Announcement

Collapse
No announcement yet.

st fm 190

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • st fm 190

    hei jeg har en fm 190 fra st models,modellen er fin og fly selv for en relativ nybegyner som meg. men til sakens kjerne landings stellet er en sørgelig sak,masse plast og foam hjul,ryker ved litt røff landing. noen som har tips til oppgraderinger av dette. problemet er at det er limt inni vingen. synd for liker modellen godt bare synd de ikke kosta på litt mer i landings utstyr. har sett at hobby king selger en oppgradert versjon med plast front og kraftigere landings stell,noen som har erfaring fra den.

  • #2
    Hei!
    Jeg antar det er FW 190 du mener? , at du har en liten skrivefeil der
    For øvrig så er Flyzone sin identisk med den i fra ST Models.
    Det finnes flere mods for det, bla. her:



    Det er mye stag og leamikk i vingen pga. felles servoer for både flaps og retract, så jeg tror kanskje det blir vanskelig å finne retracts som passer inn. Om du skulle finne noe som passer inn, så post det gjerne her - men det spørs om ikke modding av det originale er veien å gå.
    Har samme modell selv, men mitt understell er helt enn så lenge...

    Comment


    • #3
      takker for svaret og video klippet ser du har løst problemet med plasten har selv lagt inn karbon staver i mellom rommet på plast biten og fylt med epoxy får se åssen det vil funke. men skulle du lage flere av de alu bitenne og vil selge så si gjerne ifra.

      Comment


      • #4
        Hei Ragnar!

        Det er ikke min video, men dette er en av de bedre moddene jeg har sett på dette understellet.
        Fant den for en stund siden, for mitt kommer nok til å knele før eller siden det også.
        Som jeg nevnte tidligere så er retracts på mitt fortsatt helt, enn så lenge.

        Understellet er dårlig i fra fabrikk, men det som er viktig er at endpoint på servoen og stagene ut til retractene er justert så de går skikkelig i lås.
        På min så var ikke dette bra, å gjør man ikke noe med det før første flytur så kneler nok understellet på første landing.

        Comment

        Working...
        X