Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ny "pilot", 4-kanaler

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Om du er ute etter ferdige modeller så hadde jeg nesten heller vurdert align siden det da er enklere å skaffe deler og hjelp.

    Walkera har litt for mye rotering av modeller for min del.
    Rasmus Fauske
    TDR 2012, MD8 @ 14S, MD6 @ 7S, Pantera 50, KDS Chase 360, BigNasty
    http://www.easyisp.no http://www.rc-batteri.no

    Comment


    • #17
      Jeg ville styrt unna Walkera og gått for enten brukt utstyr,
      eller denne Align T-Rex 450 Plus DFC RTF

      Nå har jeg bare prøvd étt Walkera-heli, og det begynner å bli noen år siden,
      men det var håpløse greier. supermyk alu og slerkete som fy.
      Tom I. Arntsen

      Comment


      • #18
        Jeg må si meg enig med de to forrige postene. Billighelikoptrene har en tendens til å bli dyrere i lengden pluss at det du trenger og ønsker (vil jeg tro) er flytid ikke skrutid. Følg med på de forskjellige bruktmarkedene og se etter en rimelig Trex450 eller 500 evt. en pakke som dette: Align T-Rex 450 Plus DFC RTF

        Dersom du finner ut at hobbyen ikke er noe for deg har du fortsatt verdi i utstyret og kan selge det videre. Det er ekstremt sjeldent at en knuser 450'en så hardt at den ikke kan repareres for noen 100-lapper og fly igjen eller selges. I tillegg så kjenner "alle" på feltet til TRex og kan hjelpe med feilsøking, råd og oppsett. Det er mulig jeg tar feil men jeg mener så godt som alle som har dukket opp på feltet med en Walkera har gått over til TRex i løpet av 1. sesong og lagt Walkeraen på hyllen.

        Det er bare å ta med det du har og fly, kanskje det er noen andre på feltet som har noe for salg også uten at jeg vet om noe her og nå.

        Spiff
        TRex 250 | TRex 450 Pro V2 DFC Beast X |TRex 450L Dominator Beast X |TRex 500 DFC V-Bar | TRex 500 Beast X | TRex 550 ​V-Bar |Gaui X5 Beast X |TRex 600N Beast X |Synergy E5 Beast X |

        Spektrum DX18

        Youtube:
        http://www.youtube.com/channel/UCB69FEKD5skQDfiNJehjNJA

        Comment


        • #19
          En ting også er om en skal få seg for eks nano cpx først så en har noe en kan krasje uten å måtte reparere (i hvertfall om du flyr over gress). Bare for å prøve konseptet med seks kanals heli og venne seg til å fly det.

          Skal du kjøpe micro så kjøp nytt. Og ikke end i oppgraderings fella med dei, det er fort gjort og ikke verd det å plutselig sitte med en fem tusen kroners nano cpx som flyr bitte litt bedre enn originalen, legg heller til side til noe større.

          Ville ikke kjøpt noe mellom nano cpx og 450/500 størrelses messig siden en bare ender med mer fiklete enn større heli og like mye ødeleggelse om du krasjer som i større heli.
          Rasmus Fauske
          TDR 2012, MD8 @ 14S, MD6 @ 7S, Pantera 50, KDS Chase 360, BigNasty
          http://www.easyisp.no http://www.rc-batteri.no

          Comment


          • #20
            Vil også anbefale nano cpx som første cp heli. Den tåler seriøst mye juling!! Neste anbefaling er å kjøpe minimum dx6i som radio. De radioene som følger med i RTF pakker til blade er drit! Kjøpe deg et nytt nano cpx og en brukt dx6i, da har du en super combo for å lære deg å fly.
            Jeg flyr selv nano flere ganger i uka..
            trex 500 pro DFC, trex 450L dominator, trex 250 pro DFC, nano cpx og dx9

            Comment


            • #21
              Originally posted by Premium2006 View Post
              Vil også anbefale nano cpx som første cp heli. Den tåler seriøst mye juling!! Neste anbefaling er å kjøpe minimum dx6i som radio. De radioene som følger med i RTF pakker til blade er drit! Kjøpe deg et nytt nano cpx og en brukt dx6i, da har du en super combo for å lære deg å fly.
              Jeg flyr selv nano flere ganger i uka..
              Enig i denne. Jeg har også en slik, og det var første CP modell for min del. Det var skikkelig pain i begynnelsen kontra 4ch siden den var hissig og twitchy. Siden jeg hadde en dx6i (kjøpte bundle), så kunne jeg tone den ned ganske mye i begynnelsen slik at jeg kunne lære å hovre og fly sånn smått. Den har vært mange mange mange ganger i veggen, gulvet, taket, ned trappa (sikkert den verste med knekt hale, swash og understell).

