Announcement

Collapse
No announcement yet.

F5B Plettenberg 220/30/A1 P4 7:1 gear

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • F5B Plettenberg 220/30/A1 P4 7:1 gear

    Har vært så uheldig å sette en slik motor inn i en Predator F3F.
    Sia ingen jeg har spurt kan finne den i Motocalc, pga jeg ikke finner Kv verdien på den, så blir det bare gjetninger på spørsmål om hva den trekker på fire celler Lipo med en 15 x 8 Graupner Cfk propell.
    Flyet har stått slik i tre år, men nå skal det opp, helst i morra.
    Så det jeg har gjort er å koble til en 125 A ESC. Første spm er om det er nok for den propellen, og neste er hva jeg må gjøre for å ta det litt ut.
    for den motoren har potensiale til 7000 watt, dog bare i to-tre sekunder..men da er det borte nesten. Noen kjører den i to sekunder på en 18 x 19..
    Da har en jo vridd HUBèn til 19 sjøl antagelig..
    Å kunne ha fem sekunder motortid bør jo være et mål, hvilken regulator må jeg ha da?
    Kvalifiserte svar mottas med stor takk !
    Mvh
    Gudmund

    Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
    Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

  • #2
    Har en HP 220/30/A1 P6 7:1 Evo - dette er en P6 ikke P4 som du har, men den greier fint 17-18" og mer på 4-5 LiPo. Click image for larger version

Name:	PB.jpg
Views:	1
Size:	51.7 KB
ID:	607661
    Jeg prøvde å finne noen kvalifiserte svar på diverse formum (RC-Group, etc) men der var det bare "synsere" så jeg tok ikke sjansen på deres anbefalinger og bra var det....
    Tok direkte kontakt med PB og der traff jeg noen som kunne alt om motoren samt passende ESCer. De ga meg veldig korrekte anbefalinger og jeg anbefaler deg å gjøre det samme.

    PB vil garantert anbefale YGE - og da er jeg temmelig sikker på at du havner på en YGE -200HV-FAI. (YGE-200HV-FAI.pdf)
    Har brukt denne kombinasjon motor/ESC i snart 2 år uten noen form for uhell eller uregelmessigheter.
    Last edited by Quadrocopter; 30-04-14, 23:22.

    Comment


    • #3
      Hadde en Plettenberg 220/30/A1 P4 7:1 F5B i en Ceres lift.
      6S på 16X13 Graupner Cam propell dro 137A statisk.
      Knut Eirik Lyngmo

      Bodø Modellflyklubb http://www.bodomfk.net/portal/

      Comment


      • #4
        Hvordan klarte du 6S i en Ceres? To i serie, men kapasitet da?
        Mvh
        Gudmund

        Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
        Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

        Comment


        • #5
          Jeg kan altså feste på omtrent det jeg vil der, før jeg nærmer meg 150 A.
          Mvh
          Gudmund

          Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
          Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

          Comment


          • #6
            Quadro, limer inn YGE -200HV-FAI og Googler det, men ingenting der som er relatert til ESC og noe jeg finner som mat..
            Snålt..
            Mvh
            Gudmund

            Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
            Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

            Comment


            • #7
              Originally posted by Soarer View Post
              Quadro, limer inn YGE -200HV-FAI og Googler det, men ingenting der som er relatert til ESC og noe jeg finner som mat..
              Snålt..
              Det er - tegnet foran 200HV-FAI som skaper problemene
              Prøv denne: https://www.google.no/search?q=YGE+200HV-FAI&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:en-USfficial&client=firefox-a&channel=sb&gfe_rd=cr&ei=3oJhU9uiMYe3wAOo6IHQBQ

              Comment


              • #8
                Hvis du velger en YGE så er mitt oppsett som følger:

                Click image for larger version

Name:	ESC oppsett.JPG
Views:	1
Size:	28.7 KB
ID:	607662

                Comment


                • #9
                  2x3s 2200mah nøye valgt mht størrelse! En foran en bak joiner....
                  Knut Eirik Lyngmo

                  Bodø Modellflyklubb http://www.bodomfk.net/portal/

                  Comment


                  • #10
                    Med en 16 17 tommers propell på tre celler så vil motoren dra 200A sier de. Mailet og fikk det som svar. og en 200A fra YGE er høyvolts og går ifra fire celler og opp. Skal jeg ha tre-cellers så må en vel fristille den som er mindre da den tar fra tre celler.
                    Men har en Castle 160 A esc som skal være innenfor det som motoren vil ha på fire celler og en Graupner CAM 15 x 8, den er bare så steika stor og klumpete..
                    Etter vårlige vinder får jeg ta mer tak I det der, tida renner ut nå for å få det maksimale ut av den.


                    Originally posted by Quadrocopter View Post
                    Har en HP 220/30/A1 P6 7:1 Evo - dette er en P6 ikke P4 som du har, men den greier fint 17-18" og mer på 4-5 LiPo. [ATTACH=CONFIG]76687[/ATTACH]
                    Jeg prøvde å finne noen kvalifiserte svar på diverse formum (RC-Group, etc) men der var det bare "synsere" så jeg tok ikke sjansen på deres anbefalinger og bra var det....
                    Tok direkte kontakt med PB og der traff jeg noen som kunne alt om motoren samt passende ESCer. De ga meg veldig korrekte anbefalinger og jeg anbefaler deg å gjøre det samme.

                    PB vil garantert anbefale YGE - og da er jeg temmelig sikker på at du havner på en YGE -200HV-FAI. ([ATTACH]76686[/ATTACH])
                    Har brukt denne kombinasjon motor/ESC i snart 2 år uten noen form for uhell eller uregelmessigheter.
                    Mvh
                    Gudmund

                    Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
                    Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

                    Comment


                    • #11
                      Sjekket du med dem om YGE-160FAI utgaven kunne passe (Seite nicht gefunden – YGE)
                      Click image for larger version

Name:	160faithumb.jpg
Views:	1
Size:	43.6 KB
ID:	607840
                      Den er ikke spesifisert til mer enn 160A men YGE pleier å være konservative i speisfikasjonene og normalt greier ESC'ene en god del mer enn hva de oppgir.

                      Ja, Castle ESC'ene er noen svære beist og i mange sammenhenger vanskelig å få plassert inn i tynne seilflykropper hvis man samtidig skal ha tilstrekkelig kjøling....

                      Comment

                      Working...
                      X