Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fischer/carf mustang

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Da var mustangen bestillt fra günter fischer, et par måneder pluss moms leveringstid på denne. Motoren er vel her om en måneds tid, så blir ei stund før det kommer flere updates mtp bilder og slikt. Blir selfølgelig 36" skalapropell på denne med drev fra jgm.

    Comment


    • #32
      Har det skjedd noe mer her?

      Geir

      Comment


      • #33
        Mustangen er i hus, og bygginga har såvidt starta men har ikke allverdens tid så det går sakte. Venter på drev fra JGM, 36x32 skalapropell fra seidel henger på veggen til pynt enn så lenge! Kolm motoren er et smykke, men det blir en utfordring å få jevn kjøling og få laga et oppheng som takler vekta og kreftene.
        Og det skal være sagt, de som kaller slike fly for ARF kan bare kjøpe et selv og begynne......

        Comment


        • #34
          Originally posted by Wulf View Post
          Originalene var vel som regel 0 grader Kan bli litt dreiemoment med store propeller


          Originalt var det 1,45 grader downthrust på propellen, og stabben montert 1 grad til siden.

          Comment


          • #35
            Originally posted by Mustang51 View Post
            Mustangen er i hus, og bygginga har såvidt starta men har ikke allverdens tid så det går sakte. Venter på drev fra JGM, 36x32 skalapropell fra seidel henger på veggen til pynt enn så lenge! Kolm motoren er et smykke, men det blir en utfordring å få jevn kjøling og få laga et oppheng som takler vekta og kreftene.
            Og det skal være sagt, de som kaller slike fly for ARF kan bare kjøpe et selv og begynne......
            Dette må bare bli bra! hadde vært fint med noen bilder

            Geir

            Comment


            • #36
              Noen som vet noe mer om denne?

              Geir

              Comment


              • #37
                Motoren er i benk og blir testa nå med drev og full pakke. Har ei emcotec bensinpumpe, men sliter litt med transientjustering. Med perfekt tomgang går den mager på gasspådrag. Når den er riktig der, går den alt for rikt på tomgang. På full gass er den et dyr rett og slett...

                Comment


                • #38
                  Originally posted by Mustang51 View Post
                  Motoren er i benk og blir testa nå med drev og full pakke. Har ei emcotec bensinpumpe, men sliter litt med transientjustering. Med perfekt tomgang går den mager på gasspådrag. Når den er riktig der, går den alt for rikt på tomgang. På full gass er den et dyr rett og slett...
                  Litt usikker på hva du mener med transientjustering! er det mellomregisteret?

                  Ellers høres dette helt konge ut! Bilder og film tror jeg det er mange som hadde satt pris på

                  Startet min IL150 3syl for ikke så lenge siden og den trenger nok også litt justering før den er der jeg vil ha den!

                  Geir

                  Comment


                  • #39
                    jeg har vel etter vært erfart med 4t motorene at skal en ha den så mager at en får fin tomgang må en ikke dra så fort på med gassen. Skulle vært akselrasjonsdyse i forgasseren da hadde dette ikke vært noe problem.

                    Comment


                    • #40
                      Originally posted by Salte View Post
                      Litt usikker på hva du mener med transientjustering! er det mellomregisteret?

                      Ellers høres dette helt konge ut! Bilder og film tror jeg det er mange som hadde satt pris på

                      Startet min IL150 3syl for ikke så lenge siden og den trenger nok også litt justering før den er der jeg vil ha den!

                      Geir
                      Bruker du pumpe på din? Syns det er rart at kolm og andre kostbare saker går og plukker en forgasser uten akselerasjonspumpe som er beregnet på 2 taktere. Jeg kommer nok til å finne nye forgassere til min motor, orker ikke ultrarik uryddig tomgang.

                      Comment


                      • #41
                        Jeg bruker også fuel pumpe.

                        Tror ikke du skal tenke for mye på å skifte forgassere! Dette er en justerings sak og motoren din kommer nok til å funke 100%!

                        Du er helt sikker på at gir og prop oppsettet ikke er for tung og dra nå i starten? jeg hadde nok vurdert en av tobladerene som blir anbefalt av kolm for å kjøre motoren i benk med tanke på innkjøring og justering!

                        Jeg har en justerbar SL prop til min men jeg har bestilt en som de anbefaler til min for så og justere best mulig i benk!

                        Geir
                        Last edited by Salte; 06-11-15, 08:17.

                        Comment


                        • #42
                          Ser at kolm anbefaler desse tobladerene og her med både tomgang og full trottle rpm! Da har du en bra gide for justering!

                          Metts 36x12 700 5.400
                          SEP 32x18 600 4.650
                          SEP 34x18 600 4.400
                          MOKI 37x24 500 3.950

                          Geir

                          Comment

                          Working...
                          X