              Flyr fint inne og ute når det er vindstille.

              EDIT: det som ryker er vanligvis understellet eller halen.
              - Nano CPX med diverse options.
              - T-Rex 450L

              Disse fjernstyrtes med en dx6i.

              Comment


              • #22
                Husk at trådstarter er 4-kanals...
                Tom I. Arntsen

                Comment


                • #23
                  Du burde ikke dra og besøke de andre gutta på Stend. Du kommer til å bli hekta og ende med en 700-size...

                  Jeg har forresten hatt en Walkera, og jeg skal aldri ha det igjen. Makan til elendig kvalitet på både elektronikk og mekanikk har jeg aldri vært borti.
                  Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

                  Anything worth doing is worth overdoing!

                  Comment


                  • #24
                    700-size blir det nok ikke med det første uansett...... Trur eg

                    Har foreløpig nok med 4-kanaler, ikke så tidkrevende å sette seg inn i, og meget enkelt å skru på.
                    Men det er vel en gang slik at 4-kanaler er til bruk i hage og på jorder når det ikke er andre i nærheten, men baser på tilbakemeldingene her i begynnelsen til trådstarter så drister jeg meg nok sikkert opp til Stend en dag.
                    Egentlig greit fornøyd med V912 og V913, i likhet med trådstarter har jeg ikke et vell av fritid (driver egen bedrift), så det å plukke frem disse er egentlig bare en veeeldig grei måte å få klarnet hodet for alt som ellers kverner rundt der døgnet rundt
                    Billig er de i innkjøp, og nesten "gi-bort" priser på deler.
                    Er vel foreløpig bare nyfikenhet og håpet om en rolig vinter som leder til spørsmålet om seks kanaler.
                    Syns den TRex 450 pakken som Spiff linket til så veldig interessant ut, så får me no berre sjå...

                    Ønsker alle en riktig god 17-mai

                    Comment


                    • #25
                      Ifølge en selger jeg snakket med i en herværende butikk er det ingen som flyr 700 lenger. Ikke 600 eller 500 heller. Det er bare 450 og 300 som gjelder nå, sa han.

                      Ingen fare, med andre ord. The tide is turning
                      Kristian Westgård
                      Nittedal

                      Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


                      Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
                      — Neil Armstrong

                      Comment


                      • #26
                        Han har ikke pratet med meg.. Flyr 500 jeg..!
                        trex 500 pro DFC, trex 450L dominator, trex 250 pro DFC, nano cpx og dx9

                        Comment


                        • #27
                          Haha. Trodde det var motsatt jeg. Ingen som flyr 300 og 450 lenger. Ikke jeg hvertfall
                          T-REX 550E DFC Beastx, Compass 6HV Brain, Compass 7HV BeastX, T-Rex 500 DFC Pro Beastx, Goblin 500 BeastX, 130X(2), Nano CPX og DX9, Phoenix 4

                          Comment


                          • #28
                            fint med nya piloter i Bergen , tar en tur på Stend men tor denna helg kan vare veldigt lite folk der
                            eg anbefaler alltid en Trex500 før nybegynner men kan virke lite stor før de nya og skremande men man blir vant med dem veldigt fort , demer letare å se og mer stabil en 450 og deler er ikke så dyrt gemført med en 450 ,
                            Goblin 700 : vbar 5,3 pro
                            Atom 6HV : vbar NEO pro rescue

                            HD 500 Cell : brain2

                            DX9

                            Comment


                            • #29
                              Sånn mens man sitter nå her og lurer på hva man skal bli når man blir ordentlig rc-helipilot,

                              Ser jo på nettet at det nye er flybarless, men for en rookie har vel flybar en viss funksjon?
                              Eller er det slik som i resten av verden at utviklingen går fremover, og at manglende flybar kompenseres med mer avansert gyrosystem? Bare tenker på hva som er best for en nybegynner

                              Har som tidligere nevnt V912 og V913, men har nå sett i "spec" at V913 har 4,5 kanaler...
                              Hva i alle dager er en halv kanal?
                              Kjekt å få konstatert at jeg kanskje flyr mer enn 4-kanaler
                              Last edited by Hockey69; 20-05-14, 13:04.

                              Comment


                              • #30
                                De fleste jeg ser på stripa flyr 700, men de som flyr 700 går kanskje ikke i hobby butikken etter hjelp? minste jeg har er 500mm blader..

                                Nesten alle kjører flybarless, nybegynner som ekspert, mindre deler som går i krasj, raskere setup.

                                Med det sagt har vel mange av oss en og annen flybar maskin på lur.

                                ref 450/300 avslører jo at dette er sjappe med blade helis, og skjønner folk ikke gidder over 300x og 450x da
                                Last edited by andersand; 20-05-14, 15:59.

                                Comment

                                Working...
                                X