Announcement

Collapse
No announcement yet.

Glassfibervev til å forsterke undersiden på Multiplex Easystar 2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Glassfibervev til å forsterke undersiden på Multiplex Easystar 2

    Heisann! Jeg har anskaffet meg en Multiplex Easystar 2 som jeg planlegger å modde til et FPV fly med tid og stunder. Som et tiltak for å gjøre modellen mere bestandig for harde og uheldige landinger har jeg tenkt å glasse undesiden.
    Men spørsmålet er: Hvor i alle dager kan man få kjøpt glassfibervev av den nette typen 25g/m2?

    Her er videoen som jeg hentet ideen fra

  • #2
    Denne er vel ikke så langt unna.

    Comment


    • #3
      The resource cannot be found.

      Comment


      • #4
        Radio Control Planes, Drones, Cars, FPV, Quadcopters and more - Hobbyking

        Comment


        • #5
          Det ble Hobbyking. Takk for alle gode forslag.

          Comment


          • #6
            Her er resultatet. Det ble 18g/m2 glassfiberduk overmalt med 4 lag oljebasert trestjerner gulvlakk. Vannbasert lakk hadde nok vært å foretrekke da den nok både tørker fortere, lukter mindre og ikke blir like gul når den tørker. Men man bruker vel det man har istedenfor å kjøpe nytt. Det sparte jeg hvertfall 250kr på å gjøre. Click image for larger version

Name:	ImageUploadedByTapatalk1402034496.124836.jpg
Views:	1
Size:	146.6 KB
ID:	608072Click image for larger version

Name:	ImageUploadedByTapatalk1402034512.832309.jpg
Views:	1
Size:	40.0 KB
ID:	608073Click image for larger version

Name:	ImageUploadedByTapatalk1402034524.661222.jpg
Views:	1
Size:	35.5 KB
ID:	608074Click image for larger version

Name:	ImageUploadedByTapatalk1402034581.691581.jpg
Views:	1
Size:	47.4 KB
ID:	608075

            Comment


            • #7
              Må jo bli bra det der. Ikke noe særlig vektøkning heller regner jeg med?
              Tom I. Arntsen

              Comment


              • #8
                Originally posted by xilian View Post
                Må jo bli bra det der. Ikke noe særlig vektøkning heller regner jeg med?
                Ja, ikke godt å si, siden jeg helt glemte å veie orginalvekta på skroget, men mye er det ikke snakk om

                Comment


                • #9
                  Hvordan blir styrken på dette når du bruker lakk istedenfor epoksy?

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by bardp View Post
                    Hvordan blir styrken på dette når du bruker lakk istedenfor epoksy?
                    Det er jeg ikke sikker på da jeg ikke har testet dette før med epoksy, men jeg antar at styrken er noe sterkere når man kan bruke tokomponent. Men nå det er sagt skal visst denne lakke herde fint over tid. Det var heller ikke en veldig tykk glassfiberduk som ble brukt, men jeg tror det skulle holde til den bruken som er ment her.
                    Skal komme med litt tilbakemeldinger etterhvert som jeg får testet det ut i praksis. Har ikke hatt tid til det ennå dessverre.

                    Comment

                    Working...
                    X