BeastX, 130X(2), Nano CPX og DX9, Phoenix 4

                        Comment


                        • #13
                          Enig med bergen80. Kjøp 500 eller 550 dfc fra flying hobby. Fri frakt og liten eller ingen mva på pakken. Putt på den ar7200bx og fly i vei. Syns det er en fordel å slippe dobble batteripakker som er nødvendig på større enn 550.Det blir fort dyrt. Eneste fordel med 500 dfc vs. 550 dfc er nok at 500 er merkbart billigere i innkjøp og deler. Den flyr også på billigere batterier.
                          trex 500 pro DFC, trex 450L dominator, trex 250 pro DFC, nano cpx og dx9

                          Comment


                          • #14
                            Jeg stemmer også for å bygge selv. Veldig lærerikt med tanke på reparasjoner og moro selvsagt å fly noe man har bygget selv
                            Jeg har tilfeldigvis ar7200 for salg også
                            T-REX 550E DFC Beastx, Compass 6HV Brain, Compass 7HV BeastX, T-Rex 500 DFC Pro Beastx, Goblin 500 BeastX, 130X(2), Nano CPX og DX9, Phoenix 4

                            Comment


                            • #15
                              Kjøper han en brukt ar7200bx for 700-1000,- og bestiller 500 fra flying hobby, blir det ca 4000,- komplett ink frakt. Det er billig for en ny 500. 550 blir en del dyrere. Batteri til 500 får man billig fra rc-batteri.no
                              trex 500 pro DFC, trex 450L dominator, trex 250 pro DFC, nano cpx og dx9

                              Comment

                              Working...
                              X