Announcement

Collapse
No announcement yet.

Flyging i nærheten av Oppsal i Oslo?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Flyging i nærheten av Oppsal i Oslo?

    Hei! Jeg lurer på om det er noen som kjenner til steder i nærheten av Oppsal hvor man kan fly? Jeg har ikke bil til vanlig, så jeg driver å kikke litt rundt etter steder i nærheten. I hangaren har jeg en multiplex Easystar II, Parkzone F4U corsair (ultra micro) og en DJI Phantom.

  • #2
    Haraløkka (gå inn fra Olav Nygardsvei), ellers så har du gress-sletta nede ved Rustad (sør for Østensjøvannet), fotballbanen i skogen på Manglerud.
    Ellers så er det ikke mye å velge i om du ikke har noe å kjøre med er jeg redd, og ingen av disse er optimale hva gjelder sikkerhet for å si det sånn.

    Comment


    • #3
      Originally posted by SmurfAir View Post
      Ellers så er det ikke mye å velge i om du ikke har noe å kjøre med er jeg redd, og ingen av disse er optimale hva gjelder sikkerhet for å si det sånn.
      Er det noen i Oppsalområdet som pleier å kjøre seg en tur for å fly litt?

      Comment


      • #4
        Hei Gravem.
        Artig at de er flere i nærheten av meg som har denne hobbyen. Holder til 2 T-Bane holder plasser lengere ut på Linje 3
        Du har jo også oppsal arena når det ikke er folk der. Harraløkka er en mulighet men der er det fotball sesong akk nå og mye barn.
        Rusta er det mindre folk men da er du i nærheten av den såkalte fugle reservate som er rett bak skogen og vil anta at du ikke får stå i fre der lenge heller.
        Ekeberg er det litt spent stemning om dagen da cricet sesongen startet sist helg. Er du tidlig ute er det mulig men. Er stort der oppe men har ikke vært der oppe og sett hvor andre steller seg. Vet det var noe snakk å prøve foran Campingen men da får man sola i tryne. Og foran pilbua er også en mulighet for små fly som ultra microen er minst folk på den siden egentlig.

        Akk nå venter jeg på større lombok da den helvetes vaskemaskinen tokk kvelden og seff røyk en servo på T-reksen sammtidig, Så vet ikke når jeg skal ut og lufte vingene neste gang.
        Men kolektiv trafikken går jo lett opp dit. selv om det ikke er ideelt. HEHE.
        Fredrik S

        Stingray 500
        T-Rex 450 L Dominator 6s
        Tensho Acro Speed
        Joysway CUB (Riktig farge gul med krigsskader)
        SBach indor crack.
        Og div andre unødvendige ting som må være med i hobby rommet.

        Comment


        • #5
          Kart over flysteder

          Supert! Og takk for tipsene. Jeg vet det er flere som holder til på Oppsal som flyr fra tid til annen. Har observert at det er folk som stapper fly i biler og kjører av sted.

          Jeg begynte på et kart med flysteder i området, men lager like gjerne et åpent kart som folk kan legge til egne plasser på om de vil. Modellflyplasser i Norge – Google My Maps

          Comment

          Working...
          X