Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fischer/carf mustang

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Fischer/carf mustang

    Skal nå etter noen år med unger og husprosjekter ta opp igjen hobbyen med skalamodeller, og da må det bli en mustang denne gangen.
    Har noen her inne erfaring med modeller fra gunter fischer i tyskland? Account Suspended
    Alternativet er carf mustangen selv om den er litt mindre.

  • #2
    Har ingen erfaring med disse selv, men vet noen her inne har/har hatt carf-mustangen.
    Carf-mustangen har jeg stort sett bare hørt fine ting om

    Comment


    • #3
      Carf er trygt som banken... Lest mye bra om Fischer men det er en helt annen prefabrikat. Dvs ikke arf....
      ____________________________
      Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

      Comment


      • #4
        Carf sine fly skal visst være veldig bra, med hengsler til alle rorflater installert og diverse treverk til servobukker etc er precut.
        Skal banne på at fischer sine blir levert uten noe som helst av papirer og tips/triks. Prisen på fischer sin ligger på 3700 dollar hos vogelsang, noe som er dobbelt så dyrt som carf + vekslepenger.

        Men, jeg skal ha rekkemotor i denne og da trur jeg carfen kan bli litt liten og tung.

        Comment


        • #5
          Hei

          Har hatt mange carf modeller også mustangen og kan anbefale de på det varmeste,driver nå og bygger carf sin spitfire og den er ingen unntak Tror ikke du skal bekymre deg for mye ang stor motor og vekt du må bare planlegge og montere alt av utstyr så langt bak i modellen som mulig.Hvilken motor skal du bruke?

          Geir Salte

          Comment


          • #6
            Skal ha en kolm tenkte jeg. Il 200, eller 270 hvis de selger slike. Med et reduksjonsgir så jeg kan dra en 4 blader. Har hatt 3w inline 2 cyl før men nå vil jeg ha en firetakt med flere sylindre fordi jeg er lei motorsagduren rett og slett...så er jo "tøff" faktoren inne i bildet og selvfølgelig

            Comment


            • #7
              Det må jo bli helt rått! Galloping ghost er så vidt jeg vet en carf som er bygget om og den går med en 4syl kolm 270 eller 300cc men tror det er max hva motor angår!

              Comment


              • #8
                Den har også fått klippet vingene ned til 210cm mener jeg 8
                Balsa

                Comment


                • #9
                  Carf modell det ja med klipte vinger og diverse, 4 sylindra på 300cc tror jeg. Blir litt for ekstremt det da men kunne tenkt meg den maskinen der i fischer mustangen og et drev. Har maila kolm men de har ikke svart på det.

                  Comment


                  • #10
                    TK trading i Drammen er Norsk forhandler av Kolm! En meget hyggelig fyr

                    Geir

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Salte View Post
                      Det må jo bli helt rått! Galloping ghost er så vidt jeg vet en carf som er bygget om og den går med en 4syl kolm 270 eller 300cc men tror det er max hva motor angår!
                      I følge eieren av galloping ghost som jeg snakket med i Tyskland i fjor er hans fly ikke en Carf men en mye ombygd versjon av airworld sin modell. FYI.
                      - Håvard Glad Andreassen
                      - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by flypilot View Post
                        I følge eieren av galloping ghost som jeg snakket med i Tyskland i fjor er hans fly ikke en Carf men en mye ombygd versjon av airworld sin modell. FYI.
                        Wulf har ikke greie på amerikansk hardware vet du....


                        Ellers treffer du Torbjørn her som nevnt: Forside - T K TRADING Torbjørn Kristensen
                        ____________________________
                        Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                        Comment


                        • #13
                          Airworld mustangen er en 1:5 med vs på 220cm! og carf sin har vs på 260cm! Da er det bare kjøre på med motor

                          Geir

                          Comment


                          • #14
                            Rart eieren av galloping ghost skriver det er en Carf i byggetråden på warbirdforum.de Alf . Du har bare greie på tupperware må huske.
                            Du hadde jo en Carf Mustang og en long edition kolm 135 som du ga opp
                            Balsa

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by Wulf View Post
                              Rart eieren av galloping ghost skriver det er en Carf i byggetråden på warbirdforum.de Alf .
                              Snakker vi splittet personlighet her da eller jaja, kanskje det er en blanding av begge flya hehe...
                              - Håvard Glad Andreassen
                              - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

                              Comment

                              Working...
                              X